سفیر آلمان در ایران با اشاره به ظرفیت‌های عظیم ایران در بخش اقتصادی و صنعتی گفت: آلمان بزرگترین شریک اروپایی ایران در حوزه اقتصاد است.
کد خبر: ۳۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵ 27 May 2015
میکائیل بارون فون‌اونگرن در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم ایران در بخش اقتصادی و صنعتی اظهار کرد: ما به طور جدی فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی ایران را پیگیری و رصد می‌کنیم و همچنین در حوزه خراسان رضوی نیز باید گفت مشابه کلان کشوری ظرفیت‌های بسیار عظیمی در این بخش‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: سفارت آلمان در تهران با اتاق بازرگانی ارتباط خوبی داشته و ما یک اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان داریم که فکر می‌کنم که تنها اتاق بازرگانی بزرگ و مستقل در ایران باشد.

سفیر آلمان در ایران با بیان آنکه امیدواریم پس از این دیدار شاهد گسترش روابط اقتصادی با ایران باشیم یادآور شد: آلمان متاسفانه در سال‌های اخیر در حوزه تعامل و صادرات به ایران تا حدودی عقب افتاده که یکی از دلایل مهم عقب افتادگی تحریم‌هاست و البته باید گفت: در این بازه زمانی چینی‌ها توسعه خوبی داشته‌اند و ظرفیت بالایی در حوزه تولید و صادرات دارند، اما نباید از این نکته غافل شد که آلمان هم از جمله کشورهای مهم صادر کننده بوده و به جرات می‌توان گفت همچنان بزرگترین شریک اروپایی ایران در حوزه اقتصاد هستیم که با رفع تحریم‌ها این وضعیت بهتر می‌شود.

فون‌اونگرن با اشاره به آمادگی شرکت‌های آلمانی در حوزه ورود به قطعات قطار شهری مشهد خاطرنشان کرد: گرچه محصولات آلمانی ارزانترین محصولات نیست اما باز هم دومین کشور صادرکننده در جهان بوده و در نهایت این بازار است که تصمیم می‌گیرد با کدام شریک کار کند و وظیفه ما در این بین اطلاع رسانی و شناساندن فرصت‌ها است.

وی ادامه داد: در حوزه خطوط قطار شهری مشهد باید گفت ما یک شرکت آلمانی در تهران داریم که در این زمینه بسیار فعال بوده و می‌تواند شریک قوی برای شما در حوزه قطار شهری باشد اما تصمیم نهایی با ایران بوده که بخواهد با ما کار کند یا با چینی‌ها که البته در پروژه‌های بزرگ معمولا با چندین شریک کار می‌شود.

سفیر آلمان در ایران با تاکید بر اینکه کشور ایران نباید در عرصه رقابت‌های بین‌المللی خود را دست کم بگیرد، خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر سفری به عسلویه داشتم و می‌توان گفت آنجا شاهد بزرگترین تاسیسات پتروشیمی جهان بودم همچنین معادن خراسان رضوی نیز از جمله ظرفیت‌های بسیار مطلوبی بوده که می‌تواند یاران را در عرصه رقابت‌های بین‌المللی مطرح کند.

فون‌اونگرن با اشاره به همجواری استان خراسان رضوی با کشور افغانستان تصریح کرد: کشور افغانستان برای آلمان بسیار مهم بوده و ما برای امنیت این کشور ارزش و اهمیت بسیاری قائل هستیم و باید گفت در سال‌های گذشته ایران نقش مهم و مناسبی در افغانستان و همچنین کنفرانس‌های بن و پناهندگی مردم این کشور داشته است.

سفیر آلمان در ایران یادآور شد: آلمان کمک‌های بسیاری بیش از سایر کشورها به افغانستان می‌کند و نه تنها در بخش نظامی بلکه در بعد اقتصادی و ثبات در این کشور بسیار کار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار