اگر نرخ بیکاری در استان و در بین خانواده ها کاهش یافته علت این امر آنست که فرزندان کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان ،عسلویه ، هرمزگان ،بوشهر و... برای استخدام و کاریابی رفته اند نه اینکه شما در دوران خود شغلی ایجاد کردید.
کد خبر: ۳۹۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 18 March 2017
 اوایل امسال و قبل از سفر رئیس جمهور به استان ، بحث های زیادی بر سر آمار بیکاری در استان در میان مسئولان و رسانه ها بوجود آمد و تلاش هایی از طرف مسئولین برای کاهش نرخ بیکاری در استان صورت گرفت.
بر اساس نرخ اعلامی رسمی بیکاران در استان های مختلف ، کهگیلویه و بویراحمد ، از استان هایی بود که به صدر جدول چسبیده بود تا دولتی ها احساس کنند که در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده اند و در همین رابطه دست به تلاش شوند بلکه این خبر بد را به خبری خوب در آمار جدید تبدیل کنند.
این اتفاق بر اساس گفته های استاندار کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست و بر اساس نرخ اعلامی از منابع رسمی ، کهگیلویه و بویراحمد که نرخ اول بیکاری کشور بود ، حالا به استان اول در کاهش بیکاری در یک سال معرفی شده است و با این حساب باید گفت ، کهگیلویه و بویراحمد در ایجاد اشتغال ، کارنامه بسیار درخشانی داشته است .
کاهش نرخ بیکاری عملکرد مثبت استاندار و همکارانش
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیدموسی خادمی در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امسال نرخ بیکاری در تعدادی از استان‌های کشور از جمله فارس، قزوین، قم، لرستان، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت که در این میان، استان ما موفق به کسب رتبه نخست در کاهش نرخ بیکاری شد.
وی افزود: نرخ بیکاری استان از 17.7 درصد در سال 94 به 13.3 درصد در سال 95 کاهش یافت که دستاورد بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

دو رتبه ی اول استان در یک موضوع در دو سمت مخالف ! آیا این آمار واقعی است ؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کاهش 4.4 درصدی نرخ بیکاری نتیجه تلاش بخش دولتی و خصوصی استان است، گفت: با وجود این، ما هنوز هم حدود 25 تا 26 هزار بیکار در استان داریم، بنابراین باید برای کاهش بیشتر نرخ بیکاری تلاش کنیم.
خادمی عنوان کرد: ما معتقد هستیم که با همکاری، تلاش و کار مداوم می‌توان توسعه و پیشرفت استان را رقم زد که این امر از یک سو نیازمند تلاش مدیران دولتی و بخش خصوصی و از سوی دیگر نیازمند حمایت رسانه‌ها از طریق امید دادن به مردم است.
وی با بیان اینکه امسال جلسات شورای برنامه‌ریزی منسجم و قابل قبول بود، گفت: در سال 96 برنامه داریم که حداقل ماهیانه یک جلسه شورای برنامه‌ریزی برگزار شده و در این جلسات بیشتر به مباحث توسعه‌ای استان ورود کنیم.

کاهش نرخ بیکاری یا فریب افکار عمومی
خبر کاهش نرخ بیکاری به هر میزان که باشد مایه دلگرمی و خوشحالی است اما در این بین برخی منتقدان هم این امار را به نوعی فریب افکار عمومی می دانند ! هر چند اتکا کردن به تحلیل هایی که بیشتر جنبه سیاسی داشته و از آمار رسمی برخوردار نیستند چندان مورد تایید نیست اما در تحلیلی با قلم عماد عزیزیان که در کانال تلگرامی دلنوشته های سیاسی در انتقاد از  این امار بیان شده است ! ضمن اینکه  توجه به انتقاد مخالفین در این رابطه خالی از لطف نیست .
در بخشی از این یادداشت نسبت به دلیل کاهش نرخ بیکاری نوشته شده است : ما که هیچ ندیدیم شغلی ایجاد شود یا به دور اطراف خود نگاه میکنیم همان بیکاران پارسال را دوباره دور اطراف خودمون می بینیم پس کاهش نرخ بیکاری در استان حرف کذب و فریب افکار عمومی می باشد.
آقای استاندارمحترم؛
 اگر نرخ بیکاری در استان و در بین خانواده ها کاهش یافته علت این امر آنست که فرزندان کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان ،عسلویه ، هرمزگان ،بوشهر و... برای استخدام و کاریابی رفته اند  نه اینکه شما در دوران خود شغلی ایجاد کردید.
جناب خادمی  خانواده ها در آمارگیری امسال فرزندان خود را شاغل در خارج از استان می پنداشتند و اگر میدانستند شما میخواهید از آن سوء استفاده و تفسیر بنفع کنید هیچ وقت آمار نمیدادند.
در ادامه این یادداشت خطاب به استاندار نوشته شده است : آیا باید به سخنان شما اعتماد کرد یا مجمع نمایندگان استان.
و در پایان یادداشت هم خطاب به مردم آمده است : آیا برای شما و اعضای خانواده تان شغلی ایجاد شده است؟ لطفا کامنت بگذارید.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
کاهش نرخبیکاری صحت ندارد.مرکز آمار نتایج سرشماری را اعلام کرد و بالاترین نرخ بیکاری را استان ما داشت.این جماعت از فامیل بازی و سیاسی بازی و سیاسی کاری که رها نمی شن تا به مشکلات مردم برسند.
یک فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
باسلام . لطفا آقای استاندار آدرس بدهند درکجا چنین استخدامهایی صورت گرفته وبااستخدام چند نفر این کاهش چهاردرصدی صورت گرفته درکدام ادارات یا درچه کارخانه هایی؟ که اکثر مردم ازاین استخدامها بی اطلاع بودند.اگر راست میگویند لطفا برای روشن شدن اذهان عمومی آدرس دقیق بدهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار