یاسوج - ایرنا- رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 77 هزار و 500 نهال در هفته منابع طبیعی، امسال در سطح این استان برای افزایش پوشش گیاهی عرصه‌های طبیعی توزیع و غرس شد.
کد خبر: ۳۹۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 14 March 2017
در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 54 هزار هکتار جنگل‌کاری صورت گرفته که 13 هزار هکتار از این سطح به‌صورت مشارکتی انجام گرفته است.
2 هزار هکتار درختکاری در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد که بخشی از آن در هفته منابع طبیعی از 12 تا 21 اسفند انجام شد.
مصطفی خلفی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که 55 هزار اصله از این نهال‌ها شامل گونه‌های اکالیپتوس، کهور و کنار، 16 هزار نهال از گونه‌های سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای و کاج و 6 هزار و 500 نهال شامل گونه‌های زالزالک و گونه‌های گلابی وحشی بود.
وی گفت که این نهال‌ها توسط کارکنان منابع طبیعی، مردم، تشکل‌ها، انجمن‌های زیست‌محیطی و منابع طبیعی، همیاران طبیعت، دانش آموزان و کارکنان نهادهای دولتی در نقاط مختلف استان غرس شد.
وی اظهار کرد که در اقدام ارزنده و طبیعت دوستانه‌ای امسال جریمه برخی متخلفان و سودجویان منابع ملی توسط قضات دوستدار طبیعت کاشت درخت تعیین شد.
رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از توسعه و احیا عرصه‌های ملی در این استان خبر داد و گفت: امسال در زمینه جنگل‌کاری مشارکتی، این اداره کل موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است.
کهگیلویه و بویراحمد بیش از 870 هزار هکتار جنگل دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار