رئیس سازمان امور عشایر کشور : وی با اشاره به اختصاص تسهیلات برای این قشر در کل کشور گفت: برای سال آینده مبلغ 150 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 4 درصد در اختیار عشایر به صورت زنجیره‌ای قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۹۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 13 March 2017
کمک به پمپاژ آبیاری به دشت آب گندی که شامل 700 هکتار است و تعداد 84 خانوار عشایری را نیز تحت پوشش دارد در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران کرمعلی قندالی امروز در جمع خبرنگاران گچساران و در بازدید یک روزه مناطق عشایری این شهرستان اظهار کرد: عشایر نقش به سزایی در عرصه تولید در کشور ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات برای این قشر در کل کشور گفت: برای سال آینده مبلغ 150 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 4 درصد در اختیار عشایر به صورت زنجیره‌ای قرار می‌گیرد.

قندالی ادامه داد: از محل صندوق توسعه ملی مبلع 30 میلیارد تومان برای حمایت از محصولات تولیدی و همچنین توزیع محصولات دامی عشایر اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به تولیدات عشایر اذعان کرد: با توجه به اینکه جمعیت عشایری 17 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اما می‌توانند 25 درصد گوشت قرمز و سفید، 35 درصد صنایع دستی و 25 درصد محصولات باغی و زراعی را به خود اختصاص بدهند.

قندالی به تولید محصولات دامی اشاره و بیان کرد: عشایر می‌توانند 28 درصد دام سبک را پرورش دهند.

وی ابراز کرد: عشایر مقدار بسیار زیادی انواع محصولات دامی، زراعی و صنایع دستی را تولید کرده و این نشان از نقش مهم عشایر در اقتصاد مقاومتی در کشور است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور در این بازید یک روزه خود به شهرستان گچساران اذعان کرد: این بازدید به منظور بررسی مشکلات امور عشایر، دیدار با خانواده شهدای عشایری به مناسبت بزرگداشت هفته شهدا، دیدار مردمی و سرکشی از پروژه‌های عمرانی این منطقه است.

قندالی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در این منطقه گفت: یکی از مشکلاتی که امروز عشایر این منطقه دارند وضعیت ناوگان آبرسانی سیار به این منطقه است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور درخصوص مشکلات دشت آبگندی عنوان کرد: کمک به پمپاژ آبیاری به دشت آب گندی که شامل 700 هکتار است و تعداد 84 خانوار عشایری را نیز تحت پوشش دارد در دستور کار است.

قندالی با اشاره به اختصاص تسهیلات عشایری در سال آینده بیان کرد: شهرستان گچساران به دلیل داشتن آب و هوای خشک و نیمه خشک امکان آن را دارد که تسهیلات بیشتری به این منطقه اختصاص داده شود.

رئیس سازمان امور عشایر به همراه دو معاون خود و همچنین مدیرکل امور عشایر استان و شهرستان در یک سفر یک روزه از پروژه‌های عمرانی عشایر این منطقه بازدید به عمل آوردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار