رئیس سازمان امور عشایری کشور در مراسم کلنگ زنی جاده دسترسی به سامانه های عشایری بابکان بویر احمد حمایت از تولیدات دامی و زراعی عشایر را یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.
کد خبر: ۳۹۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴ 12 March 2017
با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور عملیات اجرای 6 طرح عمرانی درمناطق عشایر نشین استان آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، علیپورمدیر کل امور عشایر استان گفت: این طرح ها شامل راه هایاجرای 6 طرح عمرانی در مناطق عشایر نشین استان دسترسی، آب رسانی و توسعه اسکان عشایر است که برای بهره برداری از آنها 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .
رئیس سازمان امور عشایری کشور در مراسم کلنگ زنی جاده دسترسی به سامانه های عشایری بابکان بویر احمد حمایت از تولیدات دامی و زراعی عشایر را یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی برشمرد وگفت: امسال 150 میلیارد تومان تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی به حمایت از زنجیره تولید و توزیع محصولات دامی عشایر اختصاص یافته است .
قندالی افزود: از محل اعتبارات این صندوق 300میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از تولید و اشتغال در جامعه عشایری اختصاص یافته است .
وی جامعه عشایری را الگوی اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: این جامعه کوچک که 17 درصد جمعیت کشور را شامل می شود، 25 درصد گوشت، 35 درصد صنایع دستی، 25 درصد محصولات باغی و زراعی را تامین می کنند.
رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان این که عشایر 28درصد دام سبک را پرورش می دهند افزود: تولید بیش از 500میلیون تن انواع محصولات دامی، زراعی و صنایع دستی در سال گذشته نشانه ی نقش موثر این قشر زحمت کش در اقتصاد کشور است.
امروز همچنین در نشست شورای عشایر استان 11 طرح اقتصادی و خدماتی برای توسعه سامانه های عشایری و بهبود معیشت خانوادهای عشایری استان به تصویب رسید .
تامین روشنایی با نصب مولدهای خورشیدی برای تولید برق، آبرسانی، بهسازی و بازگشایی ایلراه ها و ارائه خدمات بهداشتی به جامعه 90 هزار نفری عشایر استان از جمله این مصوبات بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست عشایر را مرزداران بی مزد و منت و حافظان منابع طبیعی و ناقلان میراث فرهنگی برشمرد و گفت : آداب سنت و سبک زندگی عشایر یکی از جاذبه های گردشگری اما مغفول مانده ای است که می تواند منجر به ایجاد صنعت اکو توریسم عشایری شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار