کمیته های برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی که 26 و 27 اسفندماه جاری به میزبانی آبادان برگزار می شود، معرفی شدند
کد خبر: ۳۹۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 09 March 2017
در نشست هماهنگی برگزاری رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی که روز سه شنبه با حضور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی،رئیس اداره ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان محلی آبادان در فرمانداری برگزار شد، هشت کمیته هماهنگی این رقابت ها تشکیل شدند.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان در این نشست گفت:پس از میزبانی خوب آبادان از نخستین دوره مسابقات جام باشگاه های کشتی فرنگی جهان ،فدراسیون جهانی کشتی را مجاب کرد میزبانی جام جهانی 2017 نیز به این شهر اعطا شود.

عزیزالله شهبازی اظهار داشت:برای میزبانی از این مسابقات نخستین نشست هماهنگی با حضور ارگان ‌های خدماتی، اجرایی، امنیتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی افزود:در این نشست نقش کمیته‌ ها مشخص شد و روند تامین روشنایی مسیر و محل برگزاری رقابت ها، فضاسازی، محوطه ‌سازی و اقدامات ترافیکی و امنیتی مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار ویژه آبادان گفت:همچنین طی روزهای آینده نشست های تخصصی میزبانی این مسابقات برگزار می شود تا روند اجرای برنامه ‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

شهبازی گفت:این آمادگی وجود دارد تا در نقطه صفر مرزی با توان لازم از مهم‌ ترین اتفاق ورزشی در آبادان میزبانی کنیم هرچند این شهر همزمان با این رویداد میزبان میهمانان نوروزی، کاروان ‌های راهیان نور و مهیای برگزاری انتخابات است.

فرماندار ویژه آبادان اظهار داشت:کمیته های استقبال، مستند سازی، حمل و نقل، پشتیبانی، روابط عمومی و تبلیغات، امنیت، بهداشت و درمان و میراث فرهنگی از جمله کارگروه ‌هایی هستند که وظیفه برگزاری این رقابت‌ ها را بر عهده دارند.

 

 

*آبادان مهیای برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی 2017

مدیرکل توسعه اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت:هشت تیم برتر دنیا با نفرات اصلی خود و با نفرات المپیکی و دارای مدال جهانی در مسابقات حضور می یابند.

پیمان ادیبی اظهار داشت:مسابقات در سطح بالایی برگزار خواهد شد و با توجه به هماهنگی‌ ها، امیدواریم بتوانیم این رقابت ها را در شان و منزلت آبادان و کشور میزبانی کنیم.

وی افزود:طی موافقت‌ نامه، تمامی هزینه ‌های خوراک، ترانسفر، پرواز چارتر، تشک، رینگ، اسکوربورد، کاپ و مدال ‌ها بر عهده فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی است و اسکان تیم ‌ها بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند است.

مدیرکل توسعه اجتماعی و ورزش منطقه آزاد اروند گفت:اسکان هیات اجرایی، داوران و رسانه ‌ها بر عهده فدراسیون بوده و تنها اسکان 200 ورزشکار و کادر فنی بر عهده میزبان است که در همین راستا، هتل کاروانسرا برای این کار مهیا شده است.

ادیبی اظهار داشت:جایگاه ‌های سالن طبق قوانین فدراسیون جهانی آماده می شود و نور سالن، صوت و همه موارد سمعی بصری نیز از سوی فدراسیون به آبادان منتقل و نصب می شود.

 

فرهنگ تماشاگران آبادانی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:آبادان آمادگی کاملی برای میزبانی این مسابقات دارد و کمیته های مربوط برای برگزاری بدون نقص این مسابقات در آبادان تشکیل شده است.

جلیل مختار اظهار داشت:برگزاری این مسابقات در آبادان به رشد و توسعه ورزش به ویژه رشته کشتی استان خوزستان کمک می کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:برای موفقیت رویکرد واگذاری مسابقات بین ‌المللی ورزشی به استان ‌ها باید، تقویت زیرساخت‌ ها نیز به موقع انجام شود تا شاهد بروز مشکلات، فراهم نبودن شرایط برای میزبانی مناسب نباشیم.

مختار با اشاره به فرهنگ غنی تماشاگران آبادانی گفت:تماشاگران همانطور که در نخستین دوره مسابقات جام جهانی، فرهنگ غنی آبادان را به معرض نمایش گذاشتند در مسابقات جام جهانی نیز این فرهنگ را به جهانیان انتقال می دهند.

وی گفت:تماشاگران خوزستانی و آبادانی نقش تعیین کننده ای در میزبانی مجدد آبادان از مسابقات جام جهانی داشتند، زیرا آنها در جام باشگاه جهان فرهنگ غنی ایرانی را به نمایش گذاشتند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های آبادان برای میزبانی این مسابقات فراهم است و به طور حتم بار دیگر میزبان شایسته ای برای این مسابقات است.

رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2017 ، بیست و ششم و بیست و هفتم اسفندماه جاری با حضور هشت تیم برتر دنیا در سالن کوثر شهر آبادان برگزار می شود.

تیم های ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکیه، آلمان، اوکراین، قزاقستان و بلاروس به عنوان هشت کشور برتر کشتی فرنگی جهان در این رقابت ها حضور می یابند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار