رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«ترامپ کاندیدای جایزه صلح نوبل شد!»، «مصوبه‌ای تلخ بین بد و بدتر!»، « نامه علی مطهری به شورای نگهبان»،«اظهارات عجیب معاون احمدی‌نژاد در باره جمنا!»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۸۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 03 March 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مجلس حرام‌خواری را قانونی کرد!
احمد توکلی در حساب توئیتر خود نوشت: نمک به زخم مردم‌ پاشیدیم.
 نتیجه نفرت مردم از حقوق نجومی این شد که این حرام خواری را در مجلس قانونی کردیم.

بسته خبری «تابناک»؛

وقتی حضرتی پیش کروبی گریه کرد و او گوش نکرد
الیاس حضرتی نماینده مجلس در برنامه دست‌خط تلویزیون گفت: در سال 88 من مسئول ستاد آقای کروبی بودم بعد از انتخابات هم خدمت آقای کروبی مفصل صحبت کردم، گریه کردم، خواهش کردم که این مسیر ادامه پیدا نکند، منتها نشد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.


امیدواری احمدی‌نژادی‌ها به اتفاقات یکشنبه
علیرضا احمدی‌نژاد فرزند محمود احمدی‌نژاد در حساب توئیترش نوشت: یکشنبه 15 اسفند به یاد ماندنی خواهد شد.
منتظر باشید.این توئیت مبهم البته با استقبال هواداران محمود احمدی نژاد در فضای مجازی همراه شد و برخی از آن برداشت انتخاباتی کردند.

بسته خبری «تابناک»؛

روایت علم‌الهدی از فتنه جدید
آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: دشمن به‌دنبال راه‌اندازی اردوکشی از جمعیت لائیک بی‌دین است و آنچه که سبب گلایه ما بوده این است که برخی از مسئولان عزیز ما چرا حرف‌هایشان را نگاه نمی‌کنند و به مطالب‌شان توجه نمی‌کنند؟ بناست به خرمن دشمن این‌ها باد بوزانند؟ بناست خواسته نابکارانه دشمن را کمک کنند؟ مقام معظم رهبری در افطار ماه رمضان امسال فرمودند ما نقض برجام نمی‌کنیم، اما اگر آن‌ها برجام را نقض کنند ما برجام را آتش می‌زنیم. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

چرا به جای استکبار می‌گویید آمریکا؟
حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد در یاواره 230 شهید و سه شهید گمنام شهرستان املش گفت: برخی از مسئولان ما مدت هاست که کلمه استکبار را به کار نمی برند و به جای آن می گویند ایالات متحده آمریکا یا قدرت بزرگ جهانی. برای چه؟!چون می خواهند بگویند که جهان یک کدخدا دارد و باید از او اطاعت کنیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


وام برای ازدواج دوم هم راه افتاد!

محمدعلی دهقان مشاور مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: دریافت وام ازدواج این بانک محدودیت سنی ندارد و برخلاف وام ازدواج جوانان که به ازدواج اول تعلق می‌گیرد اگر فردی پس از متارکه قصد ازدواج برای دومین بار را داشته باشند نیز تعلق می‌گیرد! نسیم این خبر را منتشر کرده است


ترامپ کاندیدای جایزه صلح نوبل شد!

موسسه جایزه نوبل اعلام کرد، نزدیک به ۳۱۸ نفر شخصیت و سازمان برای جایزه صلح معرفی شده‌اند که در میان این اسامی دونالد ترامپ، پاپ فرانسیس و کلاه سفیدهای سوریه نیز حضور دارند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اسامی نامزدان جایزه نوبل برای ۵۰ سال محرمانه باقی می‌ماند اما کسانی که افراد مورد نظر خود را نامزد می‌کنند، آزاد هستند که اسامی آن فرد و یا گروه را اعلام کنند. دونالد ترامپ از سوی یک آمریکایی ناشناس نامزد شده و پاپ فرانسیس نیز توسط یک عضو پارلمان نروژ معرفی شده است. در همین راستا ۲۱۵ شخصیت و ۱۰۳ سازمان در جایزه صلح نوبل امسال نامزد شده‌اند. ایسنا، این خبر را منتشر کرد.


كى روش خيال همه را راحت كرد

گفته مى شود كى‌روش سرمربی تیم‌ملی طی نامه‌ای که به دست فدراسیون فوتبال رسانده، اعلام کرده با قدرت به کار خودش ادامه خواهد داد. ضمن اینکه کی‌روش از پایان اختلافات با برانکو و دعوت پرسپولیسی‌ها نیز خبر داده است. در هر حال بالاخره تلاش‌های فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش جواب داده و انگار کی‌روش دوباره قصد دارد مثل قبل به کارش در تیم‌ملی ادامه دهد. الف این خبر را منتشر کرد.


مصوبه‌ای تلخ بین بد و بدتر!

«حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت: سقف تعیین‌شده در مجلس برای حقوق مدیران (۱۴ برابر حداقل حقوق) شامل همه دریافت‌های فرد اعم از مزایای مستمر و نامستمر مانند حقوق، اضافه‌کار، پاداش، کارانه، مأموریت و... است که فرد در طول یک ماه دریافت می‌کند. بی‌شک این مصوبه تلخ نه به کام من و نه برخی دیگر از همکارانم رضایت‌بخش نبود و بر ما تحمیل شد، اما انتخاب بین بد و بدتر بود، یا باید رضایت به هرج و مرج و حقوق‌های صد میلیونی می‌دادیم، یا بر تعیین محدوده و سقفی اصرار می‌کردیم. این مصوبه وقتی در کنار حقوق یک میلیون و دویست هزار تومانی یک فرهنگی قرار می‌گیرد، مبین تبعیض آشکاری است که به هیچ وجه قابل تحمل نیست. دلخوش به این واقعیت هستیم که پاداش‌های میلیاردی و حقوق‌های چند ۱۰ و چند ۱۰۰ میلیونی با این مصوبه کاهش یابد و در گام‌های بعدی بتوانیم زمینه اجرای بهتر عدالت را فراهم سازیم.فارس این خبر را منتشر کرد.


لغو تدفین ۲ شهید گمنام در حریم پاسارگاد

به دنبال پیگیری‌های مقامات سازمان میراث فرهنگی، تدفین شهدای گمنام در حریم درجه دو مجموعه جهانی پاسارگاد لغو شد و این دو شهید گرانقدر در کنار آرامگاه سایر شهدای گمنام در تپه موسوم به «نورالشهدا» در نزدیکی شهر سعادت‌شهر مرکز شهرستان پاسارگاد به خاک سپرده شدند. آبان پرس با انتشار این خبر نوشت: مراسم خاک‌سپاری این دو شهید گمنام روز پنجشنبه ۱۲ اسفند در تپه‌ای که «بوستان شهدای گمنام» نیز نامیده می‌شود، برگزار شد؛ جایی که سال ۱۳۹۳ نیز چند شهید گمنام در آنجا به خاک سپرده شده بودند.


نامه علی مطهری به شورای نگهبان

علی مطهری در نامه ای به شورای نگهبان گفت: همان طور که مستحضر هستید اخیرا و بعد از رحلت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مجمع تشخیص مصلحت نظام فهرست مغایرتهای مصوبات مجلس با سیاستهای کلی نظام را برای شورای نگهبان ارسال می کند و این شورا آنچنان که در مورد برنامه ششم توسعه دیده شد بدون آنکه خود صحت و سقم این مغایرتها را در مورد هر مصوبه بررسی و اظهار نظر کند که آیا ایراد مجمع وارد است یا نه، آن فهرست را یکجا به مجلس می فرستد و می گوید این مصوبات خلاف بند 1 اصل صد و دهم قانون اساسی و در نتیجه مغایر با شرع است. چند نکته قابل ذکر است: این یک بدعت در کار شورای نگهبان است چون اگر هر یک از موارد ارجاعی از سوی مجمع به شورای نگهبان مورد بحث قرار گیرد و درباره آن رای گیری شود ممکن است شورا برخی از آنها را وارد نداند و از دستور خارج و زحمت مجلس کم شود. مجلس در مسیر قانون گذاری خود فقط با یک نهاد طرف است و آن شورای نگهبان است. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


واکنش نماینده ایلام به عذرخواهی وزیر بهداشت

سلام امینی نماینده مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: دکتر هاشمی برای تغییر چهره استان ایلام به لحاظ بهداشتی و درمانی زحمات زیادی کشیده و این مساله بر هیچ‌کس پوشیده نیست و من از طرف مردم از ایشان سپاسگزارم. تعداد زیادی پروژه‌های بهداشتی و درمانی طی سفر وزیر در استان ایلام افتتاح شد که طی سالیان گذشته بی‌نظیر بوده است. با اشاره به اتفاق پیش‌آمده میان فرماندار «بدره» و وزیر بهداشت در سفر اخیر} ولی وزیر محترم بهداشت در اوج انسانیت و به دور از غرور مقام و وزارت و جایگاه و پایگاه خود و در کمال فروتنی بابت آن عذرخواهی کردند و من به نوبه خودم از این حرکت بزرگ‌منشانه ایشان تشکر مضاعف دارم که این رفتار را در کمتر مسئولی می‌توان یافت. برای شهرهایی مانند بدره با جمعیت ۴۶۰۰ نفری مجوز قانونی جهت احداث بیمارستان نداریم ولی می‌توان با ایجاد دی‌کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها اقدام کرد که وزیر هم در این زمینه قول مساعد دادند. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


اظهارات عجیب معاون احمدی‌نژاد در باره جمنا!

لطف الله فروزنده دبیر هیئت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب است گفته است: در حقیقت هر کدام از جمعیت ۳ هزار نفره ای که در مجمع ملی جبهه مردمی حضور داشتند، نماینده ۵۰ هزار نفر بودند. اگر عدد ۳ هزار در ۵۰هزار ضرب شود رقم ۱۵۰ میلیون به دست می آید و به گفته فروزنده، این تعداد جمعیت، طرفداران تشکل مزیور هستند. حتی اگر فرض کنیم بقیه جناح های سیاسی کشور وجودخارجی نداشته باشند، جمعیت طرفدار جمنا ۲برابر جمعیت ایران است! خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.


واکنش شورای نگهبان به مصوبه حقوق نجومی

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در اصلاح ایراد این شورا در لایحه برنامه ششم و تعیین سقف افزایش حداکثر 60 درصدی حقوق مدیران کشور، اظهار داشت: شورای نگهبان هیچ وقت دخالتی در تعیین میزان حقوق مدیران کشور نمی‌کند، گفت: اگر ساز و کاری پیش‌بینی شود که منجر به خروج نخبگان و متخصصین از کشور نشود، سقف حقوق یا اینگونه مسائل برای شورا ملاک نخواهد بود.


اکنون کلید مهم است یا هزار تومانی؟

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین پست صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:در مراسم روضه فاطمیه امروز یکی از میهمانان می گفت آقای رضایی! چرا شما مسئولان کاری برای اقتصاد نمی کنید؟گفتم چی شده؟ گفت: چند روز پیش یکی از مشتریان آبرودار من آمده و بخاری دویست هزار تومانی اش را آورده بود می گفت این را بردار و چهل هزار تومان به من بده مهمان دارم و آبرویم درخطر است. به او گفتم با این وصف الآن #کلید مهم است یا #هزار_تومانی؟ خندید و گفت هزار تومانی.ادامه دادم : ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه مشورت به رهبری را در تدوین سیاست های معیشتی و اقتصادی به عهده داشتیم. این سیاست ها را تدوین و پس از تصویب رهبرانقلاب به دولت و مجلسی که شما انتخاب کرده اید، ابلاغ کرده ایم. حالا دولت و مجلسند که باید مشکلات بازار، معیشت و اقتصاد مردم را حل کنند.


اخراج مامور ترکیه‌ای اهانت‌کننده به اتباع ایرانی

با پیگیری مقامات ایران در آنکارا مامور ترکیه‌ای اهانت کننده به اتباع ایرانی اخراج شد.در پی پیگیری مقامات ایران در آنکارا و اعلام مراتب اعتراض به مسئولین ذیربط در وزارت امور خارجه ترکیه نسبت به عدم رعایت شئون اخلاقی و بی احترامی از سوی برخی ماموران مرزی ترکیه نسبت به مسافران کشورمان ، مامور خاطی مرز گوربولاغ ( بنا به اظهار مقام دیپلماتیک ترکیه ) از کار اخراج شد.


دلجویی وزیر بهداشت از فرماندار بدره

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی تماس تلفنی با فرماندار بدره استان ایلام از وی دلجویی کرد.دکتر زارع‌ نژاد مشاور وزیر و رییس روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره به ایسنا گفت: وزیر بهداشت صبح امروز پیش از ترک استان ایلام ، در تماس تلفنی با فرماندار بدره از او بابت اتفاقات رخ داده عذرخواهی و دلجویی کرد و فرماندار بدره نیز ضمن ابراز ارادت به دولت و دکتر هاشمی وزیر بهداشت از اتفاقات پیش آمده عذرخواهی کرد.


مذاکره برای پرداخت وام 40 میلیونی ازدواج

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال انجام مذاکراتی با بانک مهر ایران هستیم تا امکان پرداخت وام 40 میلیون تومانی ازدواج فراهم شود.به گزارش ایسنا، محمدرضا رستمی در حاشیه برگزاری چهارمین گردهمایی معاونان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: در حال بررسی زمینه‌های همکاری در کارگروهی مشترک با بانک مهر ایران هستیم و از طریق دولت این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا درصدی از منابع جاری دولت از طریق بانک مهر ایران مدیریت شود. نحوه مدیریت منابع براساس تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان با بانک مهر ایران از طریق رسوب پول و گردش پول بدون سپرده گذاری توسط جوانان انجام می‌شود تا امکان پرداخت وام 40 میلیون تومانی برای ازدواج فراهم شود.


آیا راه نشاط فقط کنسرت است؟

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان اظهار داشت: در عبادت همه موجودات نظم بسیار زیبایی وجود دارد، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید "آنچه که در آسمان و زمین است تسبیح خدا را می‌‌گویند" و در آیه دیگر می‌فرماید "این‌ها علم به تسبیح خداوند دارند".امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مسئولان کشور باید به فکر مسرور کردن مردم باشند، گفت: باید معنای نشاط را بدانیم، آیا راه نشاط فقط برگزاری کنسرت است؟ اگر فردی شاد باشد اما جیب او خالی و پر پول نباشد، این شادی بی‌فایده است.


شرط پذیرش آشتی ملی از زبان امام جمعه موقت تهران

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران(13 اسفند) در خطبه‌‌‌های دوم این نماز در سخنانی، گفت: اولویت انتخابات، حضور شکوهمند مردم است.وی افزود:کاربران فضای مجازی تنفر خود را از فتنه‌انگیزی رسانه‌های بیگانه ابراز کنند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: فتنه‌گران تا زمانی که توبه نکنند، ملت با آنها آشتی نمی‌کنند.


پیام تبریک شهاب حسینی به اصغر فرهادی و مردم ایران

شهاب حسینی پیام تبریک صوتی خود را برای موفقیت فیلم «فروشنده» منتشر کرد.

شهاب حسینی در صفحه‌ای منتسب به او در اینستاگرام با انتشار عکسی از خود و اصغر فرهادی، پیامی صوتی را منتشر کرد و موفقیت فیلم «فروشنده» در دریافت جایزه اسکار را تبریک گفت.ین بازیگر همچنین گفت: «سرافرازی و خوشحالی این مردم همیشه آرزوی من بوده است و هرکسی که به نوعی این احساسات را برای مردم به ارمغان بیاورد از نظر من همیشه آدم بزرگ و قابل احترامی بوده است. خیلی خوشحالم که به سهم خودم به عنوان یک ایرانی نقش کوچکی در به وجود آمدن این احساس داشتم.به آقای اصغر فرهادی که واقعا پرچمدار عزت و فرهنگ ایران در دنیا است تبریک می‌گویم، به مردم عزیزم هم تبریک می‌گویم و برایشان از خدا سلامتی، آرامش و سربلندی آرزو می‌کنم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار