کد خبر: ۳۸۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 01 March 2017

رئیس اداره ورزش و جوانان هامون گفت: این اداره از بهمن 93 از زابل مستقل شد و فعالیت خود را آغاز کرد. 12 هیئت ورزشی در این شهرستان در رشته های فوتبال، والیبال، هندبال، ووشو، کبدی، دوومیدانی، تیراندازی، بازی های بومی و محلی و ورزش های روستایی و عشایری، کوهنوردی و رشته های رزمی فعال است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، محمد سنچولی ارمکی افزود: عمده فعالیت هیئت های ورزشی این شهرستان در سال ورزشی گذشته بوده است. به طوری که در سال 94 براساس بیمه های ورزشی این شهرستان که نشان دهنده تعداد ورزشکاران سازمان یافته است، تنها 8 ورزشکار در این شهرستان وجود داشت اما هم اکنون 321 بیمه ورزشی در رشته های مختلف صادر شده است که از این نظر در بین 19 شهرستان استان به مقام ششم رسیدیم.

وی اظهار کرد:علاوه بر این به موجب برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی و فعالیت هیئت بازی های بومی و محلی و ورزش های روستایی و عشایری از سال گذشته تاکنون، بیمه ورزشکاران روستایی و عشایری نیز به 176 نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: دوومیدانی، کبدی و ووشو از جمله رشته هایی است که تعداد زیادی از ورزشکاران شهرستان را به خود جلب کرده است و استقبال عمومی از این رشته ها زیاد است. به همین دلیل رشته ووشو و کبدی در گروه رشته های قهرمانی و دوومیدانی در قالب رشته های همگانی از جمله رشته های هدف در این شهرستان است که به همین نسبت سرمایه گذاری بیشتری هم در زمینه تربیت ورزشکاران و برگزاری دوره های تمرینی برای این سه رشته انجام می شود.

وی در ادامه بیان کرد: ووشو به عنوان یکی از رشته های بسیار پرطرفدار در این شهرستان از جمله رشته های قهرمانی است که علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است. همچنین با اعزام ورزشکاران هامون به مسابقات قهرمانی شمال استان، مسابقات قهرمانی استان در زاهدان و مسابقات قهرمانی کشور در یک سال گذشته، 15 عنوان قهرمانی توسط ورزشکاران منطقه در رشته ووشو به دست آمده است که با توجه به فعالیت یکساله این ورزشکاران این عملکرد مناسب ارزیابی می شود و در آینده نیز با سرمایه گذاری بیشتر در این رشته شاهد پرورش و ظهور استعدادهای بیشتر خواهیم بود. همچنان که در سه ماهه نخست سال جاری نیز این شهرستان از نظر ارتقای ورزش های قهرمانی در رتبه هفتم قرار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان هامون با اشاره به رشد ورزش همگانی در این شهرستان نسبت به سال گذشته، ادامه داد: برگزاری همایش های پیاده روی، کوهنوردی و صحرانوردی و همچنین جشنواره های فرهنگی و ورزشی، از جمله اقداماتی است که برای رشد ورزش همگانی و بالا بردن سلامت همگانی انجام شده است. به طوری که از سال گذشته 30 برنامه در این زمینه برگزار شده و هامون از این نظر یازدهمین شهرستان استان است. همچنین سال گذشته مسابقات دوومیدانی شمال استان به میزبانی هامون به مسافت 8 کیلومتر دور محوطه کوه خواجه برگزار شد.


انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار