کمبود پارکینگ در کلانشهری همچون اهواز باعث به وجود آمدن مشکلات بی شماری در رفت و آمد برای شهروندان شده است، این درحالیست که یکی از ابتدایی ترین نیازهای امروز شهروندان دسترسی به پارکینگ های خودرو در سطح شهر است
کد خبر: ۳۸۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 28 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، عدم وجود پارکینگ در سطح شهر به ویژه خیابان ها و معابر پر تردد، سبب کاهش ضریب امنیت خودروها و افزایش سارقان وسایل اتوموبیل، افزایش ترافیک در اوج ساعات رفت و آمد در نتیجه پارک خودرو در خیابان ها و حتی بروز مشکلاتی بین شهروندان خواهد شد.

در این میان قرار بود با اجرای طرح پارکبان بخشی از مشکلات سطح شهر رفع شود از همین رو دادستان مراجعی همچون شهرداری، پلیس راهنمائی و رانندگی و نیروی انتظامی را مسئول رسیدگی به اجرای این طرح دانست اما در نتیجه عدم هماهنگی بین مراجع مربوطه این طرح به شکست محکوم شد.

عبدالامیر مجدم مدیر عامل سازمان شهرداری اهواز ، با اشاره به اینکه نقاط پرتردد اهواز هنوز از سوی شورای ترافیک استان اعلام نشده است اضافه کرد: پارکبان های فعلی زیرنظر نیروی انتظامی فعالیت می کنند و هیچ مجوزی از سازمان پایانه ها و شهرداری اهواز ندارند.

به گفته وی، این پارکبان ها تاکنون سه نوبت از سطح شهر جمع آوری شده اند اما بازهم به کار خود ادامه داده اند.

با نزدیک شدن به ایام نوروز و بازار داغ خریدهای عید حضور پارکبانان نیز بیش از پیش احساس و و حتی در خیابان های فرعی نیز در کمین رانندگان نشته اند.

جانعلی خورشیدی  رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری و شورا باید وارد کار شوند و پارکبانی ایجاد کنند چراکه نرخ بیکاری در شهر اهواز قابل تصور نیست و واقعا قابل قبول نیست در یک شهر صنعتی بیکاری زیاد باشد.

وی افزود: ایجاد پارکبانی می تواند درصدی از بیکاری را حل کند و باعث اطمینان خاطر صاحبان خودرو در شهر شود.  و این را عرض کنم همان پارکبانان ایجاد شده تا به امروز حتی ریالی از درآمد خود را به شهرداری نداده اند.

رحیمی ساکن یکی از خیابان های مرکز شهر در همین خصوص بیان داشت: تمام کوچه پس کوچه‌های منطقه امیری را پارک‌بان‌ها احاطه کرده‌اند.وی افزود: برای پارک کردن خودروی شخصی‌ام روبه‌روی درب منزل نیز باید به پارکبان‌ها رشوه دهم.

وی اضافه کرد: منزل ما پارکینگ ندارد به همین دلیل برای پارک خودرو‌ درب منزلم هر روز با پارکبان‌ها دچار مشکل می‌شوم و نمی‌دانم این موضوع تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد!


منبع: تابناک
برچسب ها: عبدالامیر مجدم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار