معاون منابع طبیعی گلستان:
معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اجرای طرح اصلاح مراتع در استان گفت: مراتع استان گلستان اصلاح و احیا می‌شوند.
کد خبر: ۳۸۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 23 February 2017
معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اجرای طرح اصلاح مراتع در استان گفت: مراتع استان گلستان اصلاح و احیا می‌شوند.

عبدالرحیم لطفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف تولید علوفه در مراتع کم‌توان استان، که حدود 400 هکتار از 862 هزار هکتار از مراتع استان را شامل می‌شود، طرح اصلاح و احیا مراتع اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: به علت تغییر اقلیم در سال‌های گذشته و چرای بی‌رویه، مراتع استان به قهقرا رفته و علوفه به شدت کاهش یافته است.

معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تصریح کرد: منابع طبیعی استان گلستان برای حفظ پوشش گیاهی مراتع و افزایش میزان علوفه 600 هزار بوته گلدانی را در قالب طرح احیا برنامه‌ریزی کرده که این بوته‌ها شامل آتریپلکس، آگروپایرون و فستوکا است.

لطفی تاکید کرد: مراتع در حال حاضر حدود 100 تا 150 کیلوگرم در هکتار تولید علوفه دارند که با توجه به جمعیت دامی موجود در مراتع بسیار میزان پایین است و ما نیاز به علوفه بیشتری داریم.

معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: با اجرای طرح احیا تولید بین 600 تا یک میلیون  خواهد رسید و با بالا رفتن تولید علوفه، پوشش گیاهی مراتع هم افزایش می‌یابد.

لطفی تاکید کرد: این افزایش سبب می‌شود ظرفیت دامی در استان گلستان افزایش یابد که این افزایش تولید به کمک تولید فرآورده‌های دامی و گوشتی در گلستان می‌شود.

معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان افزود: این بوته‌ها در مناطق بیابانی گنبدکاووس، آزادشهر، مراوه‌تپه و آق‌قلا کشت می‌شود و در مناطق بیابانی شمال وجنوب استان کشت می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کنار اصلاح مراتع طرح‌های تشتک و پارو زدن، کشت بوته‌ای و بذرکاری  است و در کنار آن ذخیره دانه‌های علوفه است تا افزایش تولید در منطقه ایجاد شود.

 مراتع استان گلستان حدود 862 هزار هکتار وسعت دارد که این میزان مرتع 41 درصد مساحت کل استان را شامل می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار