معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد : برخی از این تالاب‌ها به لحاظ کیفیت قابل شرب نیستند و آب شرب منازل مسکونی روستایی و شهری مجاور آنها از منابع دیگری تامین می‌شود.
کد خبر: ۳۸۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 19 February 2017
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تالاب‌های استان با رعایت مسائل زیست محیطی و کاربری اراضی سال آینده برای بهره‌بردای در اختیار میراث فرهنگی و شیلات قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، رسول فرهادی ظهر امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نشست شورای حفاظت از منابع آب یکی از نشست‌های دوره‌ای و منظم در بین دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت موضوع آب است اظهار داشت: این نشست امروز با موضوع وضعیت تالاب‌ها در استان برگزار و هدف از جلسه تعیین میزان حد حریم، بستر تالاب‌های استان و کاربری وضعیت استفاده از تالاب‌ها برای گردشگری و مسائل آبزی‌پروری است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با مطلوب خواندن مصوبات این نشست، عنوان کرد: مقرر شد مطالعات شرکت آب منطقه‌ای که در قالب اعتبارات ملی تفویض اختیار شده بودند با حضور دستگاه‌های مربوطه به ویژه منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان ثبت اسناد تکمیل و تا پایان بهار 96 در اختیار شورای حفاظت از منابع آب استان قرار گیرد.

وی افزود: در نهایت بعد از اتمام مطالعات این اطلاعات به مجموعه‌های شیلات و گردشگری استان برای بهره‌برداری از تالاب‌های استان داده شود.

فرهادی تاکید کرد: تالاب‌ها به لحاظ زیست محیطی تاثیرات بسیار شگرفی در بحث محیط زیست دارند و جلوگیری از ریزگردها و وجود جانواران آبزی موجود در تالاب‌ها مورد اهمیت است.

وی کاربری فعلی تالاب‌های استان را بیشتر مربوط به بخش کشاورزی دانست و گفت: این حوزه ساماندهی می‌شود و با ایجاد کمترین میزان آلودگی از تالاب‌ها در بخش‌های گردشگری و آبزی‌پروی بهره‌برداری می‌شود.

فرهادی تصریح کرد: برخی از این تالاب‌ها به لحاظ کیفیت قابل شرب نیستند و آب شرب منازل مسکونی روستایی و شهری مجاور آنها از منابع دیگری تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 4 تالاب کوه گل، برم الوان، مورزرد زیلایی و شرونگ درونگ در استان وجود دارد، تصریح کرد: تا کنون مطالعات دو تالاب مورزرد زیلایی و برم الوان انجام شده است.

معاون آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: باتوجه به جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه مقرر شد هرچه سریع تر نتایج این مطالعات به دستگاه‌های شیلات، جهاد، سازمان ثبت اسناد و میراث فرهنگی تحویل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار