رئیس هیات دوومیدانی استان یزد گفت:توسعه علمی و عملی این رشته در گرو به روز رسانی دانش مربیگری و توجه جدی و همیشگی به موضوع آموزش است.
کد خبر: ۳۷۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 18 February 2017
 به گزارش تابناک یزد،محمد حسین ایلیایی در جمع مربیان دو و میدانی یزد به اهمیت این رشته و نقش آن در میان سایر رشته های ورزشی پرداخت و افزود: مربیان باید به دانش روز مجهز شوند تا بتوانند در شناسایی ،هدایت و تربیت علاقمندان به این رشته مهم فعالیت مثبت داشته باشند.
وی اظهار داشت: رشته دو و میدانی مادر سایر رشته های ورزشی است و در اکثر رشته های ورزشی دارای نقش مهمی است و بدون آن نمی توان به نتیجه دلخواه رسید.
این مسئول از توجه و علاقمندی مربیان در آموزش برای پیشرفت دو و میدانی مطالبی بیان وبا توجه به فراگیر شدن علم ورزش براین نکته تاکید داشت که تنها به این دوره های آموزشی اکتفا نکنند وسعی در به روز رسانی دانش مربیگری خود و استفاده از تجربیات سازنده در این رشته پایه باشند.
همچنین فائزه حیدری مدرس دوره آموزش مربیان دو و میدانی یزد با قدردانی از این هیات بخاطر برگزاری دوره های آموزشی بر استمرار اینگونه فعالیت های علمی و آموزشی تاکید و برگزاری آنها را باز آموزی وبه روز نمودن دانش و اطلاعات مربیان در جهت پیشرفت ورزشکاران را ضروری دانست.
وی سطح کلاس آموزشی را مطلوب و دارای نیروهای فعال و استعدادهای توانمند درعرصه مربیگری برشمرد و خواستار عنایت بیشترمسئولان در راستای شکوفایی دوومیدانی بانوان در عرصه های ملی و بین المللی شد.
دوره آموزش مربیگری درجه سه دو و میدانی ویژه بانوان استان یزدبه مدت یک هفته با برگزاری آزمون تئوری و عملی در ورزشگاه شهید نصیری یزد به پایان رسید.
این دوره آموزشی که برای ارتقای سطح آموزش دبیران ،مربیان ، دانشجویان و شناسایی استعدادهای مربیگری دو و میدانی زیر نظر فائزه حیدری به عنوان مدرس فدراسیون برگزار گردید 25 بانوی شرکت کننده با فنون جدید مربیگری این رشته آشنا شدند.
آشنایی با مربیگری دو و میدانی ، اصول گرم کردن و سرد کردن، تکنیک دوهای سرعت،نیمه استقامت واستقامت، ، استارت ایستاده و نشسته، آموزش دوهای مانع وامدادی، آموزش پرش های طول ،سه گام،پرش ارتفاع و پرش با نیزه،آموزش پرتاب وزنه،دیسک،نیزه و برنامه ریزی دوهای استقامت ونیمه استقامت وپیاده روی در طول دوره تدریس شد.
در پایان دوره به قبول شدگان دراین کلاس گواهینامه مربیگری درجه سه از سوی فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران اعطاء می شود.
این دوره با همکاری دانشگاه یزد و شرکت حداکثری دانشجویان زیر نظر هیات دوومیدانی استان برگزار گردید.
استان یزد دارای 47 هیات ورزشی است و دو و میدانی در اکثر مناطق استان یزد فعال است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار