صالحی امیری : بحث سینما و موسیقی مسئله ارشاد نیست بلکه مسئله سیاسیون است که در زمین ارشاد بازی می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 16 February 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه موسیقی گفت: بازی سیاسی در حوزه موسیقی و هنری سبب مشکلاتی در این دو حوزه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید رضا صالحی‌امیری بعد از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت موسیقی کشور اشاره کرد و گفت: 53 درصد تولید و توزیع موسیقی کشور مربوط به صدا و سیما، 25 درصد مختص موسسات موسیقی، 21 درصد تولید و توزیع موسیقی مربوط به شبکه‌های اجتماعی است و تنها یک درصد موسیقی کشور اجرای صحنه‌ای است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دسترسی به موسیقی آسانتر از سینما و سایر حوزه‌ها است به یک درصد موسیقی صحنه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: یک درصد موسیقی صحنه‌ای سالی 10 هزار اجرا دارد که از مجموع 10 هزار کنسرت تنها 100 مورد آن با مشکل مواجه می‌شود.

وی با طرح این سوال که چرا موسیقی به محل مناقشه تبدیل شده، گفت: مشکل موسیقی ما ارشاد نیست بلکه مشکلات کنونی به سیاسیون و حوزه سیاست باز می‌گردد.

عضو هیات دولت با اشاره به اینکه وزارت ارشاد 100 خدمات در این حوزه ارائه می‌کند، افزود: در هیچ حوزه‌ای به جزء موسیقی با مشکل مواجه نیستیم که چرا باید مشکلات ما در حوزه موسیقی باشد.

صالحی‌امیری به سایر اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: در سه سال گذشته 89 نمایشگاه کتاب در کشور و 20 نمایشگاه خارجی را برگزار کردیم و امسال مجوز 65 هزار کتاب صادر کردیم، ضمن اینکه در حوزه ارتباطات 70 رایزن فرهنگی داریم، 23 هزار کانون فرهنگی در کشور فعال است و 22 نفر عضو شورای معاونین داریم که این نشان دهنده وظیفه سنگین و سخت ارشاد است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه سیاست ما ایجاد آرامش و ثبات است، گفت: کار ما باید فرهنگی باشد و نباید محل مناقشه سیاسی باشد، مبنای کار ما شرح و قانون و فتوای مقام معظم رهبری است که نباید از آن عدول کنیم.

وی گفت: بحث سینما و موسیقی مسئله ارشاد نیست بلکه مسئله سیاسیون است که در زمین ارشاد بازی می‌کنند.

صالحی امیری با اشاره به اینکه رویکرد ارشاد باید مبنای فقهی و جامعه‌شناسی داشته باشد، افزود: به همین منظور باید فقه هنر و فقه اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ما از همین جا به حوزه‌های علمیه می‌گوییم که اگر فقه هنر را در حوزه تولید داشته باشید ما از آنها حمایت می‌کنیم.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در یک زمانی 70 درصد موسیقی ما زیرزمینی بود، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و انجام کارهای فرهنگی دیگر مسئله موسیقی زیرزمینی در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نشستی با آیت‌ا‌لله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در مشهد داشتیم و در زمینه موسیقی با وی صحبت کردیم، گفت: در این دیدار به مسئله فقه هنر و توجه به این موضوع در حوزه‌های علمیه اشاره شد.

عضو هیأت دولت در ادامه با بیان اینکه کارهای مهمی در عرصه سینما صورت گرفته است، عنوان کرد: 35 میلیارد تومان هزینه فیلم‌های فاخری که به سبک زندگی، خانواده و اخلاق بپردازند و این موارد را مورد توجه قرار دهند اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به حضور فیلم اولی‌ها در جشنواره فجر امسال افزود: تا سال گذشته جوانان ما حق نداشتند در جشنواره‌ها حضور داشته باشند اما امسال 19 فیلم اولی‌ها جایزه سیمرغ دریافت کردند که فیلم ماجرای نیمروز در جشنواره فجر امسال و ایستاده در غبار در جشنواره سال گذشته سیمرغ دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره فیلم فجر 40 دقیقه از خانواده شهدا تقدیر شد، افزود: سینما باید در خدمت خانواده شهدا و جامعه ایثارگری باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار