این فروشنده مهمترین داروهای گیاهی که دریاسوج به فروش می رسد را آویشن، زیره، رازیانه، سیاه دانه، پودرسنجد، دارچین، زنجبیل، داروهای اعصاب،گل گاو زبان، سنبل طیب، ادویه جات، حنا و صدر دانست و گفت: این داروهای نسبت به سایر داروها در شهر یاسوج فروششان از بقیه داروها بیشتر است.
کد خبر: ۳۷۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 15 February 2017

داروهای گیاهی از دیر باز در بین مردم کهگیلویه و بویراحمد جایگاه ویژه ای داشته اند و مردم برای دوای درد خود اغلب این نوع داروها را بر داروهای شیمیایی که عوارض بیشتری دارند ترجیح می دهند.

برای اطلاع از وضعیت فروش داروهای با منشا گیاهی و استفاده شهروندان از این نوع داروها به سراغ برخی از عطاری های سطح شهر یاسوج رفتیم تا نظر انها را در خصوص این نوع داروها و داروهای شیمیایی جویا شویم که در زیر این موضوع را می توانید دنبال کنید.

یکی از فروشندگان داروهای گیاهی در شهریاسوجی درگفت گو با خبرنگار ایل بانو گفت،: فروش داروهای گیاهی طی چندماه اخیر به دلیل کاهشقدرت خرید مردم پایین آمده که این افت فروش در بازار برای سایر صنوف نیز بوجود آمده است.

محمود روایی از تاثیرات داروهای گیاهی درمقایسه با داروهای شیمیایی اشاره کرد و گفت: داروهای گیاهی اگر به صورت اصولی ومرتب استفاده شوند تاثیرات آنها به مراتب بهتر از داروهای شیمیایی بوده و از سوی دیگر اینکه عوارض داروهای شیمیایی را هم ندارند.

این فروشنده مهمترین داروهای گیاهی که دریاسوج به فروش می رسد را آویشن، زیره، رازیانه، سیاه دانه، پودرسنجد، دارچین، زنجبیل، داروهای اعصاب،گل گاو زبان، سنبل طیب، ادویه جات، حنا و صدر دانست و گفت: این داروهای نسبت به سایر داروها در شهر یاسوج فروششان از بقیه داروها بیشتر است.

روایی دلیل استقبال مردم از گیاهان و داروهای محلی را خسته شدن مردم از داروهای شیمیایی دانست و بیان کرد: به دلیل عوارض زیادی که داروهای شیمیایی دارند و مشکلاتی که برای برخی بیماران ایجاد می کنند، شهروندانبه داروهای گیاهی بیشتر اعتماد دارند.

وی گرانی داروهای شیمیایی نسبت به داروهای گیاهی را از دیگر دلایل استقبال مردم از داروهای طبیعی عنوان کرد و گفت:قیمت داروهای گیاهی نسبتبه داروهای شیمیایی مناسب تراست و راحت تر می توان آنها را تهیه کرد و از قدیم الایام نیز استفاده می شده اند.

این فروشنده به چند نمونه ازداروهای گیاهی پرفروش در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: آویشن گرمسیری برای تقویت اعصاب، ضدانگل، بالابرنده فشارخون، صفرا، زکام و سرماخوردگی و آسم مناسب است.

درمان کم خونی، یبوست، سوءهاضمه، پاک کننده قاعدگی، منبع غنی آهن، ضدنفخ، ضدسرفه، شیرافزا برای مادران را از خواصرازیانه دانست و گفت:پودرسنجد نیز ضد استخوان درد و پوکی استخوان، ضدآرتروز، دردهای مفصلی، زخم معده، ضداسهال، مقوی معده و مقوی قلب است.

در ادامه به سراغ فروشنده۳۵ساله دیگری حوالی میدان سبزی فروشان یاسوج رفتیم که در پاسخ به وضعیت فروش داروهای گیاهی دریاسوج چنین بیان کرد،: فروش داروهانسبت به قبل کاهش یافته است.

وی تاثیرات داروهای گیاهی درمقایسه با داروهای شیمیایی راچنین بیان کرد: داروهای گیاهی درمقایسه با داروهای شیمیایی عملکرد دیرتر و جواب دهی بهتری دارند ؛ داروهای گیاهی بدون عوارض تر و در دسترس تر هستند.

این فروشنده مهم ترین داروهای گیاهی درشهر یاسوج را آویشن، ارپه (هلپه)، دواسیمی، گل ختمی، برنجاس دانست و دلیل استقبال مردم از گیاهان و داروهای محلی رادر دسترس بودن،بدون عوارض و ارزان بودن آنها عنوان کرد.

وی در آخرچند به چند نمونه از داروهایی گیاهی پرخاصیت و فواید آنها اشاره کرد و گفت:آویشن ضدچربی خون،لاغرکننده است و برای درمان دردهای معده و ناراحتی های زنانه نیز کاربرد دارد.

این فروشنده داروهای گیاهی گفت: سنجد موجب رفع پوکی استخوان و ضدسرطان است.

این عطار شهر یاسوج عناب را عامل تصفیه خون،ضدیرقان و مناسب برای درمان سرماخوردگی دانست و گفت:مریم گلی نیز قاعده آور، ضدکیست و عفونت است.

کَندُش که از داروهای گران قیمت گیاهی است نیز برای درمان قطعی ریزش مو، تحریک کننده پیاز مو،عطسه آور است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار