این سامانه بارشی از فردا بعد از ظهر وارد جو استان خواهد شد تا استان را به دو بخش شمالی و جنوبی در خصوص میزان بارش ها تبدیل کند.
کد خبر: ۳۷۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 14 February 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از بارش های دو روز اخیر در استان که همراه با اطلاعیه های ستاد بحران و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بود ، سامانه ای جدید در حال ورود به استان است تا دومین ماه از فصل زمستان ، جلودار میزان بارش ها در میان ماه های سال باشد.
بنا بر گزارش کارشناسان هواشناسی ، این سامانه بارشی از فردا بعد از ظهر وارد جو استان خواهد شد تا استان را به دو بخش شمالی و جنوبی در خصوص میزان بارش ها تبدیل کند.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه 27 بهمن، بارش در جنوب، برخی مناطق شرق و جنوب شرق، شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر ادامه خواهد داشت، افزود: با ورود سامانه بارشی جدیدی بارش در شمال غرب تقویت شده و به دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و جنوب غرب کشور گسترش می یابد. شدت بارش در این روز در کردستان، شمال کرمانشاه، شمال زنجان به شکل برف و در کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس و نیمه غربی کرمان و هرمزگان به شکل رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.
به گفته وظیفه، روز پنجشنبه 28 بهمن، سامانه بارشی در کل کشور فعال خواهد بود و شدت بارش در فارس، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان و کرمان به صورت رگبار باران و گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید ودر برخی مناطق خراسان جنوبی و خراسان رضوی، شمال زنجان به صورت برف خواهد بود، همچنین در گیلان و مازندران بارش باران شدت خواهد داشت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرامین کارشناس سازمان هواشناسی هم در گفتگو با رادیو دنا در خصوص این سامانه بارشی گفت : این سامانه از اواخر وقت روز چهارشنبه وارد جو استان خواهد شد و روز پنج شنبه اوج بارش ها خواهد بود این دحالی است که به گفته این کارشناس هواشناسی ، سامانه ی بارشی مذکور تا روز جمعه در استان فعال خواهد بود.
بنا بر این گزارش ، مدیر کل بحران استانداری هم در گفتگو ا رادیو دنا در خصوص اطلاعیه های احتمالی گفت : باید منتظر ماند تا نتیجه نهایی تجزیه و تحلیل داده های هواشناسی ، به مدیریت بحران ارسال شود تا بر اساس آن اطلاعیه و یا اخطاریه های لازم صادر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار