رئیس دانشگاه یاسوج : دانشگاه یاسوج به لحاظ آموزشی و پژوهشی جایگاه مطلوبی دارد و هدف این است به عنوان یک دانشگاه پویا و مرفه و نه یک دانشگاه فقیر در سطح کشور شناخته شود.
کد خبر: ۳۷۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 13 February 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس دانشگاه یاسوج گفت: برنامه و سیاست بلند مدت این دانشگاه، ارتقا در همه شاخص ها و حضور در بین 10 دانشگاه برتر کشور است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، دکتر محمودرضا رحیمی در جمع کارکنان دانشگاه یاسوج به مناسبت ایام خجسته پیروزی انقلاب بیان داشت: انقلاب اسلامی سه ویژگی شاخص داشته و دارد که آن را متفاوت از دیگر انقلابها کرده و دوام و قوام این انقلاب را رقم زد.

وی ادامه داد: مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران شاخصه مهمی بود که بسیاری از انقلابهای صورت گرفته در دنیا این ویژگی را نداشتند.

دکتر رحیمی افزود: دیگر انقلابها به شکلی جریان سازی هایی شد و با حرکت های توده ای از بخشهای تاثیرگذار به نتیجه رسید اما انقلاب ما کاملا مردمی بود و آرای نزدیک به صددرصد مردم تایید کننده این نظر است.

رئیس دانشگاه یاسوج اسلامی بودن و عدم وابستگی به شرق و غرب را از دیگر ویژگی‌هایی تداوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در سالهایی که از انقلاب می گذرد ضربه‌ها و خصومت‌هایی استثنایی به پیکره‌ی انقلاب وارد شد، اما انقلاب اسلامی مصون از تمام این ضربه ها و آسیبها خود را ترمیم و به راه خود ادامه داده است.
 
خیز دانشگاه یاسوج برای حضور در میان 10 دانشگاه برتر کشور 

دکتر رحیمی افزود: درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که از استوانه های انقلاب و نظام و یار و یاور رهبری بود، نیز از جمله حوادث تلخ تاریخ انقلاب در این ایام بود که ضربه ای دیگر به انقلاب وارد کرد.

حداکثر رشد عمرانی دانشگاه در سال 96 اتفاق می‌افتد

رئیس دانشگاه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دانشگاه در بخش عمرانی طی دو سال گذشته رشد خوب و قابل ملاحظه ای داشته است.

دکتر رحیمی افزود: در سال 94 فقط 10 درصد از بودجه هشت و نیم میلیاردتومانی در بخش عمرانی تخصیص داده شد ولی در سال 95 به ده و دو دهم میلیارد تومان رسید که با قول هیئت دولت در سفر رئیس جمهور این مبلغ به صورت کامل تخصیص داده شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه هایی که توسط دانشگاه یاسوج به وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه ارائه شد قرار بر این است که در سال 96 حداکثر رشد ساخت و ساز عمرانی را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه یاسوج به پروژه‌های رهاشده و نیمه کاره دانشگاه در گذشته اشاره کرد و بیان داشت: مشکلات فنی و طراحی دانشکده مهندسی، دانشکده منابع طبیعی و اسکلت ساختمان مرکزی حل شده است و این پروژه‌ها هم اکنون فعال هستند.

وی در خصوص زمان بهره برداری از این پروژه‌های عمرانی گفت: بر اساس پیش بینی ها، ساختمان دو دانشکده مذکور تا مهر 97 راه اندازی می شود.

دکتر رحیمی در خصوص عمده فعالیتهای انجام گرفته در این مدت در دانشگاه یاسوج گفت: ساماندهی ساختمانهای ستادی و اداری و افزایش ظرفیت خوابگاهها از مهمترین فعالیتهایی عمرانی بود که در مدت کوتاهی انجام شد.

وی به افزایش 600 نفری در ظرفیت خوابگاههای دانشگاه یاسوج اشاره کرد و اذعان داشت: این افزایش ظرفیت در خوابگاههای موجود بوده است در حالی که برای اسکان این تعداد دانشجو می بایست سه خوابگاه جدید که هر کدام بیش از 5 میلیارد تومان به هزینه های دانشگاه اضافه می کرد ساخته می شد اما تنها با یک پنجم هزینه ایجاد خوابگاه، این فعالیتهای عمرانی انجام شد.
 
خیز دانشگاه یاسوج برای حضور در میان 10 دانشگاه برتر کشور 

دکتر رحیمی این مسیر را آغاز یک راه روشن در دانشگاه یاسوج دانست و تصریح کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی است اما سیاست و برنامه ریزی برای ارتقا دانشگاه یاسوج به یکی از 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه های مختلف در دستور کار مجموعه مدیران دانشگاه قرار دارد.

مرکز رفاهی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه یاسوج احداث می‌شود

رئیس دانشگاه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دانشگاه در پرداختهای رفاهی به کارکنان، مشابه بسیاری از دانشگاه ها ی بزرگ کشور بوده و نسبت به دانشگاههای همتراز خود در جایگاه بالاتری قرار گرفته است.

دکتر رحیمی ادامه داد: در بخش زیرساختهای رفاهی هیئت علمی و کارکنان مشکلات زیادی وجود دارد و کار مطالعه برای ایجاد زیرساختهای رفاهی در دانشگاه آغاز شده است.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: احداث مجتمع چندمنظوره در بخش شمالی دانشگاه برای برگزاری جشن های مختلف و استفاده خانواده های اعضای هیئت علمی و کارکنان در حال طراحی است و کلنگ احداث این مجموعه در تابستان 96 به زمین زده می شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، خدمات دانشگاه یاسوج به عنوان الگو در دیگر شهرهای بزرگ توسعه می یابد.

دکتر رحیمی به رایزنی با دیگر دانشگاهها اشاره کرد و گفت: با دانشگاه‌های شیراز،اصفهان و تهران مذاکراتی برای استفاده از مجتمع های رفاهی هیئت علمی این دانشگاهها انجام شده است.

وی بیان داشت: دانشگاه یاسوج به لحاظ آموزشی و پژوهشی جایگاه مطلوبی دارد و هدف این است به عنوان یک دانشگاه پویا و مرفه و نه یک دانشگاه فقیر در سطح کشور شناخته شود.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: این هدف را با جدیت و با وجود تمام محدودیت های منابع دنبال کرده و تلاش می شود این دانشگاه، به عنوان یک دانشگاه نمونه در همه زمینه ها در کشور معرفی شود.

دکتر رحیمی در پایان گفت: از همه همکاران بزرگوار که برای رشد و توسعه دانشگاه یاسوج تلاش می کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
هه ههه هههه ههههه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار