کد خبر: ۳۷۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 13 February 2017

به گزارش تابناک یزد،رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردکان با اشاره به موضوع تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی به‌عنوان یکی از مصوبات شورای عالی آب کشور، گفت: این طرح با انجام خاموشی زمستانه یک ماهه چاه‌های کشاورزی در تمام شهرستان‌های استان یزد، اجرا شده یا در حال اجراست.

«علیرضا احمدی» با اشاره خاموشی چاه‌های کشاورزی شهرستان اردکان، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان اردکان در انتهای سفره آب‌های زیر زمینی دشت یزد – اردکان و در معرض هجوم آب‌های شور آن، بیشترین منفعت را از اجرای این طرح کسب خواهد کرد لذا با مدیریت و صرفه‌جویی در برداشت آب می‌توان از افت بیشتر سطح آب و هجوم آب‌های شور به این منطقه جلوگیری کرد.

وی خاموشی 15 روزه چاه‌های آب شهرستان اردکان را کمترین خاموشی در استان خواند و افزود: از امروز چاه‌های خاموش شده، دوباره روشن شده است و از 27 اسفند تا 13 فرودین 96 نیز تعدادی دیگر از چاه‌های شهرستان با توجه به شرایط برنامه‌ریزی شده، خاموش خواهند شد.

احمدی با تأکید بر این موضوع که اجرای طرح خاموشی با نظرخواهی از نمایندگان کشاورزان و با پیشنهاد آن‌ها مبنی بر اجرای هم زمان خاموشی در مناطق برای پرهیز از شایعات و توجیه بهتر کشاورزان تصویب شده است، تصریح کرد: زمان‌های پیشنهاد شده از سوی نمایندگان کشاورزان بهترین زمان ممکن برای اجرای طرح خاموشی بوده و کمترین آسیب را به کشت و محصول کشاورزان وارد کرده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آن دسته از چاه‌هایی که بنا بر علل خاصی چون داشتن دام یا دلائل دیگر نمی‌توانند هم‌زمان با چاه‌های دیگر خاموشی را اعمال کنند، گفت: مالکان این چاه‌ها با ارائه درخواست‌های خود، زمان دیگری را برای خاموشی پیشنهاد می‌کنند.

وی در مورد آب مصرفی در صنایع هم اظهار کرد: در مورد صنعت حد نصاب برداشت و مصرف تعیین شده و اضافه برداشت یا اضافه مصرف، موجب اعمال تعرفه‌های سنگین جریمه و قطع انشعاب می‌شود که این موارد در رابطه کشاورزی اعمال نخواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار