بنابر گزارش های میدانی از مناطق مختلف استان بارش های شدید لحظاتی قبل در اکثر مناطق استان آغاز شده و در بیشتر مناطق کوهستانی هم بارش باران موجب آب شدن برف ها و به راه افتادن سیلاب هایی شده است.
کد خبر: ۳۷۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 13 February 2017
استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پایانی بهمن بالاخره چهره ی زمستانی گرفت و پیش بینی بارش ها، مسئولین بحران استان را مجاب کرد که یک روز قبل از بارندگی اعلام کند روز دوشنبه کلیه ی مدارس و دانشگاه ها تعطیل است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از شب گذشته تاکنون باران در تمام مناطق استان در حال بارش است به گونه ای که تا ساعت 6 و سی دقیقه ی صبح ایستگاه های باران سنجی استان حکایت از بارش های اولیه خوبی را می دهد.
ساعاتی پیش مدیر کل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت بارش ها گفت : با توجه به محتمل بودن سیل در مناطق ختلف استان از قبل کلیه مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند ضمن اینکه به کلیه ادارات دولتی ، غیر دولتی ، نهادها و سازمان ها خواسته شده با تمام قدرت در محل کار حاضر بوده و آمادگی کامل برای امدادرسانی در شرایط بحرانی احتمالی را داشته باشند.
هشدار باران های وحشتناک سازمان هواشناسی کشور
محمد اصغری با اشاره به اینکه امروز اوج بارش های زمستانه را در کشور شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: برای استان های خراسان شمالی،رضوی، جنوبی، فارس، هرمزگان،بوشهر،  خوزستان،چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه،لرستان، کردستان، بخش هایی از کرمانشاه،آذربایجان غربی،شرقی،اردبیل، گیلان مازندران،گلستان، قزوین،البرز، تهران،قم، مرکزی،اصفهان، سمنان،بخش هایی از کرمان و همدان بارش برف و باران ادامه دارد.
وی ادامه داد: برای فردا شدت بارش ها در تمام کشور ادامه داشته و تنها در دو استان قم و مرکزی با پدید آمدن حفره در لایه های ابرها از شدت بارش ها کاسته می شود.
کارشناس هواشناسی با هشدار به مردم کشور به ویژه برخی استان ها در خصوص بارش باران های سیل آسا، از آنها خواست در حد امکان برخی مناطق را تخلیه یا از خانه های خود خارج نشوند.
اصغری تاکید کرد: امروز در استان های هرمزگان، بوشهر، فارس،خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و لرستان شاهد شدید ترین بارش سال های این مناطق خواهیم بود که در این رابطه هشدار های لازم صادر و ادارات و مدارس تعطیل شده است.
به گفته وی فردا در استان سیستان وبلوچستان شاهد بارش باران خواهیم بود. 

 16:55  رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از بارش 55 میلی متری باران تا ساعت 15 و 30 دقیقه در یاسوج، مرکز این استان خبر داد.
ولی بهره‌مند» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بارش‌های اخیر تا ساعت 15 و 30 دقیقه دوشنبه، 25 بهمن‌ماه در جاورده 100میلی‌متر، سی‌سخت 39.2 میلی‌متر، یاسوج 55 میلی‌متر و باشت 39 میلی‌متر بوده است.
وی بیان کرد: همچنین امامزاده جعفر 22.6 میلی‌متر، دوگنبدان 15.4 میلی‌متر، دهدشت 28.3 میلی‌متر و لیکک 38.1 میلی‌متر بوده است.
رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: شدت بارش‌های این سامانه بارش زا که از یک شنبه شب به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شده از ظهر امروز تا اواخر امشب ادامه دارد.
 15:50 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که باران سیل آسا همراه با طغیان رودخانه و وقوع سیل تاکنون راه ارتباطی 64 روستا را در برخی مناطق این استان قطع کرده است.

علی وفایی مقدم اظهار داشت که این روستاها بیشتر در بخش های لوداب و مارگون شهرستان بویراحمد و روستاهای بخش دیشموک، جاورده و قلعه رئیسی کهگیلویه در این استان بوده است.
بر اساس اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عمده بارش ها در شبانه روز گذشته به صورت باران بوده که بخش های لوداب و مارگون شهرستان بویراحمد و دهستان جاورده و بخش های دیشموک و قلعه رئیسی نیز بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.
به گفته کارشناس هواشناسی استان بیشترین میزان بارندگی شبانه روز گذشته با بیش از 100میلیمتر مربوط به دهستان «جاورده» بخش چاروسای شهرستان کهگیلویه بوده است.
دهستان جاورده با جمعیتی بالای 100 خانوار در 50 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.
وفایی مقدم همچنین گفت که بارش باران همراه با وزش شدید باد سبب قطعی برق در شهرستان لنده شده است.
شهرستان جدید التاسیس لنده با جمعیتی افزون بر 22هزار نفر جمعیت در 280 کیلومتری یاسوج واقع شده است.
وی با توجه به ادامه بارش های سیل آسا هشدار داد که عصر امروز احتمال بروز سیل و آبگرفتگی معابر در سطح شهرها و مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.
وی که صبح امروز از ریزش کوه در جاده ارتباطی یاسوج - شیراز خبر داده بود گفت که اکنون این جاده بازگشایی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود که ریزش کوه و سنگ همچنان در شبانه روز گذشته تاکنون در بیش از 60 نقطه از مناطق کوهستانی و جاده های ارتباطی این استان رخ داده و نیروهای راهداری با کمک دستگاه های خدمات رسان مشغول پاکسازی این مناطق هستند.
وی تصریح کرد که پاکسازی جاده های با خطر ریزش کوه اولویت نخست نیروهای راهداری با کمک سایر دستگاه های خدمات رسان در شبانه روز گذشته بوده است.
وفایی مقدم با هشدار به رانندگان در مسیرها و جاده های ارتباطی استان از جمله یاسوج - شیراز، یاسوج - بابامیدان، یاسوج - اصفهان و یاسوج - اقلید خواست که با نکات ایمنی و احتیاط کامل تردد کنند.
وی از ادامه این سامانه بارشی شدید تا اواخر امشب خبر داد و گفت که سامانه پر بارشی جدیدی نیز از روز چهارشنبه وارد استان خواهد و تا جمعه شب جو استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
امروز همچنین پروازهای کهگیلویه و بویر احمد در شهرهای یاسوج و گچساران به تهران و بالعکس به دلیل شرایط نا مساعد جوی لغو شد.
 
 روز بحران در کهگیلویه و بویراحمد/ باران آمد و برف را شست/هشدار باران های وحشتناک سازمان هواشناسی کشور + جزئیات و تصاویر /در حال بروز رسانی..
 
15:45 سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت که بارندگی شبانه روز گذشته سبب ریزش کوه و سنگ در بیش از 50 نقطه از جاده های ارتباطی این استان شده که تلاش راهداران تاکنون مانع از انسداد کامل در این محورها شده است.

به گزارش ایرنا، عمده بارش ها در شبانه روز گذشته به صورت باران گزارش شده و این مهم افزایش ریزش کوه و سنگ در برخی جاده های کوهستانی و برف گیر کهگیلویه و بویراحمد را شامل شده است.
محمد حسین نصیری راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در برخی نقاط همچون جاده یاسوج - شیراز و یاسوج - اقلید شدت ریزش کوه بیشتر از سایر مناطق بوده است.
وی تاکید کرد که در جاده یاسوج - شیراز تاکنون برای سومین بار و با پاکسازی کامل توسط راهداران مجدد در چندین نقطه از جاده ریزش کوه وجود داشته است.
با اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارندگی در برخی نقاط استان در شبانه روز گذشته بالای 60میلیمتر گزارش شده است.
به گفته اداره کل هواشناسی این استان لوداب بویراحمد با 68 و قلعه رئیسی در شهرستان کهگیلویه نیز با 46میلیمتر بیشترین میزان بارندگی شبانه روز گذشته را داشته است.
نصیری راد ابراز داشت که پاکسازی جاده های با خطر ریزش کوه اولویت نخست نیروهای راهداری با کمک سایر دستگاه های خدمات رسان در شبانه روز گذشته بوده است.
وی با هشدار به رانندگان در مسیرها و جاده های ارتباطی استان از جمله یاسوج - شیراز، یاسوج - بابامیدان، یاسوج - اصفهان و یاسوج - اقلید خواست که با نکات ایمنی و احتیاط کامل تردد کنند.
 
روز بحران در کهگیلویه و بویراحمد/ باران آمد و برف را شست/هشدار باران های وحشتناک سازمان هواشناسی کشور + جزئیات و تصاویر /در حال بروز رسانی.. 
 
14:50 مدیر فرودگاه یاسوج گفت پرواز صبح امروز تهران به یاسوج به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، لغو شد. پرواز 8صبح دوشنبه 25 بهمن یاسوج به تهران و ساعت 10 صبح تهران به یاسوج به علت وضعیت نامساعد جوی در یاسوج لغو شده است.
 
13:50 میزان بارش های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۱:۳۰ دقیقه صبح امروز ثبت شد. میزان بارندگی های سامانه اخیر در لوداب ۶۳، جاورده ۵۸، قلعه رئیسی ۴۶، لنده ۲۸، سرفاریاب ۲۰، قلعه دختر ۱۵، یاسوج ۲۹.۱، باشت ۱۱، سی سخت ۲۱، امامزاده جعفر ۱۲.۶، چرام ۷، دهدشت ۱۳.۳، لیکک  ۶٫۳، دوگنبدان ۵.۱ میلی متر باران بارید. 
 
13:40 معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از ریزش کوه در محورهای مواصلاتی "یاسوج- شیراز" و "یاسوج –بابامیدان" خبرداد.
محمد نصیری راد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: بارندگی شبانه روز گذشته باعث ریزش کم حجم کوه و سنگ در نقاطی از محورهای اصلی "یاسوج –شیراز" و "یاسوج- بابامیدان" شده که راهداران و نیروهای امدادی همچنان در تلاش و مشغول پاکسازی جاده هستند.
وی با اشاره به اینکه این ریزش ها تلفات انسانی نداشته اند، بیان کرد: این ریزش انسداد کامل جاده را در پی نداشته است اما ضرورت رعایت احتیاط کامل رانندگان در این مسیر پر ترافیک بیش از پیش احساس می شود.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جاده "سی‌سخت –پادنای" اصفهان به دلیل واقع شدن در ارتفاعات و بارش برف مسدود شده تا مردم و مسافران با مشکل  و خطری مواجه نشوند.
 
روز بحران در کهگیلویه و بویراحمد/ باران آمد و برف را شست/هشدار باران های وحشتناک سازمان هواشناسی کشور + جزئیات و تصاویر /در حال بروز رسانی.. 
 جاده ی سرفاریاب شهرستان چرام ظهر امروز
 
13:10 مدیر کل بحران وزارت نیرو لحظاتی پیش در گفتگو با بخش خبری ساعت 13 شبکه خبر گفت : سه استان کهگیلویه و بویراحمد ، فارس و بوشهر احتمال جاری شدن سیل بسیار بالاست.
جعفر زاده افزود : خوشبختانه سد های ما آمادگی کنترل سیلاب های با حجم بالا را دارد و مشکل خاصی برای جاری شدن سیلاب ها نداریم.
12:15 لحظاتی پیش بخشدار سرفاریاب در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از بارش شدید باران و تگرگ در مسیر سرفاریاب به باغچه در دو شهرستان چرام و بویراحمد خبر داد و افزود : تا این لحظه بیشتر بارش ها در منطقه جوخانه به صورت باران و تگرگ می باشد و احتمال تغییر بارش به صورت برف بسیار بالاست لذا از هم استانی های عزیز تقاضا داریم حتی الامکان از این جاده تردد نکنند و در صورت اجبار برای تردد حتما تجهیزات کامل زمستانی به همراه پر بودن باک خودروی خود از سوخت را مد نظر داشته باشند. ضمن اینکه مسئولین بخش سرفاریاب و بخش های امدادی شهرستان چرام در آماده باش کامل هستند تا در صورت بوجود آمدن شرایط اضظراری به کمک به حادثه دیدگان بپردازند.
 12:00 با توجه به هشدار های پلیس راه در خصوص لغزندگی جاده ها در حین بارش برف و باران در راه های مواصلاتی استان برخی خبرها از شدت بارش در مسیر خروجی استان به سمت سمیرم و استان اصفهان خبر می دهد به گونه ای که تصاویر ارسالی شهروند خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشان از بارش برف در محدوده ی شهر سمیرم حکایت دارد و هم استانی هایی که قصد سفر از این مسیر را دارند باید به تجهیزات زمستانی مجهز باشند.
 
روز بحران در کهگیلویه و بویراحمد/ باران آمد و برف را شست/هشدار باران های وحشتناک سازمان هواشناسی کشور + جزئیات و تصاویر /در حال بروز رسانی.. 
 
روز بحران در کهگیلویه و بویراحمد/ باران آمد و برف را شست/هشدار باران های وحشتناک سازمان هواشناسی کشور + جزئیات و تصاویر /در حال بروز رسانی.. 
 
 11:50 لحظاتی پیش از قول مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام شد: روز چهارشنبه بارش در برخی مناطق جنوب و شمال غرب کشور ادامه خواهد داشت و بتدریج با ورود سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب و غرب کشور، گستره بارش جنوب غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز غربی را نیز در برخواهد گرفت.
 
11:30 بارش های باران در مناطق مختلف باعث کندی عبور و مرور در جاده های مواصلاتی استان و همچنین جاده های خروجی و ورودی استان به استان های همجوار شده است. با توجه به بارش شدید باران در مناطق کوهستانی حجم زیادی از برف ها آب و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها به شدت بالا رفته است.
بنابر گزارش های میدانی و تصاویر ارسالی شهروند خبرنگاران تابناک کهگیلویه و بویراحمد در منطقه سفیدار بویراحمد ، بارش ها باعث آب شدن برف ها و بالا آمدن آب رودخانه ها فصلی و مسیل ها شده است.
 
روز بحران در کهگیلویه و بویراحمد/ باران آمد و برف را شست/هشدار باران های وحشتناک سازمان هواشناسی کشور + جزئیات و تصاویر /در حال بروز رسانی.. 
  بنابر همین گزارش منطقه دشتروم بویراحمد به شدت مه آلود بوده و در برخی مواقع میدان دید به شدت پایین آمده ضمن اینکه بارش های رگباری گاها رانندگی را با مشکل مواجه می کند.
 
 روز بحران در کهگیلویه و بویراحمد/ باران آمد و برف را شست/هشدار باران های وحشتناک سازمان هواشناسی کشور + جزئیات و تصاویر /در حال بروز رسانی..
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار