تابناک زنجان;
مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به شرایط جوی استان گفت: با توجه به وقوع کولاک در استان رانندگان از تردد در گردنه های کوهستانی خود داری کنند و سفر خود را لغو کنند.
کد خبر: ۳۷۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 13 February 2017
ماههای دی و بهمن امسال در حال تبدیل شدن به پر برکترین ماههای سال جاری حورشیدی هستند زیرا در این دو ماه بخش زیادی از کشور شاهد بارندگی های خوب و قابل توجهی بود که در نتیجه آنها مردم مناطق درگیر با پدیده خشکسالی نماز شکر بجای آوردند.

اما عدم آمادگی نهادهای متولی در برخی از استانها مانند سیستان و بلوچستان موجب شد تاخسارتهای جبران ناپذیری به واسطه ریزش باران پدید آید لذا لازم دیده می شود که دستگاههای برنامه ریز و مدیریت بحران بیش از هر زمانی برای اینگونه شرایط بحرانی آماده باشند.

البته باید به این نکته توجه داشت که حجم بیشتر بارندگی های استان زنجان در طی ماه های اخیر بصورت برف بوده است که نبت به ریزش باران آنهم در کوتاه مدت خطرات کمتری را به همراه دارد ولی نباید از خطرات همراه با آن نیز عافل شد.

در این رابطه مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان در گفتگو با «مهر» افزود: با توجه به بارش برف و کولاک و افت دما شهروندان زنجانی تمهیدات گرمایشی لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد:  تمام دستگاههای اجرایی آمادگی لازم برای اسکان، برف روبی و امنیت جاده ها و گردنه های کوهستانی را دارد و با توجه به گزارش هواشناسی بارش برف تا اواخر هفته در استان تداوم دارد که شهروندان زنجانی نسبت به مدیریت مصرف گاز توجه کنند و از تردد در کنار رودخانه ها خود داری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت:با توجه به بارش برف در استان زنجان احتمال وقوع حوادث غیر مترقبه وجود دارد که مردم و همه مسئولان آماده باشند.

کرامتی تصریح کرد: با توجه به وقوع کولاک در استان رانندگان از تردد در گردنه های کوهستانی خود داری کنند و سفر خود را لغو کنند.

وی تاکید کرد: مسافران اگر قصد تردد در استان را دارند حتما خودرو خود را به سیستم گرمایشی مجهز کرده و تمهیدات ایمنی را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در استان وجود دارد و مردم و مسافران از تردد در نزدیکی رودخانه‌ها و مناطق شیبدار خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار