مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده: امیدواریم اعتبارات بیشتری در خصوص جبران خسارات به جهاد کشاورزی اختصاص یابد تا بتوانیم گام مؤثری در این زمینه برداریم.
کد خبر: ۳۷۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 12 February 2017
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: در پی بروز سرمازدگی در شهرستان بیش از 50 هکتار از اراضی و باغات مرکبات دچار سرمازدگی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، مختار مشهدی‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان لنده گفت: آنچه در حوادث و بلایایی طبیعی بیش از سایر قسمت‌ها خسارت می‌بیند اراضی کشاورزی و باغات مرکبات بوده است.

وی افزود: در پی سرمازدگی اخیر در سطح شهرستان بیش از 50 هکتار از اراضی کشاورزی و باغات مرکبات، خصوصاً درختان لیمو دچار سرمازدگی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: در راستای ایمن‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ آب اقدامات بسیار خوبی از لحاظ تعمیر و نگهداری و ... انجام گرفته که خسارات وارده در این حوزه را کاهش داده است.

مشهدی‌زاده یادآور شد: خسارات حوزه دام‌ها بیشتر از حوزه کشاورزی بوده چراکه در سطح روستاها آغل دام از استحکام خوبی برخوردار نبوده و معمولاً با کوچکترین بارش‌ها شاهد تخریب این آغل ها هستیم.

وی در ادامه به موضوع اعتبارات ستاد حوادث و ارائه خدمات بانکی به آسیب‌دیدگان اشاره و خاطر نشان کرد: امیدواریم اعتبارات بیشتری در خصوص جبران خسارات به جهاد کشاورزی اختصاص یابد تا بتوانیم گام مؤثری در این زمینه برداریم.

خسرو آریتی مدیر شرکت گاز شهرستان لنده هم در این جلسه گفت: یکی خطرهای احتمالی که تا کنون چندین بار از سوی شرکت گاز پیگیری شده موضوع کارخانه سنگ‌شکن و خطر تخریب لوله 250 پوند گاز شهرستان بوده که نیاز است به جدیت پیگیری شود.

وی یادآور شد: حریم 100 متری که در این خصوص باید رعایت می‌شد از سوی متولیان کارخانه سنگ‌شکن رعایت نشده و با وجود اینکه تا کنون چندین مرتبه توسط حوزه قضایی احضار شده هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.

آریتی در ادامه به مشکل جاده ارتباطی و دسترسی به ایستگاه گاز لنده اشاره و گفت: با کوچکترین بارندگی دسترسی به این ایستگاه غیر ممکن می‌باشد.

وی یادآور شد: در سال گذشته دیوار ایستگاه ایدنک بیش از 80 درصد تخریب شده ولی تا کنون اقدام جدی برای جبران خسارت وارده انجام نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار