این هفته جو استان متاثر از ورود دو سامانه بارشی خواهدبود. کارشناسان هواشناسی از ورود اولین سامانه از فردا یکشنبه به جو استان خبر داده اند.
کد خبر: ۳۷۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 11 February 2017
این هفته جو استان متاثر از ورود دو سامانه بارشی خواهدبود. کارشناسان هواشناسی از ورود اولین سامانه از فردا یکشنبه به جو استان خبر داده اند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طهماسبی کارشناس هواشناسی استان گفت : فردا سامانه ی بارشی اول وارد استان خواهد شد که این سامانه در مناطق کوهستانی و مستعد با بارش برف همراه خواهد بود.
وی در ادامه افزود : این سامانه بارش های خوبی را به همراه خواهد داشت و اوج آن در جنوب و جنوب غرب کشور و در استان ما  و در دوشنبه شب و دوشنبه خواهد بود.
این کارشناس هواشناسی گفت :سامانه ی بارشی دوم هم در اواخر هفته وارد جو استان خواهد شد ضمن اینکه در این هفته تغییرات دمایی چندانی نخواهیم داشت.
پیش بینی کشوری هواشناسی
محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی هم در گفت و گویی در خصوص این سامانه بارشی  اظهار داشت: با ورود موج جدید بارشی از امروز به کشور، شاهد آغاز بارش برف و باران در تمام نقاط کشور خواهیم بود. با فعالیت این سامانه روز دوشنبه در تمام استان های کشور برف و باران می بارد. 

وی ادامه داد: امروز در تهران شاهد بارش برف و باران خواهیم بود. همچنین در مشهد و سرخش نیز بارش برف ادامه دارد. 
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: علاوه بر بارش برف، امروز در استان های ساحل خزر، قزوین، البرز و مرکزی شاهد بارش باران خواهیم بود. 
وی با اعلام اینکه هسته و قدرت بارش ها در نیمه جنوبی کشور خواهد بود، تاکید کرد: روز دوشنبه برای استان های نیمه جنوبی به ویژه بوشهر و خوزستان بارش باران پیش بینی می شود. 
اصغری تاکید کرد: روز سه شنبه شدت بارش ها در استانه ای چهارمحال، کهگیلویه و بویراحمد،کردستان، کرمانشاه، آذبایجان شرقی و غربی خواهد بود. این در حالی است که در شرق کشور در استان های خراسان شمالی ، رضوی،جنوبی و بخش هایی از سیستان هم بارش برف و باران ادامه خواهد داشت. 
توصیه های هواشناسی به کشاورزان 
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،سازمان هواشناسی کشور توصیه‌های هواشناسی کشاورزی را تا ۲۶ بهمن برای ستان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد اینگونه اعلام کرد:

خودداری از انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در استان های لرستان، کردستان، کرمانشاه و همدان در روز های پنج شنبه و یکشنبه به دلیل بارش باران و برف و وزش باد و احتیاط در روز جمعه به دلیل بارش پراکنده و خودداری در روز های دوشنبه و سه شنبه به دلیل بارش باران و برف و در استان کهگیلویه و بویر احمد احتیاط در روز پنج شنبه به دلیل بارش پراکنده و خودداری در روز های یکشنبه و دوشنبه به دلیل بارش باران و وزش باد و در استان چهار محال و بختیاری احتیاط در روز های پنج شنبه و جمعه به دلیل بارش پراکنده و وزش باد و خودداری در روز های یکشنبه و دوشنبه به دلیل بارش برف و وزش باد

تنظیم دما و تهویه گلخانه ها و کارگاه های پرورش قارچ با توجه به ماندگاری هوای سرد

تعادل دماي سالن ها و گلخانه ها با لحاظ نمودن اختلاف ۸ درجه بين شب و روز

استفاده از کودهای فسفاته و سولفات پتاسیم و کودهای آلی به صورت چالکود تا قبل از ظهر پنج شنبه

تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از یخ زدگی میوه ها در میادین میوه و تره بار

اصلاح و ترمیم تشتک های پای درختان به منظور حفظ و ذخیره رطوبت با توجه به پیش بینی بارش

مبارزه با جوندگان كشاورزي در زراعت هاي آبي و ديم

ايجاد نوارهاي كنتور و يا بانكت در مزارع شيب دار و عمود بر جهت شيب جهت حفظ و نگهداري روان آبهاي ناشي از نزولات

کنترل دما و رطوبت و انجام تهویه در انبارها سيب زمينی به ویژه در صبح هنگام

دام داری:

تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در اماکن دام و طیور با توجه به ماندگاری هوای سرد

خودداری از چرای دام در مراتع در صبح هنگام

زنبورداری:

تنظیم دریچه کندو های زنبور عسل با توجه به ماندگاری هوای سرد

پوشاندن کندوهای زنبور عسل به وسیله پلاستیک و گونی، برزنت و ...جهت جلوگیری از خسارت سرمازدگی

شکستن یخ ایجاد شده در استخرهای پرورش ماهی به منظور هوادهی بهتر به درون آب استخرها

ماشین آلات:

انتقال  ماشین آلات و ادوات کشاورزی به اماکن سرپوشیده

تخلیه آب سم پاش ها وماشین آلات و ادوات آبباری تحت فشار

پوشش ادوات (موتورپمپ و هواده و...) در مزارع به وسيله امكانات قابل دسترس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار