طی نشستی با حضور استاندار خوزستان؛
در حوزه های شیلات، تعیین تکلیف برخی زمین های منابع طبیعی، التزام مشترکین گاز به ارائه سند مالکیت و پروانه ساخت و همچنین طرح کشاورزی 550 هکتاری مقام معظم رهبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا برخی از موارد با تصویب به دستگاه های ذیربط ارجاع شود
کد خبر: ۳۷۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 10 February 2017
 شامگاه پنج شنبه جلسه بررسی مشکلات شهرستان آبادان با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان، شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان، زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، هاشمی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی و برخی مدیران اجرایی استان خوزستان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار گردید.

در نشست بررسی مشکلات شهرستان آبادان؛ در حوزه های شیلات، تعیین تکلیف برخی زمین های منابع طبیعی، التزام مشترکین گاز به ارائه سند مالکیت و پروانه ساخت و همچنین طرح کشاورزی 550 هکتاری مقام معظم رهبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا برخی از موارد با تصویب به دستگاه های ذیربط ارجاع شود.
 
دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن انتقاد از عدم اثر بخشی هزینه کرد دولت در حوزه گاز رسانی، اظهار کرد: به واسطه عدم ارائه سند مالکیت و پروانه ساخت توسط مالکین، نیاز است این اثربخشی را نمایان سازیم. به همین خاطر در حوزه شهری در شورای تأمین شهرستان مصوب خواهد شد که این مورد تا رسیدن به نتیجه ی قطعی لحاظ گردد. در حوزه روستایی نیز در اسرع وقت توسط فرماندار محترم جلسه ای مشترک گرفته شود و با بررسی موارد لازم ایمنی و مقاومت سازه منازل روستایی، تصمیمات لازم مصوب و اجرایی گردد.

وی در خصوص مشکل بلاتکلیفی زمین های منابع طبیعی که در مالکیت راه و شهرسازی می باشد، خاطر نشان ساخت: مقرر شد در این باره کار گروهی تشکیل شود تا با بررسی مقدمات اولیه و موضوع حریم و محدوده ی شهری  و روستایی و همچنین مالکیت منطقه آزاد مشخص گردد.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات صید و صیادی در شهرستان آّبادان عنوان کرد: از جمله پیگیری هایی که باید اقدام شود بحث شناسنامه دار شدن صیادان، انتقال معاونت صیادی استان به آبادان محدودیت صیدگاههای شهرستان، لایروبی اسکله های صیادی، تداخل شغلی بین صیادان آزادکار و صیادان تحت پوشش و مشکل عرضه ی سوخت برای شناورهای صیادی است.

وی افزود: کارگروهی به منظور رسیدگی به معضلات مراکز سایت تکثیر پرورش میگو و استاندارد سازی سایت تشکیل خواهد شد.

همچنین در ابتدای این جلسه عزیزالله شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: این جلسه حول 4 محور مهم شیلات، گازرسانی، زمین های منابع طبیعی و زمین های کشاورزی تحت پوشش طرح 550 هکتاری مقام معظم رهبری می باشد.

وی ضمن تشریح موارد مطرح شده، بیان کرد: عمده ترین موضوع شیلات آبادان مزارع پرورش میگوی آبادان به عنوان یکی از بزرگترین زیرساخت های ملی در حوزه پرورش میگو می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد.همچنین با وجود خدمات ارزنده ی دولت محترم در گاز رسانی به آبادان، مشاهده گردیده است که به علت پاره ای از موانع قانونی که شامل عدم ارائه سند مالکیت یا پروانه ساخت می باشد، هنوز بسیاری از شهروندان نتوانستند اشتراک گاز خود را اخذ نمایند.

در حوزه کشاورزی بیش از 2 هزار هکتار از زمین های این طرح مورد زهکشی و بهسازی قرار گرفته است، که در سفر اخیر آقای جهانگیری معاون محترم اول رئیس جمهور و وزیر محترم جهاد کشاورزی با بازدید از طرح رضایت نسبی خود را اعلام کردند.
منبع: تابناک
برچسب ها: شهرستان آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار