تابناک زنجان;
این بنای تاریخی و ثبت شده جهانی فاقد یک دستگاه ساده POS می باشد و متاسفانه مسافران فاقد نقدینگی کافی باید با خروج از محوطه این اثر تاریخی و طی مسیر در اولین خودپرداز اقدام به تهیه پول نقد جهت تهیه بلیط نمایند.
کد خبر: ۳۷۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 06 February 2017
امروزه حفظ میراث فرهنگی و توجه به ارزش های تاریخی به یکی از اولویت های مهم ملت های جهان در هزاره جدید میلادی بدل شده است و در پی آن مجامع مهم بین المللی مانند سازمان ملل متحد با تصویب و ابلاغ برنامه های مختلفی از جمله شناسایی و معرفی میراث های مهم تاریخی نقش مهمی در تشویق کشورهای جهان به حفظ آثار مهم و شاخص خود نموده است.

بطور مثال در سال 2005 میلادی کمیته میراث جهانی سازمان علمی ، فرهنگی و تربیتی ملل متحد که به ثبت آثار و محوطه های باستانی و تاریخی اختصاص دارد بعد از ارائه گزارش كارشناس ایکوموس (شورای حفاظت از محوطه ها و بناهای تاریخی) با اکثریت آرا و بدون هیچ مخالفتی گنبد سلطانیه زنجان را در فهرست میراث جهانی به ثبت رساند.

ثبت این اثر موجب شد تا نام ایران و ظرفیت های مهم و بالقوه گردشگری تاریخی آن بار دیگر در جهان مطرح گردد و به واسطه این ثبت زمینه حضور گردشگران بیشتری در کشور ما مهیا گردد.

خوشبختانه در طی این سالها تلاش زیادی از سوی میراث فرهنگی برای معرفی ، حفظ و توسعه ظرفیتهای متنوع ایجاد شده توسط این بنای تاریخی در استان انجام شده است اما هنوز هم برخی بی دقتی ها و بی سلیقگی ها در حوزه برخورد با گردشگران موجب شده است تا برخی از گردشگران این بنای تاریخی با دلخوری از بازدید از این بنا منصرف شوند.

بطور مثال چندی قبل شاهد بازدید یک جمع 40 نفره از گردشگران داخلی از این محوطه و بنای تاریخی بودیم که در مسئول آنها در بدو ورود به ساختمان جهت تهیه بلیط اقدام به ارائه کارت بانکی نمود که متاسفانه متوجه شد که این بنای تاریخی و ثبت شده جهانی فاقد یک دستگاه ساده POS می باشد و متاسفانه مسافران فاقد نقدینگی کافی جهت تهیه بلیط باید با خروج از محوطه این اثر تاریخی و طی مسیر در اولین خودپرداز اقدام به تهیه پول نقد جهت تهیه بلیط نمایند.

شکی نیست که این نقص به ظاهر کوچک آنهم در حالی که امروزه حتی فروشندگان پیاز در کنار جاده ها دارای دستگاه کارت خوان می باشند یک ضعف بزرگ برای عرصه گردشگری استان می باشد و طبعا بایستی برای رفع این گونه کمبودها که منجر به ناراحتی گردشگران و میهمانان می شود تدبیری اندیشیده شود تا در ایام نوروز و شروع سفرهای گردشگری نوروزی این مشکل موجب دلخوری گردشگران نشود. 

نظر شما چیست ؟

- دیدگاههای خود را با تابناک زنجان در میان گذارید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار