فریدون احمدی:
نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم کوچک و چابک سازی دولت گفت: ژاپن با بیش از 120 میلیون جمعیت با حدود 110 هزار نفر اداره می‌شود اما تعداد کارکنان دستگاه‌های کشور ما با حدود 80 میلیون نفر جمعیت بین 3 تا 4 میلیون است.
کد خبر: ۳۷۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 06 February 2017
از دیدگاه صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی امروزه یکی از مهمترین مشکلات ساختاری نظام اداری و اجرایی کشور مر بوط به حجم و ابعاد گسترده دولت می باشد که به واسطه آن بخش زیادی از منابع جاری کشور صرف تامین هزینه های مصرفی آن می گردد که در نتیجه آن تنها سهمی ناچیزی از بودجه کشور برای پروژه های عمرانی و توسعه ای باقی می ماند.

جالب آنکه در سالهای گذشته و در طی دولت های مختلف تلاش های مختلفی برای کاهش حجم دولت و افزایش چابکی سیستم اجرایی کشور انجام شده است اما هنوز هم آثار ملموسی در پی این تغییرات مشاهده نمی شود.

در این رابطه  نماینده شهرستان زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «تسنیم» با بیان اینکه نظام اداری کشور باید کوچک و چابک شود، اظهار داشت: بزرگ بودن دستگاه‌ها سبب شده تا اداره کارکنان یک پروژه بزرگ برای کشور محسوب شود که بخش عمده‌ای از بودجه را صرف خود می‌کند.

فریدون احمدی با اشاره به اینکه ژاپن با بیش از 120 میلیون جمعیت با حدود 110 هزار نفر اداره می‌شود، عنوان کرد: آمریکا نیز با 350 میلیون نفر جمعیت با 850 هزار نفر اداره می‌شود اما کارکنان دستگاه‌های کشور ما با حدود 80 میلیون جمعیت بین 3 تا 4 میلیون است که این نشان می‌دهد منابع کشور نابود و صرف بخش جاری کشور می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 90 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود، ابراز کرد: طبق سند چشم‌انداز 2.5 درصد بهره‌وری از طریق نظام اداری کشور باید محقق شود که با این وضعیت امکان پذیر نیست چرا که دستگاه‌های اجرایی با این شرایط نمی‌توانند بهره‌ور باشند.

- با تابناک زنجان همراه باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار