خودزني با لهجه يزدي ممنوع!

مدير كل صدا و سيماي مركز يزد با اشاره به برنامه‎‎هاي اين مركز براي ساخت فيلم و سريال‎‎هاي فاخر يزدي با بهره‎‎گيري از لهجه،‌ فرهنگ و آداب استان، تاكيد كرد: البته در اين رابطه قرار نيست با لهجه و فرهنگ يزدي، خودزني كنيم بلكه تلاش مي‎‎كنيم مايه فخر مردم استان باشيم.
کد خبر: ۳۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 20 May 2015

به گزارش تابناک یزد، دكتر "احمد پهلوانيان" در اولين نشست هم‌انديشي خود با اصحابه رسانه با اشاره به ديگر نشست‎‎هاي هم‌انديشي برگزار شده با ساير حوزه‎‎ها، خروجي اين نشست‎‎ها را ايجاد اتاق‎‎هاي فكر از جمله اتاق فكر بسيج، هنر، سلامت، روابط عمومي، فرهنگ و ورزش و غيره، گفت: اين اتاق‎‎ها و شوراهاي فكر به منظور تصميم‎‎گيري‎‎هاي تخصصي در مورد توليدات مركز شكل گرفته است و حتي برخي از آنها ظرفيت براي پرداختن به موضوعات كشوري براي رسانه ملي را نيز دارند.

وي در ادامه اظهار كرد: ادامه حيات رسانه‎‎هاي امروزي تنها در صورت فعاليت رسانه‎‎ها در فضاي باز انتقادي ممكن است و متاسفانه اين مقوله بزرگترين مشكل صداي و سيماي استان است چرا كه متاسفانه برخي از مديران استان كم‎‎حوصله هستند و نمي‎‎دانند كه انتقادات رسانهها نه يك تهديد بلكه براي آنها يك فرصت است كه بايد از ان استفاده كنند.

پهلوانيان نگاه رسانه ملي در استان به ساير رسانه‏‏ها را يك نگاه نيازمند به همكاري و هم‌افزايي دو طرفه خواند و اظهار كرد: نقد رسانه‎‎هاي استان از صداي و سيماي يزد بسيار به ما در جهت رفع مشكلات و توسعه فعاليت‎‎ها كمك كند لذا از آن استقبال مي‎‎كنيم.

وي به دنبال درخواست اصحاب رسانه براي انعكاس مهمترين اخبار آنها در صدا و سيماي استان، در رابطه با اين موضوع در برنامه‎‎هاي صبحگاهي صدا و نيز سيما و بخش خبر قول مساعدت داد.

وي آخرين نظرسنجي در مورد مخاطبان سيماي يزد را 50 درصد و براي صدا حدود 35 درصد اعلام كرد و گفت: البته در اين رابطه ضريب خطايي بين يك تا 10 درصد وجود دارد ولي به لحاظ اثرسنجي برنامه‎‎هاي صدا و سيما بر مخاطبان متاسفانه نه تنها در يزد بلكه در كشور وضعيت ضعيف است و در اين رابطه نيز واحدهاي ارزيابي براي ميزان اثرسنجي توليدات نداريم.

مدير كل صداي و سيماي يزد با تاييد برخي از ضعف‎‎هاي موجود در برنامه‏‎‎هاي شبكه تابان، مهمترين مشكل صدا و سيماي يزد را نداشتن شجاعت و خلاقيت ذكر كرد و گفت: البته صداي و سيماي مركز يزد هم به لحاظ زيرساختي و فني و هم به لحاظ محدوديت‎‎هاي مالي، مشكلاتي جدي دارد ولي در تلاشيم در حوزه‎‎هاي مختلف با بهره‎‎گيري از نيروهاي بومي در راستاي ارتقاي كمي و كيفي توليدات مركز گام بردايم.

پهلوانيان با تاكيد بر استفاده از نيروهاي بومي به عنوان يكي از دغدغه‎‎هاي خود، از طراحي برنامه‎‎اي براي استعداديابي و جذب مجريان، گويندگان و خبرنگاران جديد در استان در نيمه دوم تابستان امسال خبر داد.

وي در بخش ديگري از سخنانش از افزايش توجه اين مركز به توليد برنامه‎‎هاي ورزشي، فرهنگي و هنري و نيز تهيه مستندهاي فاخر در حوزه‎‎هايي مانند گردشگري و حيات وحش استان خبر داد.

گفتني است؛ در اين نشست اصحاب رسانه نظرات و پيشنهادات خود در مورد برنامه‎‎ها و توليدات صداي و سيماي مركز يزد را نيز عنوان كردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار