کد خبر: ۳۶۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 29 January 2017
تابناک / با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و زمان ثبت نام در انتخابات شورای اسلامی گمانه زنی های زیادی در خصوص حضور برخی چهره ها در انتخابات شورای پنجم مطرح شده است. در این میان ارائه ی لیست هایی که بیشتر جنبه ی گمانه زنی های پیش انتخاباتی دارد نیز در بسیاری از محافل و رسانه ها دیده می شود که همین لیست ها نیز باعث ایجاد تنش هایی میان داخل و خارج این لیست ها شده است.

حال اینکه نقش یک لیست در انتخابات شوراها تا چه حد می تواند پررنگ باشد را باید در نتایج انتخابات گذشته جستجو کرد، جایی که فردی 60 هزار رای بیشتر از دیگری در یک لیست می آورد و یا حتی لیست های قومیتی که در گذشته منتشر شده است و شاید چندان نیز نتوانسته توفیق خاصی را بدست آورد. با این وجود اما شایعات، رنگ و بویی دیگر به خود می گیرند. جایی که از نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اسبق شهرستان رشت و حتی شهردار پیشین این کلانشهر نیز به عنوان کاندیداهای احتمالی در انتخابات شورای پنجم یاد می شود!

در همین راستا و براساس گمانه زنی ها در خصوص حضور احمد رمضانپور نرگسی، نماینده ی اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، وی با تکذیب خبر حضور خود در انتخابات در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین گفت: بنده هیچ جایگاهی در شورای مشورتی ندارم و ریاست هیات رئیسه ی شورای هماهنگی نیز با آقای دکتر احمدیان است، بنده همه چیز را در حال حاضر تحویل داده ام.

وی ادامه داد: هنوز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان گیلان تشکیل نشده است و تا زمانی که این شورا تشکیل نشود، هیچکس هیچ حرفی را از جبهه ما نمی تواند بیان کند، هر اظهار نظری هم در این خصوص خلاف است.

نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار شنیده هایی مبنی بر حضورش در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر اذعان کرد: طرح این صحبت ها حرفی بی ربط است، این موضوع شبیه این است که یک استانداری چند وقتی را استراحت کند و پس از گذشت چند وقت بگویند بیایید و فرماندار شوید! کسی که دو دوره نماینده مرکز استان بوده نمی آید در انتخابات شورای شهر شرکت کند.

شهردار اسبق رشت همچنین در خصوص میزان نقش جوانان اصلاح طلب در انتخابات آتی گفت: بنده در اوج جوانی مسئولیت سیاسی و عمرانی داشته ام و اگر از بنده بپرسند که بهترین زمان شما چه سنی بوده می گویم زمانی که در 27 سالگی شهردار رشت شدم، جوانان می توانند نقش بسیار ارزنده ای در صحنه های اجرایی و سیاسی داشته باشند، بسیاری از بزرگان کشورمان در 25 سالگی نماینده مجلس شدند، کشور ما نیز با همین جوانان انقلاب کرد و با همین جوانان در جبهه پایداری کرد، امروز نیز همین جوانان هستند که در بخش های اقتصادی، دفاعی، سیاسی، امنیتی و اجرایی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه در این میان تنگ نظری هایی وجود دارد که این تنگ نظری ها در همه ی دوره ها وجود داشته است و اجازه ی این داده نمی شود که این چرخش نخبگان صورت بگیرد. منِ احمد رمضانپور که فرضا نماینده هستم همیشه دوست دارم که خودم نماینده باشم درحالی که اگر نماینده، استاندار و یا فرماندار خوبی باشم باید تلاش کنم که تربیت نیروی انسانی را انجام دهم، اگر منی که استاندار هستم از استان محل خدمتم می خواهم بروم باید پنج استاندار آینده را تربیت کرده باشم، متاسفانه این تفکر در ما وجود ندارد و چرخش نخبگان صورت نمی گیرد، بحث بنده مربوط به استان گیلان نیست، شاید در استان گیلان وضعیت بهتر از استان های دیگر باشد.

رمضانپور در پایان تاکید کرد: اگر بنده مسئولیت و نقشی در بستن لیست جبهه اصلاحات برای انتخابات شورای شهر داشته باشم، قطعا تا جایی که بتوانم به جوانان بها خواهم داد اما همانطور که پیشتر نیز تاکید کردم هیچکس نمی تواند بگوید در جمع بندی لیست نقش دارم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار