استاندارایلام گفت: راه اندازی کارخانه های راکد در مناطق مختلف استان، اقتصاد مقاومتی را عملی می کند و با رفع مشکلات و حمایت صنعتگران و تولید کنندگان این استان به اقتصاد مقاومتی دست پیدا می کنیم.
کد خبر: ۳۶۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 26 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید عصر چهارشنبه در نشست توسعه و رونق بخشی به صادرات غیر نفتی استان اظهار کرد: در حوزه اقتصادی باید با حمایت از واحدهای صنعتی و رفع مشکلات آنها از فرصت های ایجاد شده حداکثر استفاده را کرده و از منابع، سرمایه گذاری ها و امکانات موجود در جهت رونق اقتصادی و توسعه صادرات بهره ببریم.
 
وی یادآور شد: ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی برای فعال کردن واحدهای راکد به طوری جدی پای کار است و باید با رفع مشکلاتی از قبیل تامین مواد اولیه تولیدی های کوچک و بزرگ راه را برای ورود واحدهای صنعتی به بازارهای عرضه باز کنیم.
 
استاندار ایلام با بیان اینکه با مشارکت جمعی می توان زمینه توسعه صادرات را فراهم کرد، گفت: توسعه و راه اندازی کارخانه ها و طرح های صنعتی علاوه بر افزایش تولید داخلی زمینه اشتغال پایدار را فراهم می کند.
 
به گفته وی، لازمه این کار فراهم کردن امکانات زیرساختی و حمایت از آنها، موانع و مشکلات سر راه تولید را بر می دارد چون که این واحدها علاوه بر تولید و صادرات باعث اشتغالزایی نیز می شوند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این نشست گفت: تاکنون 30 جلسه اصلی و فرعی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که 413 مصوبه در حوزه بانکی اعم از پرداخت یا تعیین تکلیف تسهیلات، تامین مواد اولیه معافیت و تخفیف مالیاتی امور کارگری و زیربنایی، تامین سوخت و سایر موارد است.
 
یاراله نصیری اظهار کرد: 239 طرح و واحد صنعتی و کشاورزی به مبلغ یک میلیارد و 530 میلیون ریال پس از تایید در کمیته بررسی به کارگروه استانی ارجاع و 175 فقره از آنها به مبلغ یک هزار و 320 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.
 
وی با بیان اینکه 86 طرح و واحد تولیدی بیش از 80 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند، افزود: 30 فقره از این طرح ها با بیش از 20 میلیارد ریال در بخش صنعت و 56 فقره با بیش از 60 میلیارد ریال در بخش کشاورزی و یک هزار و 570 میلیارد ریال نیز خارج از طرح رونق پرداخت شده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: 43 پرونده به مبلغ 210 میلیارد ریال نیز برای بررسی و پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی استان در دست بررسی است.
 
وی گفت: بیشترین پرداختی تسهیلات به واحدهای تولیدی استان مربوط به بانک کشاورزی به مبلغ 330 میلیارد ریال است، 60 میلیارد ریال مربوط به بانک تجارت، 40 میلیارد ریال بانک ملی و 70 میلیارد ریال نیز مربوط به بانک صادرات است.
 
نصیری یکی از مشکلات این بخش را قفل شدن سیستم برخی بانک ها برای پرونده هایی که تکمیل شده اند دانست و ادامه داد: مشکل دیگر در این زمینه پای کار آمدن قضات و تغییر نگاه آنها به فعالیت واحدهای صنعتی و همکاری آنها با صاحبان صنایع است.
 
به گفته وی، مسئولان در تلاش هستند از همه‌ ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده کرده و با حمایت از واحدهای تولیدی و رونق دوباره آنها، زمینه را برای تولید با کیفیت و استاندارد به منظور صادرات کالاها را فراهم کنند.
 
در این نشست صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایلام نیز به تشریح مسایل و مشکلات خود پرداخته و از مسئولان استان خواستند با رفع این مشکلات آنها را عرصه کار و تولید یاری کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار