اقتصاد مقاومتی;
در شرایط فعلی اقتصاد کشور احساس می شود که طرف ایرانی باید در تعاملات بین المللی خود با تشویق طرف های خارجی این زمینه را ایجاد نماید که طرفهای خارجی سرمایه های خود را با برنامه بلند مدت در کشور ما هزینه نمایند تا به واسطه این سرمایه گذاری علاوه بر انتقال تکنولوژی موجب روزآمد سازی و بهبود وضعیت صنایع کشور ما گردند.
کد خبر: ۳۶۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳ 22 January 2017
امروزه توسعه به عنوان یکی از مهمترین شاخص های پیشرفت شناخته می شود اما در گذشته سنجش توسعه و پشرفت محدود به برخی عوامل عمرانی و زیربنایی بود اما با گذشت زمان و بسط تئوری ها و الگو های مختلف در رابطه با رشد اقتصادی ، متغیر های جدیدی به عنوان شاخص توسعه یافتگی مطرح شدند که در این میان نقش و جایگاهی که سرمایه و سرمایه گذاری در الگوهای رشد و توسعه به خود اختصاص داده است از اهمیت ویژه ای برخودار است.

متاسفانه کشور ما به عنوان یکی اقتصاد وابسته به نفد در طول سالیان متمادی نتوانسته از ثروت نفتی خود و دلارهای حاصل از آن برای پیشرفت و توسعه مناسب صنایع بهره ببرد که در نتیجه آن شاهدیم عمده صنایع بزرگ کشور نه تنها تولید کننده اصلی نیستند بلکه در مرحله مونتاژ محصولات خارجی متوقف شده اند که همین صنایع نیز در زیر فشار سوء مدیریت و تحریم های غیر انسانی غرب با چالش های جدی روبرو شده است که نتیجه آن تعطیلی صدها کارخانه و بیکاری هزاران کارگر بوده است.

لذا در این شرایط احساس می شود که طرف ایرانی باید در تعاملات بین المللی خود با تشویق طرف های خارجی این زمینه را ایجاد نماید که آنها سرمایه های خود را با برنامه بلند مدت در کشور ما سرمایه گذاری نمایند تا به واسطه این سرمایه گذاری علاوه بر انتقال تکنولوژی موجب روزآمد سازی و بهبود وضعیت صنایع کشور ما گردند.

شکی نیست که ایجاد زمینه سرمایه گذاری بلند مدت خارجی و حتی داخلی می تواند برای استان زنجان زمینه ساز تحول اجتماعی و اقتصادی باشد که خوشبختانه بنا بر آمار تاکنون اقدامات مثبتی در استان زنجان پیگیری شده است.

در این رابطه هفته گذشته استاندار زنجان در جلسه شورای اداری استان با اشاره به حجم سرمایه گذاری های انجام شده در استان اظهار داشت: در استان زنجان ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام شده است.

درویش امیری همچنین افزود: سه هزار میلیارد تومان طرح صنعتی هم در حال اجرا است.

با توجه به این آمارها می توان انتشار داشت که در صورت بهبود شرایط و عدم وقوع سوء مدیریت در سالهای آتی شرایط اقتصادی استان از وضعیت بهتری نسبت به حال برخوردار باشد.

-با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار