کد خبر: ۳۶۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶ 21 January 2017
دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحقیقات مقدماتی در پرونده ها، وقایع و حوادث کیفری و جزایی محرمانه می باشد و انتشار آن جرم است.

مهرداد کرمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «بویر نیوز» با بیان اینکه مطابق ماده ۹۱ قانون آیین دادرسی، کیفری تحقیقات مقدماتی در پرونده ها، وقایع و حوادث کیفری و جزایی محرمانه می باشد و افشای آن جرم محسوب و دارای مجازات می باشد، تاکید کرد: درج هرگونه خبر و اطلاع رسانی عمومی وقایع مجرمانه در نشریات و سایت های خبری و همچنین شبکه های اجتماعی بدون اطلاع مقامات قضایی استان مورد پیگرد و تعقیب قضایی قرار می گیرد.

خط و نشان مدعی‌العموم کهگیلویه و بویراحمد برای رسانه ها
مدعی‌العموم کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اصحاب رسانه، شامل نشریات مکتوب، سایت های خبری و فعالان شبکه های اجتماعی ابراز داشت: بدیهی است سایت ها و نشریاتی که اقدام به درج اینگونه وقایع از زبان هرشخصی به غیر از مقامات قضایی نمایند، مورد تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

این مقام ارشد قضایی در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی مصاحبه ها روند صحیح انجام تحقیقات پرونده ها را مختل می نمایند و نظر به ضرورت حفظ آبروی طرفین پرونده زین پس، درج هرگونه خبر، تحلیل و اطلاع رسانی عمومی خودداری گردد.

مهرداد کرمی خاطرنشان کرد: چنانچه مطابق قانون در جایی ضرورت داشته باشد، مقامات قضایی استان اطلاع رسانی لازم را خواهند داشت.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد با تاکید مجدد بر اینکه نقل قول از هیچ مقامی بجزء مقامات قضایی از رسانه ها پذیرفته نخواهد بود، گفت: صحبت های از این دست که ما از دیگر رسانه ها نقل کرده ایم یا اولین بار در فلان سایت درج شده قابل قبول نیست و رافع مسولیت مدیر سایت نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار