کد خبر: ۳۶۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 19 January 2017
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی روزنامه‌ها‌ که ژست آزادی‌خواهانه می‌گیرند فقط مطالبه ایجاد می‌کنند و نمی‌دانند افزایش مطالبات و عدم آشنایی با مسئولیت انسان یک خطر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی امروز در نشست با اعضای انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی ایران با اشاره به بحث حق و تکلیف اظهار داشت: حق‌گرایان به لحاظ کمی افزایش و تکلیف‌گرایان در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه تکلیف هم حق انسان است عنوان کرد: اگر منظور شهروند، انسان و اجتماع یعنی حقوق انسان مدنی و شهری، پس چرا طرفداران حق انسان در حالی در یک بحث نظری و تکوینی انسان را آزاد می‌دانند چرا سخن از آزادی و حق انسان مطرح و بعد تکلیفی را طرح می‌کنند.

ملک‌حسینی تصریح کرد: اگر انسان، انسانی باشد ذی‌حق به لحاظ تکوینی چنان وارد اجتماع شود باید این انسان وظیفه‌مند و مسئول شود و باید نگرش تکلیف‌گرایی اتفاق بیفتد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در صورتی انسان محدود خلق شود باید برای فعال شدن آن، آزادی تعریف شود تا مرزهای حق محدودیت‌های وی را بشکند.

ملک‌حسینی ادامه داد: این چه توجیهی دارد که انسان را محدود به لحاظ تکوینی نمی‌بینید اما در عرصه حقوقی برای او حق قائل می‌شوید و چگونه توجیه می‌کنید که انسان هم مختار باشد و هم در عرصه حقوقی ذی‌حق است.

وی با تاکید بر اینکه حقوق باید به محدودیت‌ها بپردازد اظهار داشت: اگر انسان آزاد نباشد حقوق باید به آزادی بپردازد تا فشار واقعیت و حقوق اجتماعی انسان اتفاق بیفتد.

ملک‌حسینی با بیان اینکه انسان آزاد به لحاظ پایه اما محدود به لحاظ تاثیرگذاری تصریح کرد: انسان به محض خلق شدن نسبتی مشخص با خدا، خود، طبیعت، انسان‌های دیگر و ...دارد و باید به آنان عمل کند.

وی بیان کرد: انبیاء نظام امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کردند ولی آیا برای دفاع از حق انسان‌ها غفلت کردند و نظام دفاع را مطرح کردند.

ملک‌حسینی با تاکید بر اینکه انسان باید بداند تا محدودیت‌ها را بشناسد نه اینکه بداند تا مطالبه‌گر باشد افزود: باید به سمت انسان معتدل حرکت کرد برخی روزنامه‌ها‌ که ژست آزادی‌خواهانه می‌گیرند فقط مطالبه ایجاد می‌کنند و نمی‌دانند افزایش مطالبات و عدم آشنایی با مسئولیت انسان یک خطر است.

وی ادامه داد: گروهی انسان را آزاد می‌دانند و اما می‌خواهند آزادی را تعریف کنند و باید بدانند آزادی و حق زمانی تعریف می‌خواهد که محدودیت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار