کد خبر: ۳۶۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 19 January 2017
شورای اداری شهرستان کهگیلویه با حضور «عدل هاشمی‌پور» نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس برگزار شد.

به گزارش کبنانیوز از دهدشت، شورای اداری شهرستان کهگیلویه با حضور «عدل‌ هاشمی‌‌پور» نماینده مجلس، ائمه جمعه و مدیران دستگاه‌های دولتی و به ریاست پوزش فرماندار برگزار شد.

در این نشست عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ به مشکلات و وضعیت موجود اشاره و با بیان اینکه امروز نه اصولگرا و اصلاح طلب و نه تدبیر و امید در این استان جواب نداده است اظهار داشت: خدمات انقلاب و مسؤولان نظام بر کسی پوشیده نیست اما این سؤوال که این همه بیکاری چرا در این استان وجود دارد جای سؤوال است.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس افزود: جامعه‌ای که این وضعیت را دارد جناح‌بندی سیاسی برای چیست؟ و چه دردی را دوا می‌کند.

وی از همراهی فرماندار شهرستان کهگیلویه در پیگیری پروژه‌های عمرانی تشکر کرد و گفت: تعدادی از پروژه‌ها براساس برنامه زمانبندی تعریف شده در حال کار است و از حالت راکد بودن خارج شده است.

هاشمی‌پور با بیان اینکه جاده دیشموک به قلعه رئیسی و قلعه رئیسی به پاتاوه پروژه ملی شده است افزود: اعتبار مورد نیاز این پروژه از توان استان خارج بود،بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب عملیات خاکی دارد و ابنیه و دستگاه‌های خاص باید بکار گرفته شود.

وی تونل خائیز را از دیگر پروژه‌های ملی و متصل به جاده پاتاوه به دهدشت برشمرد و تصریح کرد: به محض بهره‌برداری از جاده پاتاوه عملیات این تونل شروع خواهد شد.

نماینده مردم کهگیلویه افزود: راه‌اندازی این جاده ۲۸ کیلومتر مسیر ما را به بهبهان کوتاه‌تر می‌کند.

عملیات اجرای کارخانه سیمان سپوی دهدشت اوایل اسفند سال جاری آغاز می‌شود

وی از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب شرب چهار شهر حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: مناقصه طرح آبرسانی به زودی برگزار می‌شود.

هاشمی‌پور با بیان اینکه فعال شدن برخی از پروژه‌های کهگیلویه برای عده‌ای افسانه بود و همواره از غیرممکن بودن فعال شدن این پروژه‌ها سخن می گفتند افزود: با استعانت از خداوند متعال اجرای عملیات پروژه‌هایی از قبیل پتروشیمی آغاز و تکلیف دیگر پروژه‌ها نیز به زودی تعیین خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرای کارخانه سیمان سپوی دهدشت که غیرممکن توصیف شده بود اوایل اسفند سال جاری آغاز می‌شود.

به گفته هاشمی‌پور سیمان سپو با تغییر محصول از سیمان سیاه به سفید قرار است با همان پیمانکار سابق آغاز به کار کند و دو سال و نیم برای بهره‌برداری این پروژه تعریف شده است.

در خطبه‌های نماز جمعه انتقاد می‌کنید، خدمات را هم بگویید
فرماندار کهگیلویه گفت: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به همت بنیاد برکت برای رفع مشکل آب شرب دیشموک اختصاص یافته است.

علی پوزش اظهار داشت: دولت از نقد گریزان نیست اما نقد باید منصفانه باشد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به انتقاد امام جمعه قلعه رئیسی از وضعیت رسیدگی به مشکلات بخش‌ها، تصریح کرد: از تریبون نماز جمعه هر هفته انتقاد می‌کنید در کنارش خدمات را هم برای مردم تشریح کنید.

پوزش افزود: مشکلات را سیاه‌نمایی نکنید، ما هم نه دنبال بزرگنمایی خدمات هستیم و نه می‌پذیریم که خدمات دولت نادیده گرفته شود.

وی افزود: یکی از خواسته‌های مهم مردم دیشموک و چاروسا گازرسانی است، کاری که در بهترین شرایط در گذشته می‌توانستند انجام دهند اما نشد، دولت تدبیر این پروژه را با شهامت آغاز کرده و در حال کار است.

یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون به آب شرب دیشموک اختصاص یافت

فرماندار کهگیلویه با اشاره به پیگیری استاندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس برای گازرسانی به این دو بخش گفت: قرار است همه پروژه به مناقصه گذاشته و در اجرای عملیات تسریع شود.

رئیس شورای اداری کهگیلویه آغاز بکار مصلاهای نماز جمعه دیشموک و چاروسا در سال ۹۲ را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای هر کدام از این پروژه ها ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار لحاظ شده است.

پوزش ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون به همت بنیاد برکت برای رفع مشکل آب شرب دیشموک اختصاص یافته است.

وی افزود: شورای شهر دیشموک برای رفع موقت مشکل آب همکاری نداشت به همین دلیل این کار در بلند مدت و با اعتبار در نظر گرفته شده بنیاد برکت انجام خواهد شد.

پوزش تصریح کرد: کسانی که تریبون به دست دارند ضمن انتقاد، خدمات دولت و نظام را به مردم منعکس کنند تا مردم نسبت به نظام و دولت امیدوار شوند.


دفاع از دولت منصفانه و با تبیین خدمات گذشته باشد

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه بد دفاع کردن از دولت باعث ناامیدی مردم می‌شود، گفت: در کنار خدمات این دولت که باید با انصاف گفته شود خدمات دولت گذشته هم بیان شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در این جلسه ضمن تشریح مشکلات دو بخش چاروسا و دیشموک خواستار رسیدگی عاجل به مطالبات مردم این بخش‌ها شد.

امام جمعه قلعه رئیسی به روند کند عملیات بهسازی جاده قلعه رئیسی اشاره و تصریح کرد: این جاده دل مردم را خون و خودروها را اوراقی کرده است.

وی افزود: قبض‌های نجومی برق در این بخش‌ها ناشی از نبود گاز است نگذارید پدران و مادران شهدا آرزوی گاز را با خود به گور ببرند.

صلواتی از نبود ورزشگاه به دیگر مشکلات بخش چاروسا و عامل شیوع اعتیاد بین جوانان نام برد و گفت: مگر ساخت یک ورزشگاه چه امکاناتی نیاز دارد که با گذشت بیش از سه دهه هیچ دولتی نتوانسته آن را عملی کند.

صلواتی با بیان اینکه برای آب شرب دیشموک و گلزار شهدای سرگچ باید چاره اندیشید تصریح کرد: پروژه مصلای قلعه رئیسی تعطیل است و فضای نماز جمعه بدترین فضای کشور است.

وی با بیان اینکه بد دفاع کردن از دولت باعث ناامیدی مردم می‌شود افزود: در کنار خدمات این دولت که باید با انصاف گفته شود خدمات دولت‌های گذشته هم بیان شود.

صلواتی تصریح کرد: برای جاده چاروسا به دیشموک نمایندگان ادوار گذشته و آقای هاشمی‌پور نماینده فعلی پیگیری جدی داشتند این دولت هم توفیق پیدا کرد کار را انجام دهد.

وی شاخص و معیار حق و حقیقت را در ولایت فقیه دانست و گفت: تریبون نماز جمعه تریبون ولایت است مسؤولان هم می‌توانند با حفظ حرمت‌ها و جایگاه‌ها استفاده کنند.
نقد به شکلی باشد که سیاه‌نمایی نشود

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه دشمن تلاش دارد مردم را از حاکمیت دور کند، گفت: دهه فجر نقطه وحدت بین جریان‌های سیاسی است.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی با اشاره به ساختارهای حکومت اسلامی ولایت فقیه را در رأس این حکومت دانست و تصریح کرد: نظام اسلامی تاریخ بی سابقه‌ای دارد و فرهنگ دینی در آن واجب است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه دشمن تلاش دارد خدمات نظام را از ذهن مردم حذف کند تأکید کرد: مسؤولان موظفند خدمات نظام اسلامی را برای مردم بازگو کنند و بگویند در گذشته چه وضعی داشتیم اکنون به کجا رسیدیم.

حسینی افزود: دشمن برای شکاف انداختن بین مردم و حاکمیت توطئه می‌کند برنامه دشمن در طول انقلاب وجود داشته و هم چنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دهه فجر نقطه وحدت بین جریان‌های سیاسی و ملت است گفت:برنامه‌های بزرگداشت این دهه هر چه باشکوهتر برگزار شود.

حسینی به نقدهای برجام در محافل اشاره و تصریح کرد: اگر نقدی می شود نقد مذاکره کننده نیست، مذاکره کننده ما با نیت خیرخواهانه کار کرد اما دشمن عهدشکن است و قابل اعتماد نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تصریح کرد: طی سال‌های گوناگون قبل و پس از انقلاب جز خیانت و ظلم چیزی از دشمن ندیدم دست جنایت دشمن همه جا مشخص است.

حسینی با بیان اینکه باید به مردم بگوییم بر ما چه گذشت گفت: انقلاب نعمت بزرگی است و با رنج‌های بیشمار به دست آمده است.

وی افزود: اگر جایی اشکالی وجود دارد با تدبیر بیان شود،سیاه‌نمایی نشود چون اگر دولت ضعف دارد نظام آسیب می بیند ما همیشه خواهان موفقیت دولت هستیم.

حسینی تصریح کرد: در عین اینکه مسؤولان باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشند خدمات انقلاب هم دیده شود،نقد به شکلی باشد که سیاه‌نمایی نشود و اصل نظام ضربه نبیند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار