کد خبر: ۳۶۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 16 January 2017
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان اداره کل تحقیقات جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه توسعه جامعه از کشاورزی و دامداری آغاز شده است گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد مستعدترین ظرفیت‌های کشاورزی را در کشور دارد.
غلام محمد زارعی پایه اقتصاد مقاومتی را کشاورزی و زیرشاخه‌های کشاورزی از جمله تحقیقات و آموزش عنوان کردو افزود: تغییر در رویه کشاورزی از سنتی به کشاورزی نوین در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.
وی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی کارشناسان تحقیقات کشاورزی باید با مشارکت کشاورزان شرایط افزایش بهره وری تولیدات در استان را فراهم کنند.
رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی استان هم با اشاره به نقش مهم تحقیقات کشاورزی در ارتقاء سطح و کیفیت تولید محصولات کشاورزی گفت: این مرکز با استفاده از دانش 14 عضو هیأت علمی خود و همچنین بهره گرفتن از آزمایشگاه‌ها و سایر اماکن تحقیقاتی و پژوهشی از جمله ایستگاه تحقیقات کشاورزی گچساران و همچنین سایر موسسات به دنبال تحول در تولید محصولات است.
صلاحی‌اردکانی افزود: امسال مرکز تحقیقات و آموزش استان در کشور رتبه دهم پژوهش را به خود اختصاص داد و در زمینه آموزش به کارکنان نیز 8 هزار نفر روز آموزش ارائه شد.
وی از کشاورزان خواست تا در زمینه کشاورزی از داده ها و دانش های تحقیقاتی بهره مند شوند.
صلاحی گفت: کشاورزان می توانند داده های علمی مورد نیاز در زمینه های مختلف از جمله نوع بذر،نهال،کنترل عوامل خسارت زا، مصرف آب و تاریخ کشت را از کارشناسان این سازمان دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار