کد خبر: ۳۶۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 16 January 2017
بخش کبگیان به مرکزیت شهر چیتاب یکی از مناطق مهم در زمینه کشاورزی و باغداری در حوزه بویراحمد است که جاده آن از کمترین استانداردها برای عبور و مرور برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه در هر منطقه و نقطه‌های راه‌های مواصلاتی استاندارد است که متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت کشوری کهگیلویه و بویراحمد از کمترین راه‌های استاندارد برخوردار است.

هر چند به برکت نظام جمهوری اسلامی کارهای خوبی از ابتدای شکل‌گیری انقلاب انجام شده است اما نسبت برخورداری کهگیلویه و بویراحمد در همه زمین‌ها از جمله در حوزه راه‌ها بسیار کمتر از سایر نقاط کشور است.

آن گونه که مسؤولان همواره در گزارش‌های خود آورده‌اند این استان کمترین بزرگراه‌ها را به نسبت سایر استان‌های کشور دارد به طوری که این عدد هنوز از مرز سه رقمی عبور نکرده است و جالب و تأسف انگیز این که تنها استانی در کشور هستیم که آزاد راه به اندازه یک متر هم نداریم.

اما در سایر قسمت‌ها هر چند کارهایی انجام شده و کارهایی نیز به صورت کند در حال انجام شدن است اما برخی مناطق مهم استان با جمعیت بسیار زیاد راه‌هایی در حد جاده‌های بین روستایی دارند.

برای نمونه جاده دهدشت به دو بخش بزرگ قلعه‌رئیسی و دیشموک با آن همه جمعیت یکی از بدترین محورهای مواصلاتی در کشور به شمار می‌رود که هر لحظه باید احساس خطر برای تردد در این جاده‌ها کرد.

در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز وضعیت راه‌ها به همین منوال است و برای نمونه محور مواصلاتی یاسوج به بخش بزرگ کبگیان بسیار نامناسب و خطرآفرین است.

بخش کبگیان به مرکزیت شهر چیتاب یکی از مناطق مهم در زمینه کشاورزی و باغداری در حوزه بویراحمد است که جاده آن از کمترین استانداردها برای عبور و مرور برخوردار است.

مسؤولان استان باید بدانند که روکش کردن جاده یاسوج به چیتاب به هیچ وجه از بروز سوانح احتمالی جلوگیری نمی‌کند و اگر در این خصوص تمهیدی اندیشیده نشود در آینده باید شاهد بروز حوادثی هولناک در این محور باشیم که هر لحظه بوی سانحه از آن به مشام می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار