سازمان پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد
از تعداد 7 نفر فوت در اثر حادثه کار امسال، 3 مورد در اثر اصابت جسم سخت، 2 مورد برق گرفتگی و 2 مورد سقوط از بلندی ثبت شده است.
کد خبر: ۳۶۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 16 January 2017
در نه ماه نخست سالجاري 260 نفر به دليل مصدوميت ناشي از حوادث كار به ادارات پزشكي قانوني استان مراجعه كردند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آمار مصدومين ناشي از حوادث كار در نه ماه امسال تعداد 260 نفر بوده است. از اين تعداد 26 نفر زن و 234 نفر مرد بوده اند. اين آمار در مدت زمان مشابه در سال94 تعداد 314 نفر بوده كه كاهش 17.19 درصدي داشته است.

همچنين آمار متوفيات ناشي از حوادث كار در نه ماهه امسال 7 نفر بوده كه در مدت مشابه در سال گذشته نیز 7 مورد بوده است. از تعداد 7 نفر فوت در اثر حادثه کار امسال، 3 مورد در اثر اصابت جسم سخت، 2 مورد برق گرفتگی و 2 مورد سقوط از بلندی ثبت شده است.
 منظور از حوادث ناشی از کار چیست؟
 مطابق ماده 60 قانون تامین اجتماعی حوادث ناشی از کار حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه شده اتفاق می افتد مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه شده در کارگاه یا موسسات وابسته یا ساختمان ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده دار انجام ماموریتی باشد اوقات مراجعه به درمانگاه و یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه شده از منزل به کارگاه جز اوقات انجام وظیفه محسوب می گردد مشروط بر اینکه درزمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد حوادثی که برای بیمه شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می افتد حادثه ناشی از کار محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار