کد خبر: ۳۶۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 16 January 2017
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک بهترین راه برای توسعه اقتصادی استان است گفت: توسعه صنایع کوچک و برنامه‌ریزی جهت ارتقاء آن جزو مهمترین اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی است.

عادل خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: بنگاه‌های کوچک و متوسط یکی از موثرترین عوامل در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری محسوب شده و مورد توجه مسئولان و دولت مردان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: نبود انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در صنایع بزرگ توسط بخش خصوصی به دلیل ریسک بالای آن و کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد سبب شده شرایط مناسب برای راه اندازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط فراهم شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به عنوان نزدیکترین و قابل اعتماد ترین راه برای توسعه اقتصادی این استان و بهترین روش برای جذب سرمایه‌های کوچک و ایجاد اشتغال است.

خواجوی با اشاره به اینکه توجه به صنایع کوچک از لحاظ مختلف حائز اهمیت است ابراز کرد: نیاز به سرمایه گذاری کم، ایجاد شغل با سرمایه سرانه اشتغال پایین، انعطاف پذیر بودن و تناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست منطقه از جمله مهمترین دلایل اهمیت توجه به صنایع کوچک است.

وی افزود: پرداختن به توسعه صنایع کوچک و برنامه ریزی جهت ارتقاء آن با استفاده از مدل توسعه خوشه‌های کسب و کار، ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی، تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش و تولید، ایجاد تعاونی‌های تامین مواد اولیه و انتقال فناوری از مهمترین برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار