کد خبر: ۳۶۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 15 January 2017
رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم با اشاره به روند رو به رشد وام‌های دانشجویی، گفت: وام‌های دانشجویی از 25 تا 200 درصد رشد داشته است.

ذوالفقار یزدان‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: حدود 300 خوابگاه با کمبود امکانات در کشور وجود دارد که 75 هزار دانشجو در آنها اسکان داده شده‌اند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای ارتقای کیفیت خوابگاه‌های دانشجویی انجام گرفته است، افزود: این مراکز رشد کمی داشته اما رشد کیفی ندارند.

وی با اشاره به غیراستاندارد بودن خوابگاه‌های دانشجویی، بر توجه و کیفی‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی تاکید کرد.

این مسؤول، توجه و کیفی‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی را یکی از ضروریات مهم و مورد توجه وزارت علوم عنوان کرد و بیان داشت: غیر استاندارد بودن خوابگاه از مهم‌ترین مشکلات آموزش عالی است.

یزدان‌مهر با بیان اینکه تاکنون خوابگاه‌های زیادی ساخته شده است، یادآور شد: علی‌رغم ساخت این همه خوابگاه دانشجویی اما خدمات رفاهی مورد توجهی در آنها ارائه نمی‌شود و این موضوع برای دانشجویان مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، دانشگاه یاسوج را یکی از این مراکز دانست و گفت: طی بازدیدی که از این مراکز داشتیم کمبود امکانات به صورتی محسوس دیده می‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری 670 میلیارد تومان تسهیلات دانشجویی پرداخت شده است، گفت: حمایت از دانشجویان مناطق محروم از دیگر طرح‌های مهم برای کمک به دانشجویان است که با مشارکت بنیاد مستضعفان (وام بنیاد علوی)، نهادهای عمومی و خیرین انجام شده است.

این مسؤول، ادامه داد: در آخرین جلسه هیات امنا روند وام‌ها از 25 تا 200 درصد رشد و افزایش داشته است.

یزدان‌مهر، تصریح کرد: در همین خصوص وام ضروری از یک میلیون به سه میلیون، وام مسکن متاهلی در تهران از 7.5 میلیون به 15 میلیون، در کلان شهرها از شش به 12 میلیون و سایر شهرها از 4.5 به نه میلیون تومان رسید.

وی، یادآور شد: سال گذشته هر تعداد متقاضی واجد شرایط برای دریافت داشتیم به آنها وام پرداخت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار