رئیس حوزه هنری خراسان رضوی خبر داد:
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اعلام زمان برگزاری دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» که از 27 تا 30 دی ماه در مشهد برگزار می‌شود گفت: با وجود مکاتبات صورت گرفته در برپایی هر چه باشکوهتر این جشنواره تاکنون هیچ حمایت خاصی از سوی استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی نداشتیم!
کد خبر: ۳۵۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 13 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، سیدجواد رفائی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه خراسان رضوی در پردیس سینمایی هویزه مشهد با بیان مطلب فوق افزود:در دوره‌های قبلی برگزاری جشنواره رویش در مشهد همواره شهرداری مشهد یکی از حامیان اصلی این جشنواره فاخر با رویکرد دینی بوده که امسال هم همچنان چشم انتظاریم و در این راستا مکاتبات و مذاکراتی را نیز با شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد داشتیم.

 جشنواره فیلم کوتاه دینی با حضور بیش از 1400 اثر در مشهد / دریغ از حمایت شهرداری مشهد از جشنواره فیلم دینی / اسامی داوران جشنواره فیلم رویش اعلام شد / خواستار دیدار فیلمسازان با آیت الله علم الهدی هستیم
 
 رئیس حوزه هنری خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به رویکرد ارزشمند آستان قدس رضوی در توجه به امور دینی و فرهنگی امیدورایم بنیاد فرهنگی رضوی از نظر اجرایی نیز بتواند همگام با ما باشد.
 
وی درباره حمایت استانداری خراسان رضوی از این جشنواره ملی و بین المللی نیز اظهار کرد : با وضعیت بودجه در شرایط فعلی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی کاری به جز دعا کاری ازش ساخته نیست و با پیگیری ارزشمند رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس صرفا وعده یک میلیارد تومان برای تکمیل سالن تئاتر حوزه هنری و تجهیزات هنری را گرفتیم.
 
وی یادآوری کرد: با پشتکار حوزه هنری استان و جمعی دیگر از اندیشمندان، حوزه هنری کشور متقاعد شد که جشنواره رویش که زادگاه اولیه آن در مشهد بود، بعد از چندین دوره برگزاری در تهران، دوباره به مشهد برگردد.
 
وی ادامه داد: در سال 84 که بنیان برگزاری جشنواره رویش گذاشته شد هیچ جشنواره دینی در کشور دنبال نمی‌شد، بعد از برگزاری این جشنواره، جشنواره های دیگر از این قبیل شکل گرفت که بسیاری از شرایط و ویژگی جشنواره دینی رویش را دارا بودند.  
 
رییس حوزه هنری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه جشنواره رویش علاوه بر اینکه یک جریان بزرگ فرهنگی در فیلم‌سازی کشور است و حدود 11 هزار نفر در این 10 سال در آن شرکت کردند، عنوان کرد: این جشنواره می‌تواند دایره المعارف چندین هزار فیلم ساز را معرفی کند، با توجه به اینکه اگر فیلم‌سازانی در این جشنواره جایزه کسب کرده‌اند، در حال حاضر جزء فیلم سازان مطرح کشور هستند.
 
وی افزود: موضوع «مدافعان حرم» و شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از موضوعات ویژه فیلم های ارسالی جشنواره امسال است و امیدواریم در روز اختتامیه جشنواره دهم بتوانیم فراخوان یازدهم را هم رونمایی کنیم.
 
دبیر دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش همچنین اظهار کرد: بالغ بر 1400 اثر در سامانه الکترونیک جشنواره ثبت شده که تا پایان مهلت دریافت آثار، 1208 فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره رسیده که 860 اثر مربوط به بخش ملی و 348 اثر در بخش جوانه‌ها بوده‌است.
 
 رییس حوزه هنری خراسان‌رضوی در خصوص داوران سه بخش داستانی، مستند و انیمشین دهمین جشنواره فیلم‌ کوتاه دینی رویش اظهار کرد: در این دوره از جشنواره احمدرضا درویش، بهروز شعیبی و پریوش نظریه به عنوان داوران بخش داستانی، دکتر سلیم غفوری، محمدعلی فارسی و مرتضی شعبانی داوری بخش مستند و بهرام عظیمی، دکتر علی نوری اسکویی و دهستانی نیز داوری بخش آثار پویانمایی و آقایان علی قربانی، حسنی و خانم نقیبی داوران بخش بین الملل هستند.
 
رفائی در پاسخ به پرسش تابناک رضوی درباره ویژگیهای دوره اخیر این جشنواره هم گفت: توجه بیشتر به مفاهیم دینی به جای مظاهر سطحی و خرافات و نیز تعدد و تنوع آثار از نظر موضوع و ساختار اتفاق ارزشمندیست که محقق شده و امسال نیز همه آثار توسط پژوهشگران مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه در حاشیه این جشنواره با همکاری دفتر تبلبغات اسلامی خراسان‌رضوی در روز پنج‌شنبه، سی‌ام دی‌ماه «همایش ملی خدمات متقابل دین و سینما» با حضور فیلم‌سازان، علما و روحانیون و نیز دانشجویان رشته سینما برگزار می‌شود، تصریح کرد: مباحث «نظریه‌های سینمای دینی»، «امر دینی چگونه به امر سینمایی منجر می‌شود» و نیز «سینمای دینی نسبت به آینده‌ای چه وظیفه‌ای دارد» مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهدگرفت و از اساتیدی مانند شهریار بحرانی ، دکتر صادقی و دکتر رجبی برای این بخش دعوت شده است.
 
سید ابراهیم زره‌ساز معاون هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی نیز در قسمتی از این نشست اظهار کرد: در حاشیه دهمین جشنواره فیلم کوتاه رویش، جلسات نقد و بررسی برگزار نمی‌شود، چرا که به نظر می‌رسد این جلسات در حال حاضر محصولی برای جشنواره و فیلم‌ساز ندارد.
 
وی البته به راه اندازی باشگاه رویش اشاره کرد و از ساز و کار دریافت و تقدیر از نقدهای مخاطبان فیلمها در حاشیه این جشنواره خبر داد.
 
گفتنی است در قسمتی از این جلسه، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از دعوت از علما و حوزه های علمیه برای ملاحظه آثار به صورت ویژه خبر داد و برنامه دیدار احتمالی فیلمسازان با آیت الله علم الهدی را نیز اعلام کرد که مکاتبات آن صورت پذیرفته است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار