معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اهدای 2میلیون و 150 اهدای خون طی سال گذشته در کشور، بیشترین افراد نیازمند خون و همچنین بیشترین گروه‌های خونی اهدا کننده را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸ 14 May 2015

به گزارش تابناک یزد، دکتر سیما دوالفقاری افزود: طی سال گذشته دو میلیون و۱۵۰ اهدای خون در سطح کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های تالاسمی و لوسمی و جراحی‌ها از جمله افرادی هستند که به صورت مرتب خون استفاده می‌کنند.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه ۶۰درصد اهدای خون کشور مستمر است، خاطرنشان کرد: از میان اهدا کنندگان خون، ۹۵درصد مردان و پنج درصد زنان اهدای خون داشتند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه گروه O بیشترین اهدا کننده خون بوده است، تصریح کرد: گروه A و سایر گروه‌های خونی در رتبه‌ها بعدی اهدا کننده خون بودند.

وی ادامه داد: برخی از افراد در سال گذشته در کشور داشتیم که خون‌های نادر داشتند و سازمان آنها را گرفته و بصورت منجمد نگهداری می‌کند تا در صورت نیاز به این افراد تزریق کند.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه کمبود اهدا کننده خون در کشور نداریم، عنوان کرد: همه افراد بصورت داوطلبانه اقدام به اهدای خون می‌کنند.

ذوالفقاری افزود: یکی از مشکلات انتقال خون این است که خون را تهیه می‌کنیم و به بیمارستان‌ها می‌فرستیم، اما متاسفانه تجهیزات لازم را برای نگهداری از خون ندارند و بانک‌های خون استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند.

وی بیان کرد:‌ سازمان انتقال خون در سطح کشور با کمبود پزشک مواجه است، البته همین تعداد نیرو تلاش خود را برای خدمات رسانی به مردم انجام می‌دهند.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور اضافه کرد: انتقال خون۱۹۶مرکز در سطح کشور دارد که از این تعداد ۳۱ مرکز اصلی هستند که باید مراکز اصلی از لحاظ کیفی رشد کنند و برنامه‌ای برای افزایش آنها نداریم.


ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار