کد خبر: ۳۴۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹ 19 December 2016
به گزارش تابناک یزد، حسادت فامیلی منجر به تغییر نتیجه داوطلب کنکوری شد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد فرمانده انتظامی سيرجان گفت:با ارائه شكایت فردی به پلیس فتای شهرستان با موضوع تغییر در انتخاب رشته كنكور، شناسایی و دستگیری فرد مورد نظر در دستور كار پلیس قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد : این فرد در اظهاراتش به پلیس عنوان كرد با توجه به رتبه كسب شده ام در كنكور، رشته پزشكی را انتخاب كردم، اما در زمان اعلام نتایج ،رشته ای قبول شدم كه جزء اولویت های انتخابی من نبود و به همین منظور، جهت روشن شدن موضوع به سازمان سنجش مراجعه كردم و پس از بررسی درخواستم توسط سازمان سنجش، اعلام كردند كه شما در مدت 24 ساعت چندین مرتبه اقدام به تغییر انتخاب رشته كرده اید و رشته قبولی شما از رشته های انتخابی شما است، حال با ارائه شكایت خواهان رسیدگی به این موضوع هستم كه چه كسی انتخاب رشته من را تغییر داده است.

سرهنگ ایران نژاد تصریح کرد: سرانجام پس از گذشت یك ماه تحقیقات فنی و تخصصی فرد مورد نظر كه از بستگان نزدیك شاكی بود شناسایی و دستگیر شد .

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان افزود : متهم پس از دستگیری و مواجهه با ادله موجود لب به اعتراف گشود و عنوان كرد به دلیل حسادت و با سوء استفاده از نسبت فامیلی، رمز ورود به صفحه انتخاب رشته شاكی را بدست آوردم و اقدام به تغییر كد رشته های انتخابی كردم .

ایران نژاد با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، خاطر نشان کرد: این جرائم با سهل انگاری و مراقبت نکردن از رمزهای شخصی رخ می دهد و ضروری است دانشجویان و داوطلبان كنكور به هیچ عنوان رمز عبور صفحه شخصی تحصیلی خود را در انظار عموم قرار ندهند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفتنی است در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره تلفن 40050010 موضوع را به پلیس گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار