آب در کنار بزرگترین رودخانه ایران جیره بندی می شود؛
با این که مسئولان روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان هماهنگی های لازم را با رییس اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان برای پاسخگویی انجام داده بودند ولی تلاش‌های 2 روزه ما برای صحبت با آقای شریف پور بی نتیجه ماند زیرا تماس‌های مکرر ما را پاسخ نداد
کد خبر: ۳۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 12 May 2015
نام مسجدسلیمان که می‌آید همه یاد نفت و پول هنگفتی که از فروش آن به دست می‌آید، می‌افتند و حداقل انتظاری که دارند این است بخشی از پول فروش طلای سیاه برای عمران و آبادانی مناطق نفتخیز از جمله پایتخت نفت مصرف شود که درخواست به جایی است.

اما کسی شاید فکر هم نکند نخستین شهر نفتخیز خاورمیانه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و از امکانات اولیه زندگی شهری بی‌بهره است، فقط نام نفت را یدک می‌کشد و از آبادانانی‌اش و رفع مشکلات گوناگونش خبری نیست.

شهری با 5 ساعت آب لوله کشی
به گزارش تابناک خوزستان، با اینکه مسجدسلیمان در نزدیکی 2 سد بزرگ و پر آب شهید عباسپور و مسجدسلیمان قرار دارد ولی سال‌ها است که آب شهری آن جیره بندی می‌شود و شهروندان مناطق گوناگون این شهر در طول شبانه روز فقط چند ساعت از آب برخوردار هستند.

به سراغ چند تن از شهروندان ساکن در مناطق گوناگون مسجدسلیمان می‌رویم تا مشکلات آب و جیره‌بندی آن را در شهر خود بیان کنند که درد دل‌های زیادی دارند که نمی‌توان در یک گزارش گنجاند، حرف‌های چند تن را می‌آوریم تا شاید به گوش مسئولان امر برسد و برای رفع این معضل چاره‌ای بیندیشند.

در همین رابطه اسفندیار صالح‌پور از جوانان مسجدسلیمانی ساکن در محله چهاربیشه می‌گوید: با این که شهر ما در کنار 2 سد بزرگ و پرآب کشور و شاید هم خاورمیانه یعنی سد مسجدسلیمان و سد شهید عباسپور قرار دارد ولی با این حال بیشتر مناطق و محلات در طول شبانه‎روز فقط حدود 5 ساعت آب دارند و در بقیه ساعات از آب شهری محرومند.

به گفته وی، در برخی از محلات مسجدسلیمان مانند هشت بنگله وضعیت آب آنقدر بحرانی و حاد است که با تانکر به آنها آبرسانی می‌شود، اهالی منطقه برای حل مشکل خود دست به دامن اعضای شورای شهر شدند و در مقابل ساختمان آن تجمع کردند.

ذخیره سازی آب در مخزن‌های بزرگ
این جوان مسجدسلیمانی در ادامه بیان می‌کند: با این که آب در مسجدسلیمان جیره‌بندی است ولی هر وقت آب شهری باز می‌شود به علت پوسیدگی لوله‌های انتقال، کل خیابان‌ها خیس می‌شود که این موضوع هم یکی از مشکلات مردم منطقه در حوزه آبرسانی خواهد بود که باید برای این مسئله هم فکری شود.

یکی دیگر از جوانان مسجدسلیمانی که خود را علیرضا و ساکن محله سرکوره‌های این شهر معرفی می‌کند با اشاره به جیره‌بندی آب در محل سکونت خود می‌گوید: در این محل در هر شبانه‌روز چند ساعت بیشتر آب لوله کشی نداریم و بقیه ساعات روز را بدون آب سر می‌کنیم.

وی در همین زمینه ادامه می‌دهد: خانوارها برای مصارف روزانه خود باید آب را در مخزن‌های بزرگ ذخیره کنند که گاهی نیز با مشکل رو به خواهند شد و این کار جوابگوی نیاز آنها نیست و با کمبود آب مواجه خواهند شد.

مسئولان چاره‌ای بیندیشند
میثم یکی از جوانان ساکن در محله ریل وی نیز با انتقاد از جیره بندی آب در نخستین شهر نفخیز خاورمیانه می‌گوید: متاسفانه با این که در کنار 2 سد بزرگ هستیم باز هم با مشکل آب رو به رو هستیم که این موضوع خیلی دردناک و غیر قابل باور است.

وی ادامه می‌دهد: مگر مردم مسجدسلیمان با دیگر شهرها چه فرقی دارند که آب آنها جیره بندی شده و نمی‌توانند در تمام ساعات شبانه‌روز از آب سالم بهره مند شوند، از مسئولان محترم می‌خواهم برای رفع این مشکل چاره‌ای بیندیشند تا شهروندان بیش از این اذیت نشوند.

یکی دیگر از شهروندان مسجدسلیمانی می‌گوید: اگر از بالا به شهر مسجدسلیمان نگاه کنیم و امکانی فراهم شود که عکس هوایی از این شهر نفتخیز گرفته شود مشاهده خواهیم کرد که بر روی همه خانه یک یا چند مخزن بزرگ آب وجود دارد که شهروندان مجبورند آب مورد نیاز خود را در آن ذخیره کنند.

زندگی بدون استفاده از آب شهر
این جوان مسجدسلیمانی اضافه می‌کند: اگر در یک روز خانواده‌ای ساعت باز شدن آب در لوله‌های شهر را فراموش کند و نتواند آب ذخیره کند زندگی اش دچار مشکل خواهد شد که این موضوع برای شهری که در نزدیکی 2 سد بزرگ کشور قرار دارد واقعا تاسف بار است.

حسین از افرادی است که از کودکی به مسجدسلیمان رفت و آمد دارد و خود شاهد مشکلات کمبود آب در این شهر بوده که در پاسخ به سوال ما درباره جیره بندی این مایه حیات در پایتخت نفت می‌گوید: بارها شاهد بودم که آب ذخیره شده در مخزن‌های آب جوابگوی نیاز خانوارهای مسجدسلیمانی نبوده است و زندگی آنها با مشکل مواجه شد زیرا در تمام ساعات شبانه روز به این مایع نیاز است.

وی یادآور می‌شود: مردم مسجدسلیمان باید از چند ساعتی که آب شهر وصل می‌شود نهایت استفاده را ببرند و علاوه بر پر کردن مخزن‎ها کارهای دیگری که نیازمند استفاده از آب است را نیز انجام دهند زیرا در تمام شبانه روز نمی‎توانند برخوردار باشند.
مسئولان توضیحی ارائه ندادند

عدم پاسخگویی مسولان آبفا
از چند روز پیش پیگیر شنیدن توضیحات مسئولان شرکت آب و فاضلاب خوزستان بوده‌ایم و تماس‌های مکرری برای هماهنگی با روابط عمومی این شرکت گرفتیم که در نهایت ما را برای شنیدن توضیحات در این زمینه منوچهر شریف پور، رییس اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان ارجاع دادند.

با این که مسئولان روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان هماهنگی های لازم را با رییس اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان برای پاسخگویی انجام داده بودند ولی تلاش‌های 2 روزه ما برای صحبت با آقای شریف پور بی نتیجه ماند زیرا تماس‌های مکرر ما را پاسخ نداد.

علی رغم هماهنگی صورت پذیرفته باز هم با پیامک به رییس اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان اطلاع دادیم که از سایت تابناک خوزستان برای تکمیل گزارش تماس گرفته‌ایم ولی بازهم پاسخی دریافت نکردیم و تلاشمان بی نتیجه ماند.

با این حال سایت تابناک آمادگی دارد تا توضیحات مسئولان شرکت آب و فاضلاب خوزستان و رییس اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان را درباره رفع مشکل آب شهروندان صبور در شهر نفتخیز مسجدسلیمان منعکس کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
روابط عمومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
خبرگزاری تابناک لطفا اخبار دروغ نگذارید
شما کی با روابط عمومی هماهنگ کردید؟؟؟
شما به دروغ گفتید با آقای شریف پور تماس گرفتید
در صورتی که بنده با ایشان و روابط عمومی تماس گرفتم و هر دو گفته شما را دروغ و کذب قلمداد کردند
خبرگزاری تابناک، اگر واقعا قصد پیشرفت و آبادانی شهر مسجدسلیمان را دارید دست از این قبیل کارهای ناپسند بردارید
واقعیت را منعکس کنید تا مخاطب جذب کنید نه مثل خبرگزاری های عربستان شایعه پراکنی کنید تا بزرگ جلوه دهید
...
شهروند مسجدسلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
با سلام و خسته نباشی خدمت خبرگذاری تابناک
من یه شهروند مسجدسلیمانی هستم هرچی در مورد آب این شهر در خبرگذاریتون نوشتید من هم قبول دارم و مردم شهرمان از این بی آبی رنج میبرند حتی بعضی از قسمت های شهر ما هفته ای دو یا سه بار آب بیشتر ندارند و اون هم فقط برای چند ساعت و آّب قطع میشه و مردم این شهر مجبورند درون مخزن آب ذخیره و استفاده کنند و در ایام تابستان دمای آب داخل این مخزن ها به 50درجه هم میرسد که واقعا استفاده از این آب برای مردم زجر آور است فقط این را بگم که مردم مسجدسلیمان این همه محرومیت حقشان این نیست.
باتشکر از خبرگذاری تابناک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار