بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« ژنرال سیسی سر ملک سلمان کلاه گذاشت»،« کرملین ارسال نامه پوتین برای روحانی را تایید کرد » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۳۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 06 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
واکنش شاه سعودی به شعر ضد ایرانی شاعر اماراتی
شبکه خبری سی ان ان در وبسایت خود نوشت: «"جمعه سویدی" شاعر اماراتی در حضور شاه عربستان به خواندن قصیده ای سرتا سر توهین به ایران اقدام کرد.»
سی ان ان در ادامه افزود: «شاعر در این قصیده تحت عنوان "قصیده سلمان"، ضمن توهین شدید به ایران، شاه سعودی را مدح کرد و او را به شمشیر حرمین توصیف کرد.»
این شبکه خبری در ادامه افزود: «سلمان بن عبدالعزیر در واکنش به این قصیده ضدایرانی که مشتمل بر اتهام زنی علیه مقامات این کشور بود، شاعر را به نزد خود فراخواند و به شکل ویژه از او تقدیر و برایش دعا کرد.»
گفتنی است که در سفر شاه عربستان به امارات، بر اهمیت هماهنگی استراتژیک میان طرفین تأکید شد و بالاترین نشان حکومتی امارات به پادشاه عربستان داده شد.
ترس اردوغان از کاهش شدید ارزش لیر
رئيس جمهور ترکيه به شدت نسبت به اوضاع اقتصادي اين کشور نگران است. معادلات اقتصادي آنکارا پس از وقوع کودتاي نافرجام در ترکيه به شدت بر هم ريخته به نظر
مي رسد. کاهش ارزش لير در بازارهاي جهاني نشانه اي دال بر همين مسئله است.
رجب طيب اردوغان" رئيس جمهوري ترکيه خواهان اجراي تجارت با ايران ، روسيه و چين با پول ملي به جاي ارزهاي ديگر شد.اردوغان گفت:پس از کودتاي نافرجام 25 تير ، ترکيه اکنون با کودتاي اقتصادي مواجه شده است.وي گفت : قبلاً در خصوص تجارت با پول ملي با ايران و روسيه و چين اقداماتي صورت گرفته است.
رئيس جمهوري ترکيه اخيرا  در سخنراني مراسم افتتاحيه چند طرح عمراني در شهر کايسري ، بار ديگر از مردم ترکيه خواست ، دارايي هاي خود را از دلار و يورو به لير ترکيه تبديل کنند.سير نزولي ارزش لير ترکيه در اعلام شرايط فوق العاده پس از کودتاي نافرجام 25 تير و انتخابات آمريکا همچنان ادامه دارد به طوري که اکنون نرخ برابري هر دلار آمريکا از مرز سه و نيم لير عبور کرده است.برخي کارشناسان و تحليلگران مسائل اقتصادي در ترکيه معتقدند که سير کاهشي قيمت لير همچنان ادامه پيدا خواهد کرد./رسالت
 کرملین ارسال نامه پوتین برای روحانی را تایید کرد
«دمیتری پسکوف» اخبار مربوط به ارسال پیام رئیس جمهور روسیه "ولادیمیر پوتین" به همتای ایرانی خود «حسن روحانی» را تائید نمود.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی مطبوعاتی کاخ کرملین «دمیتری پسکوف» اخبار مربوط به ارسال پیام رئیس جمهور روسیه "ولادیمیر پوتین" به همتای ایرانی خود «حسن روحانی» را تائید نمود.
وی در عین حال از دادن توضیحات بیشتر درباره متن پیام ارسالی خودداری نمود.
پسکوف در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا این پیام موضوعات نفتی را دربر دارد؟ ، گفت :من می توانم صحت موضوع ارسال پیام را تائید کنم ولی نمی توانم هیچ توضیحی درباره متن آن بازگو کنم. 
از همان اول گفتیم تمدید تحریم ها نقض برجام نیست
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب در کنفرانس خبری، با خبرنگاران در خصوص حواشی تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران سخن گفت.
کنگره آمریکا هفته گذشته طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کرد؛ این مصوبه تا اجرایی شدن فقط به اندازه یک امضاء «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا فاصله دارد. مسئولان ایرانی و حتی برخی از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای گفته‌اند که این اقدام در حکم نقض برجام خواهد بود.
یکی از خبرنگاران حاضر در محل برگزاری نشست خبری کاخ سفید از سخنگو پرسید «رئیس‌جمهور ایران گفته که تمدید قانون تحریم‌های ایران، بر خلاف توافق هسته‌ای خواهد بود؛ نظر شما چیست؟»
جاش ارنست صراحتاً گفت: «از همان زمان بررسی این موضوع در کنگره، شفاف اعلام کردیم که این قانون بر خلاف توافق هسته‌ای نیست.»
سخنگو ادامه داد: «همچنین با صراحت اعلام کردیم که اگر این توافق، موجب تضعیف و یا نقض برجام شود، رئیس‌جمهور آن را وتو خواهد کرد؛ با توجه به حمایت کنگره از توافق هسته‌ای، مشخض بود که رئیس‌جمهور حمایت سیاسی لازم برای این کار را خواهد داشت.»
ارنست در مقام نتیجه‌گیری گفت: « ... ولی خوب این قانون، توافق هسته‌ای را نقض نمی‌کند و رئیس‌جمهور اوباما قصد دارد آن را امضاء کند.»
امضای رئیس‌جمهور آمریکا همانند نظام سیاسی ایران، در حکم ابلاغ تصمیمات نمایندگان برای اجراء توسط دستگاه‌های مربوطه است./فارس
ژنرال سیسی سر ملک سلمان کلاه گذاشت
 یک روزنامه قطری نوشته رئیس جمهور مصر در ماجرای واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان، پادشاه سعودی را فریب داده است.  
بر اساس توافقی که در جریان سفر «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به مصر (فروردین95) صورت گرفته بود قرار بر این بود که در ازای حمایت مالی آل‌سعود از مصر و تأمین سوخت مورد نیاز این کشور، دولت مصر با واگذاری دو جزیره راهبردی تیران و صنافیر به ریاض موافقت کند که نهاد قضایی این کشور با واگذاری جزایر مصری مخالفت کرد. در نتیجه همین مسئله، سعودی‌ها در طول دو ماه گذشته توافق تأمین سوخت مصر را به حالت تعلیق درآوردند. علاوه بر این، حمایت مصر از سوریه باعث خشم سعودی‌ها شد. تلاش‌های صورت گرفته از سوی کشورهای عربی برای میانجیگری دو کشور نیز با شکست مواجه شده و روز شنبه قبل از ورود ملک سلمان به امارات، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر این کشور را ترک کرد تا با پادشاه عربستان رو به رو نشود. برخی رسانه‌های عربی نوشته‌اند مصر در این بین سعودی‌ها را فریب داده است. در همین رابطه به گزارش فارس، یک «منبع آگاه» به روزنامه قطری «العربی الجدید»، گفته «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان و جانشین ولیعهد این کشور بطور کامل با ایده بهبود روابط قاهره و ریاض مخالف است. «العربی الجدید» همچنین اعلام کرده «محمد بن‌ سلمان» معتقد است آنچه در خصوص جزایر تیران و صنافیر رخ داده فریب آشکار پادشاه عربستان بوده است.
بر اساس این خبر، تصمیم مصر برای رأی دادن به طرح پیشنهادی روسیه در شورای امنیت درباره حلب نیز خشم سعودی‌ها را تشدید کرده و محمد بن سلمان گفته تنها در صورت واگذاری جزایر مصری تیران و صنافیر به عربستان است که گامی در راستای بهبود روابط با مصر برمی‌دارد. به گفته این منابع، یکی دیگر از شروط «بن‌سلمان» برای بهبود روابط با مصر، برکناری «سامح شکری» وزیر خارجه مصر است. وی طی هفته‌های اخیر مواضع تندی علیه سعودی‌ها داشته است.
روزنامه الاخبار اما در این مورد نوشته: «اینک عربستان متوجه شده بعد از آن همه حمایت از مصر چه کلاه بزرگی سرش رفته است؛ چرا که السیسی وعده همکاری با عربستان برای واگذاری دو جزیره «تیران» و «صنافیر» را داده بود و در قبال آن عربستان از او حمایت‌ها کرد ولی در آخر امر این مسئله به نتیجه نرسید.» طبق این خبر، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران سعودی در مصر طی اقدامی هماهنگ و در جهت فشار بر قاهره، همه طرح‌های اقتصادی خود را متوقف کردند و مانع به کارگیری سرمایه‌های کلان خود در بدنه اقتصاد مصر شدند.
مجتهد
خبر دیگر اینکه، مجتهد افشاگر معروف عربستانی اعلام کرد: «با بالا گرفتن تنش میان مصر و عربستان، السیسی در پی ادب کردن شاه عربستان بر آمده و طی جلسه‌ای با مقامات بلندپایه نظامی و دستگاه اطلاعاتی مصر تصمیم‌هایی برای ادب کردن ملک سلمان اتخاذ کرده است.» این فعال عربستانی در ادامه نوشت: «مصر بعد از نزاع‌های اخیر به دنبال ساقط کردن مشروعیت منصور هادی خواهد بود و به پایان جنگ در یمن تأکید خواهد کرد.»
سقوط دومین جنگنده روسی در سوریه
یک فروند جت نیروی دریایی روسیه در حالی که تلاش می‌کرد بر روی ناو هواپیمابر "کوزنتسف" در دریای مدیترانه فرود آید، سقوط کرد.
وبلاگ هوانوردی نظامی "Aviationist” گزارش داد، سقوط سوخوی 33 روسیه دومین مورد از سقوط جنگنده‌های روسیه است که در هنگام بازگشت از سوریه دچار سانحه می‌شوند.
سوخوی 33 در حالی که برای دومین بار تلاش می‌کرد در یک شرایط جوی مناسب بر روی ناو هواپیمابر کوزنتسف فرود آید، سقوط کرد. براساس گزارشات جنگنده‌ سوخوی 33 در گرفتن سیستم ترمز گیر که برای گرفتن هواپیما همزمان با فرودش طراحی شده، ناکام ماند.
خلبان پیش از آنکه جنگنده‌اش با آب برخورد کند، از آن بیرون پرید و کمی بعد توسط هلی کوپتر امداد و نجات نیروی دریایی روسیه از آب بیرون کشیده شد.
این رویداد چند هفته پس از آن رخ داده که جنگنده میگ K29 روسیه هنگام بازگشت به سمت این ناو هواپیمابر سقوط کرد./ ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
باید چون کنیم!
سر شد آن ادوار شاید چون کنیم
لاجَرَم اینبار باید چون کنیم
با ملک ضحّاکِ بن آل نحوس
تا به زیر بار زاید چون کنیم
پوست از این خرس کندن جایز است
گرچه از این کار چاید چون کنیم
می بریمش در خفای یک مَطار (1)
آنچه در گفتار ناید چون کنیم
چون کنیم و چون کنیم و چون کنیم
خاک را تا خوار ساید چون کنیم
پیش چشمش آوریم اجداد او
هرچه این کفتار پاید چون کنیم
تا فرود آرد سر تعظیم را
دست خود را زار خاید (2) چون کنیم
خسته شد عالم از او دیگر، رضا
آخرش انگار باید چون کنیم

21/10/1394 / 30 ربیع الاول 1437
رضا کریمی

1- مَطار: فرودگاه
2- خاییدن: جویدن، گزیدن به دندان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار