استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: همه شرایط برای اینکه جوانها و دانشمندان کشور و این استان مبادرت به تولید علم و پزوهش کنند، فراهم است.
کد خبر: ۳۳۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 05 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا، دکتر اسدالله رازانی در مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان و مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان، اظهارکرد: در همین مراسم به پژوهشگران استان قول می دهم که از امروز مجموعه استانداری کرمانشاه همراهی بهتر و بیشتری با پژوهشگران و نخبگان استان خواهد داشت.

 وی ادامه داد: وقتی به تاریخ گذشته کشورمان بازمی گردیم می بینیم که ایران اولین و پرافتخارترین امپراطوری دنیا بوده و وسعت این امپراطوری به گونه ای بوده که بخش اعظم نقاط قابل سکونت جهان را در برمی گرفته است.

 استاندار کرمانشاه گفت: پیوستگی سرزمینی و فرهنگی ایران در طول هزاره ها نیز حفاظت شده، یعنی امروز زبان ما همان زبان سه هزار سال پیش است و فرهنگ، آداب و رسوم ما همان فرهنگ سه هزار ساله همچون نوروز است.

 رازانی تصریح کرد: وقتی هم اسلام وارد ایران شده، فرهنگ اسلام و ایران دست به دست هم داده و بعد از آن تمدن ایرانی اسلامی خلق شده که برای قرنها فرهنگ پیشتاز جهان بوده است.

 وی ادامه داد: به سده های اخیر هم که می رسیم می بینیم که در دوران قاجار ایرانیان نظام مشروطه را پایه گذاری کردند و امروز حداقل 120 سال از عمر مشروطه در ایران می گذرد که در هیچکدام از کشورهای همسایه چنین قدمتی در مسائل دموکراسی وجود ندارد.

 استاندار کرمانشاه گفت: جلوتر هم که می آییم به انقلاب اسلامی می رسیم که در اثر آن جمهوری اسلامی پدید آمد که بازهم رای مردم حرف اول را می زند و حرکتی است که حداقل در هیچکدام از کشورهای همسایه مثل و مانندی ندارد.

 وی یادآور شد: اما امروز در بسیاری از شاخص ها در زمره کشورهای توسعه نیافته قرار داریم، یعنی به رغم آن پیشتازی تاریخی امروز نتوانسته ایم به توسعه و پیشرفت دست یابیم.

 رازانی تاکید کرد: ضرورت دارد که از فرصت استفاده شود و یکبار دیگر این کشور را به یک تحول درونی برسانیم تا بتواند به سمت توسعه و پیشرفت گام بردارد.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به تحولات رخ داده در حوزه اطلاعات و فناوری، گفت: امروز انقلاب اطلاعاتی و انفورماتیک اتفاق افتاده است، لذا ما نیز باید از این انقلاب بهره مند شده و خود را به سمت جهش و تحول سوق دهیم.

 وی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر رهبر معظم انقلاب نیز مدام بر مسائل پژوهش و فناوری تاکید دارند و شاهد همراهی قوای سه گانه نیز هستیم، لذا همه چیز برای اینکه جوانها و دانشمندان کشور و این استان مبادرت به تولید علم و دانش کنند فراهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار