کد خبر: ۳۳۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 05 December 2016
مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضعف زیرساختها عملیات اجرایی بازگشایی راههای ارتباطی عشایر این استان را مختل کرده است.

مجید علی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:راه های دسترسی 11 منطقه عشایری کهگیلویه و بویراحمد بر اثر بارندگی و بروز سیل چند روز اخیر مسدود شده است.
وی تصریح کرد: اکیپ های خدمات رسان برای بازگشایی این جاده ها که بیشتر به دلیل ریزش کوه مسدود شده اعزام شده اند، اما به دلیل ضعف زیرساخت های جاده ای و گل و لای بودن مسیرها امکان شروع عملیات بازگشایی راهها تا 2 روز آینده وجود ندارد.
وی ابراز کرد: راههای عشایری ارتباطی قطع شده در مناطق گرمسیری گچساران، کهگیلویه و بهمئی قرار دارند،
هر چند بارش رحمت الهی آب آشامیدنی دام عشایر تامین شد و این قشر زحمتکش شادمان هستند، اما مسدود شدن راههای دسترسی عشایر را با مشکلات جدی روبه رو کرده است.
ناتوانی مردم برای رساندن بیماران به مراکز درمانی از گلایه های مهم مردم این مناطق است.
علی پور گفت: سه هزار و 350 کیلومتر راه عشایری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان 90 درصد خاکی است.
وی افزود: ساخت ابنیه فنی شامل پل، آب نما، آبگذر و شن ریزی راهکار پیشگیری از بروز این وضعیت است.
وی ابراز کرد: از عشایر اسکان یافته در حاشیه رودخانه های کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود برای کاهش خسارت های احتمالی هر چه سریعتر کوچ کنند.
علی پور گفت: همه ساله در فصل بارندگی به دلیل استاندارد نبودن جاده های ارتباطی بخش عمده ای از مسیرهای عشایر کوچرو در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر بروز سیل مسدود می شوند.
جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد 35 درصد صنایع دستی شامل 10هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می کند.
12 در صد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.
بارش باران در برخی مناطق گرمسیری این استان در چند روز اخیر 159 میلیمتر گزارش شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار