مهمترین خبرهای استان
مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۳۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 05 December 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
قیمت مرغ در استان پر کشید
بررسی‌ها و مشاهدات از بازار نشان می‌دهد که قیمت گوشت مرغ با روند افزایشی مواجه شده و در آستانه کیلویی ۸۰۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر قرار گرفته است.
بازار گوشت مرغ پس از مدتی ثبات قیمت، بار دیگر دستخوش تغییرات و تحولاتی شده است. شاید بتوان بازار گوشت مرغ را در میان انواع محصولات غذایی از پرنوسان‌ترین بازارها در سال جاری دانست؛ به طوری که در حال حاضر بار دیگر گوشت مرغ با افزایش قیمت مواجه شده است.
گوشت مرغ امسال اولین تلاطمات خود را در تابستان پشت سرگذاشت تا قبل از ماه رمضان قیمت مرغ از ثبات نسبی برخوردار بود و به طور متوسط هر کیلوگرم آن حدود ۶۷۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شد اما از میانه‌های تابستان برخلاف آنچه وزارت جهاد کشاورزی مصوب کرده بود، قیمت مرغ افزایش یافت و به کیلویی ۸۰۰۰ تومان رسید.
پس از این افزایش قیمت اختلافات میان وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان ومرغداران بیش از گذشته شدت گرفت چرا که تولیدکنندگان حداقل قیمت منطقی برای گوشت مرغ را ۷۵۰۰ تومان عنوان می‌کردند و معتقد بودند که عرضه مرغ با قیمت پایین‌تر باعث ضرر و زیان‌شان می‌شود، اما از سوی دیگر وزارت جهاد نیز تاکید داشت که عرضه گوشت مرغ بیش از ۷۰۰۰ تومان گران فروشی محسوب می‌شود.
پس ازاین افزایش قیمت در اواخر تابستان و شروع پاییز گوشت مرغ روند کاهشی پیدا کرد و تقریبا به همان قیمت پیشین خود یعنی حدود ۶۸۰۰ تومان بازگشت، اما آخرین بررسی‌ها از بازار حاکی ازافزایشی شدن مجدد قیمت‌ گوشت مرغ است.
در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ در مغازه‌های مرکز شهر به کیلویی ۷۹۰۰ تومان رسیده است تا با افزایش بیش از ۱۰۰۰ تومانی مواجه شد.
همچنین در میان دیگر اقلام گوشت مرغ، هر کیلوگرم فیله مرغ ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان، ‌ سینه جوجه کبابی ۱۵ هزارو ۲۰۰ تومان، جوجه با کتف کیلویی ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان، سینه مرغ کیلویی ۸۸۰۰ تومان، ران مرغ کیلویی ۸۲۰۰ تومان، بال کیلویی ۸۸۰۰ تومان و همچنین هر کیلوگرم مرغ سبز ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود./ایسنا
الزام بانک های چرام به حضور در جلسات آسیب های اجتماعی
فرماندار چرام گفت: شناخت دقیق از آسیب‌های اجتماعی سطح شهرستان باید در اولویت قرار گیرد که ضلع مثلث کاری ما در این زمینه بانک‌ها و ایجاد اشتغال و زیرساخت‌هاست که حضورشان در این جلسات الزامی است.
ابراهیم فتاح‌پور شامگاه یکشنبه در نشست کنترل آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه جلسه این کارگروه مهم‌ترین جلسه نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در طول جنگ هشت ساله به جز اراده الهی به لحاظ سخت افزاری و تجهیزات مادی ما هیچی نداشتیم اما پیروز شدیم.
فرماندار چرام با اشاره بر اینکه دشمنان ایران رفتن به جنگ ایران را کار احمقانه‌ای می‌دانند، گفت: آنان عقیده دارند با تیشه باید ریشه‌های نظام اجتماعی را به انزال برد.
وی با اشاره به تفکری مبنی بر بمباران دامن‌های کوتاه در جهت تحلیل تدریجی ارزش‌های اجتماعی، عنوان داشت: آنان بر این باورند که جنگ علیه اسلام گرایی با کشتن مسلمانان فایده ندارد، پس باید به جای بمب بر سر آنان دامن‌های کوتاه ریخت.
این مسئول به تغییر تدریجی ارزش‌های اسلامی اشاره داشت و با اظهار تاسف از اینکه در این راستا آسیب‌های بسیار جدی داشتیم، خاطرنشان کرد: ادبیات مذهبی و سنتی و موضوعات اجتماعی و فرهنگی ما را با شعار دهاتی و پشت کوهی از بین برده و ما را از ریشه و اصالت خود جدا کردند تا کار خود را راحت کنند.
فتاح‌پور با تاکید بر این مطلب که امروز میزان گفتگو در خانواده‌ها کمتر بوده ولی میزان مصرف و استفاده افراد از گوشی و فضای مجازی بسیار بالاست، گفت: مسائل اجتماعی زنجیره‌های زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به اعتیاد، طلاق و فساد اخلاقی نام برد.
رئیس شورای اداری چرام با ذکر این مطلب از مقام معظم رهبری که ما ۲۰ سال از مسائل اجتماعی و فرهنگی خود عقب هستیم، خاطرنشان کرد: اعتیاد معضل اول جمهوری اسلامی است، ۶۰ درصد از زندانیان ما مستقیم و غیرمستقیم با این معضل در ارتباط هستند، ۵۰ درصد عامل طلاق و ۴۶ درصد سرقت با اعتیاد ارتباط دارد و جز چهار مخاطره اساسی جهانی است.
وی، افزود: اگر ما این آسیب‌های اجتماعی را درست شناسایی و آسیب‌شناسی کنیم راه‌های دادگستری قطعا خلوت‌تر است.
این مسئول در ادامه با تاکید بر نهادینه کردن اخلاق دینی و فرهنگی در شهرستان چرام، ابراز کرد: شناخت دقیق از آسیب‌های اجتماعی سطح شهرستان باید در اولویت قرار گیرد که ضلع مثلث کاری ما در این زمینه بانک‌ها و ایجاد اشتغال و زیرساخت‌هاست که حضورشان در این جلسات الزامی است.
حکم شلاق برای یک مدیر!
این مدیر با شکایت و پیگیری سازمان های نظارتی و با حکم دادگاه به تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شده است.
وی از مدیرانی است که چندی پیش زمزمه جدی تغییر آن در سفر حاشیه ساز یک وزیر به استان مطرح شده بود.گفتنی است این مدیر با سوابق بسیار ناچیز به مدیرکلی رسیده و رای فوق در دادگاه تجدید نظر تائید شده است./صبح زاگرس 
درخواست رئیس بهزیستی دنا از وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی
رئیس بهزیستی شهرستان دنا با اشاره به قانون استخدام معلولین که به نحو مطلوبی در ادارات اجرایی نمی شود اشاره کرد و افزود: قرار است قانون حمایت از جامعه معلولین طی سال جاری در مجلس شورای اسلامی بازنگری شود .
به گزارش سفیر دنا اسد الله برگ ریزان رئیس بهزیستی شهرستان دنا ضمن تبریک روز جهانی معلولین گفت:این جلسه با هدف شناسایی توانمندی های معلولین به مردم و مسوولین و تجلیل از زحمات وخدمات این عزیزان است
برگ ریزان افزود: 12 آذر فرصتی است که مسوولان بسنجند که از 12 آذر سال گذشته تا کنون چه خدماتی در زمینه های مختلف خدمات شهری ،مبلمان شهری و شکوفایی توانمندی جامعه هدف بهزیستی ارایه داده ایم
رئیس بهزیستی شهرستان دنا با اشاره به قانون استخدام معلولین که به نحو مطلوبی در ادارات اجرایی نمی شود اشاره کرد و افزود: قرار است قانون حمایت از جامعه معلولین طی سال جاری در مجلس شورای اسلامی بازنگری شود که امیدواریم نمایندگان مجلس به خوبی با این طرح همراهی و به تصویب برسانند.
وی ابراز کرد:علی رغم قوانین بسیار خوب در این حوزه به واسطه اینکه بار مالی آن بر روی سازمان بهزیستی قرار گرفته بود و سایر دستگاهها از زیر قوانین در این زمینه شانه خالی میکردند امکان اجرایی شدن کامل قوانین در این حوزه وجود نداشت وی ادامه داد طی ماه جاری قرار است این قانون در صحن مجلس به رای گذاشته شود که امیداریم وکلای مردم از این قانون حمایت جدی داشته باشند
رئیس بهزیستی شهرستان دنا در ادامه سخنان خود در جمع معلولین شهرستان دنا با بیان اینکه در شهرستان دنا 350 معلول تحت پوشش و 500 مدد جو به صورت غیر مستمر از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند عنوان کرد: سال گذشته بیش از 1000  قلم جنس به اقشار غیر مدد جو کمک داشته ایم
برگ ریزان خدمات سی بی ار یا خدمات مبتنی بر جامعه هدف را یکی دیگر از خدمات برجسته بهزیستی در شهرستان دنا عنوان و ابراز کرد: اداره بهزیستی شهرستان تا جایی که امکان داشته خدمات را به سمت روستاها سوق داده است.
رئیس بهزیستی دنا با اشاره به اینکه بهزیسی دیگر به دستگاهی تخصصی تبدیل شده است افزود: در سال 95 سه جلسه مناسب سازی داشتیم که دو جلسه با حضور مدیر کل برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد:در تا کنون 18 خانوار دارای دو معلول به بالا برای دریافت وام به بانکها معرفی شده اند که حدود 6 الی هفت نفر موفق به ساخت خانه شده اند و مابقی بنا به مشکلات مختلف بانکی مسکوت مانده،وی خاطر نشان کرد: 666میلیون تومان اعتبار برای ساخت مسکن دو معلولیتی ها اختصاص دادیم که در صورت عدم همکاری بانکهای عامل این مبالغ برگشت داده می شود.
رئیس بهزیستی دنا با ابراز کرد: تا کنون 50 خانوار دو معلولیتی از وام 10 میلیون تومانی بلاعوض و 20 میلیون وام 4 درصد بهره مند شده اند.
وی پرداخت وام های اشتغال زایی به معلولان را از دیگر خدمات این دستگاه به معلول عنوان کرد و افزود:تعداد زیادی از معلولان شهرستان دنا دارای توانمندی هایی هستند که از قِبل آن درآمدهایی عاید خود و خانوده این افراد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار