بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« انتقاد جان کری از رژیم صهیونیستی»،« کشته شدن 6 ماهیگیر پاکستانی در حمله سعودی ها به یمن » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۳۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 05 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
انتقاد جان کری از رژیم صهیونیستی
جان کری در نشست سابان ۲۰۱۶ اندیشکده بروکینگز گفت: هیچ صلح جداگانه ای میان اسرائیل و جهان عرب اتفاق نخواهد افتاد. این را صراحتا به همه شما می گویم.
وی افزود: من هوادار اسرائیل هستم اما باید به شما حقیقت بگویم و بگویم چرا نگران آینده اسرائیل هستم.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز یکی از سخنرانان این نشست بود و گفت: شهرک سازی مانع صلح نیست بلکه به رسمیت نشناختن دولت یهودی مانع است.
جان کری البته نظر عکس داشت و با انتقاد شدید از شهرک سازی صهیونیست ها گفت شهرک سازی مانع صلح است.
مرگ 6 مامور اوکراینی برای یک اشتباه
در جریان مداخله اشتباه یک گروه از ماموران امنیت اوکراین در عملیات ضدسرقت پلیس، شش نیروی امنیتی با تیراندازی واحد واکنش سریع کشته شدند.
به گزارش ایرنا، آنتون گراشنکو مشاور وزیر کشور اوکراین روز یکشنبه با اعلام این خبر در فیس بوک خود نوشت: کمین دو مامور پلیس در حومه شهر کی یف برای بازداشت سارقان در یک خانه سبب هجوم گروهی از ماموران امنیتی شد که از این عملیات اطلاعی نداشتند و تصور می کردند هدف آنها دزدی است.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از مقام اوکراینی نوشت: پس از بازداشت ماموران پلیس و اقدام برای انتقال آنان به خودرو، نیروهای واکنش سریع بدون آگاهی از دلایل بروز این اقدام در محل حضور یافتند و منطقه را محاصره کردند.
رسانه روسی افزوده است: نیروهای واکنش سریع با این برداشت که ماموران پلیس کمین کننده از سوی سارقان ربوده شده اند، اقدام به تیراندازی کردند که در جریان آن پنج مامور امنیتی جان خود را در محل از دست دادند و یک مامور دیگر نیز در بیمارستان درگذشت.
مشاور وزیر کشور اوکراین این واقعه را که بر اثر ناهماهنگی بین ماموران پلیس، سازمان امنیتی و نیروهای واکنش سریع رخ داده، تاسف بار و یک واقعه ناخواسته خوانده است.
5 دلیل یک اسرائلی برای پیروزی ایران بر سعودی
پایگاه خبری اسرائیلی «میدا» مقاله‌ای از مردخای کیدار با عنوان «عصر ایران: آیت الله در جنگ خاورمیانه پیروز می شود»، منتشر کرد و در آن دلایل «پیروزی ایران» و «شکست عربستان» طی پنج سال اخیر را خلاصه کرد.
پیروزی های منطقه ای ایران در مقابل عربستان به چند عامل بر می گردد و باعث می شود که کفته ترازو به نفع ایران باشد که مهمترین آن نقش سازنده و مهم روسیه برای اسد، همپیمان ایران است. در مقابل آمریکا در موضع متزلزلی قرار دارد و به تعهدات خود در تسلیح معارضان سوری-همپیمان عربستان- و تجهیز آنها به سلاح های پیشرفته ضد هوایی و اجرا کردن تهدیدات خود علیه اسد در صورت استفاده وی از سلاح های شیمیایی، پایبند نیست. پوتین از اسد کند و ایران با تمام قوای خود از دمشق حمایت می کند، این در حالی است که اوباما عربستان و همپیمانان آن را رها می کند.
دیگر عاملی که از ایران حمایت می کند، توافق هسته ای است. این توافق انگیزه دولت ایران را بیشتر کرده است و مجددا چرخه اقتصاد ایران که در آستانه فروپاشی به دلیل تحریم های جهانی قرار داشت، دچار رونق گردید.
علاوه بر آن، دولت اوباما به ایرانی ها مبالغ زیاد مالی به عنوان باج برای آزادسازی سربازان آمریکایی که در اسارت ایران بودند، پرداخت کرد. ایران نیز از این پول برای خرید سیاستمداران، نظامیان و خرید سلاح و مهمات و دستگاه های پیشرفته استفاده کرد و به همپیمانان خود که جنگ را اداره می کردند، کمک کرد.
عامل سوم، رفتارهای کشورهای اروپایی است که طی دو سال گذشته ثابت کردند که تنها چیزی که برای این کشورها مهم است، میزان سرمایه گذاری در ایران پس از رفع تحریم ها است.
عامل چهارم به اوضاع اقتصادی عربستان بر می گردد. قیمت نفت به پایین ترین سطح خود رسید و چه بسا سال ها این وضعیت ادامه پیدا کند و همزمان هزینه های سعودی در کمک مالی به همپیمنان خود بیشتر می شود و عربستان طی چند سال شاید کمتر از پنج سال ورشکست شود.
پنجمین عامل نیز به از بین رفتن اتحاد عربستان و ترکیه مربوط می شود بویژه پس از آنکه رجب طیب اردوغان حمایت خود از عناصر مسلح در سوریه و داعش را متوقف کرد و پوتین توانست اردوغان را رام کند و وی را مجبور کند که از حمایت خود از تروریست ها دست بردارد.
دولت مصر به ریاست السیسی نیز به عربستان پشت کرد و دریافت که بازیگر برنده در خاورمیانه ائتلاف سازنده شامل سوریه، روسیه، ایران و عراق است و اسب بازنده نیز اسب سعودی است. 
 کشته شدن 6 ماهیگیر پاکستانی در حمله سعودی ها به یمن
شش ماهیگیر پاکستانی در حمله ائتلاف عربی به قایق آنها در بندر مخا در جنوب غرب یمن کشته شدند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری المیادین در خبری فوری اعلام کرد: شش ماهیگیر پاکستانی در حمله ائتلاف عربی به قایق آنها در بندر مخا در جنوب غرب یمن کشته شدند.
بر این اساس در نتیجه حمله هوایی جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، 6 ماهیگیر دیگر نیز مفقود شدند.
جنگنده های ائتلاف، در دو نوبت منطقه 'ال الزماح' در شهرستان باقم در استان صعده در شمال یمن را نیز بمباران کردند.
در حمله ساعاتی پیش جنگنده های ائتلاف عربی به صعده نیز یک زن کشته و دو کودک زخمی شدند.
بیش از بیست ماه از حمله همه جانبه ائتلاف عربی به یمن می گذرد؛ حمله ای که تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار نفر و آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
امیدواری وزیر انگلیسی برای رضایت روسیه در کنار زدن اسد
وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی اظهار امیدواری کرد رئیس جمهور روسیه در نهایت به نتیجه برسد که باید رئیس جمهور سوریه را از قدرت کنار زد.
به گزارش پارس نیوز، «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت امیدوارم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و حامیان وی به توافقی برسند که در نهایت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را از قدرت کنار بزند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت به نقل از شبکه بی‌بی‌سی،‌جانسون که روز یکشنبه (امروز) با این شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد، ضمن اشاره به حمایت روسیه از سوریه یادآور شد خودش پیشتاز اعمال تحریم علیه روسیه بود اما نگران دوستی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا با پوتین نیست.
جانسون تصریح کرد «همان‌طور که قبلا گفتم، فکر می‌کنم مهم است تا جایی که می‌توانیم درباره روابطمان با دولت آینده [آمریکا] مثبت باشیم. در واقع ارتباط‌ات تا کنون بسیار سازنده بوده‌اند.»
بوریس جانسون همچنین گفت سخنان دونالد ترامپ درباره پوتین و اظهار تمایل وی برای دوستی با پوتین، تاثیری بر روابط لندن-واشنگتن ندارد.
وزیر خارجه انلگیس افزود دولت آمریکا و درک دولت آمریکا از وقایع خاورمیانه مد نظر است. وی افزود خاورمیانه صحنه خیلی پیچیده‌ای شده است؛ از یک سو ایران و روسیه هستند و از سوی دیگر کنگره آمریکا هست که قطعا جمهوری‌خواهان آن تمایلی به رویکرد ملایم نسبت به ایران و روسیه ندارند.
بوریس جانسون، افزود نباید فراموش کرد که رابطه سیاسی بریتانیا و آمریکا طی صد سال گذشته نسبت به همه روابط برتری داشته است بنابراین نگرانی پیرامون رویکرد ترامپ نسبت به پوتین وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار