کد خبر: ۳۳۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 04 December 2016
بارش های اخیر باران و جاری شدن سیل به حدی بود که مزارع ماهی منطقه خیرآباد گچساران را با گل و لای مدفون کرد و دست پرورش دهندگان ماهی از تولید خالی ماند.

به نقل ازپایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بر اثر بارندگی شدید روزهای گذشته در منطقه خیرآباد گچساران سیلاب هزاران قطعه بچه ماهی مجتمع پرورش ماهی واقع در این روستا را با خود برد و در لابلای گل و لای مدفون کرد.

بر اثر بارش شدید باران و نیز طغیان رودخانه خیرآباد حجم زیادی از گل و لای وارد حوضچه های این مزرعه پرورش ماهی شده وموجبات تلف شدن هزاران قطعه ماهی قزل آلا در این منطقه را فراهم آورد.برخی از ماهی های این مزارع نیز روانه رودخانه شده وچه بسا افرادی که می توانستند از این از آب گل آلود ماهی بگیرند.

به گفته مالک این مجتمع پرورش ماهی، ۱۲۰هزار قطعه بچه ماهی در این حوضچه ها ریخته شده بود که در اثر سیلاب اخیر چندین هزار قطعه از آنها تلف شده است وچون آب مزرعه قطع شده و اکسیژن لازم به ماهی ها نمی رسد آمار تلفات همچنان سیر صعودی دارد.

وی افزود:ماهی ها به وزن ۲۰۰گرم رسیده بودند و طبق پیش بینی باید دراسفندماه امسال روانه بازار فروش می شدند.

اگرچه بارش باران و ریزش رحمت الهی در فصل پاییز موجب خوشحالی بسیاری از شهروندان گچسارانی شد اما در این میان برخی هم دچار خسارت هایی شدند، تخریب برخی از مزارع پرورش ماهی،آبگرفتگی در خیابانها و برخی از منازل مسکونی، خسارت در بخش هایی از کشاورزی در این روزها مشاهده می شد.

این در حالی بود که بارش های باران در روز نخست ورود این سامانه بارشی سبب تلطیف هوا در گچساران شد اما در روز بعد این بارش ها شدت گرفت و سبب خسارتهایی در برخی نقاط و نیز در بخش های کشاورزی شد.این در حالیست که به گفته کارشناس سازمان هواشناسی میزان بارش باران در گچساران در چند روزاخیر 76/3 میلی متر بوده است.

روستای خیرآباد در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان گچساراندر مرز استانهایکهگیلویه و بویراحمدوخوزستانقرار دارد و مشتمل بر چند روستا به نام‌هایخیرآباد سفلی،خیرآباد ناصر،خیرآباد مردان معصوم، پادوک و... است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار