کد خبر: ۳۳۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 04 December 2016
به مناسبت روز جهانی معلولان رییس دفتر و مشاورین نماینده کهگیلویه از مرکز درمان و توانبخشی بیمارن روانی شفا و مرکز معلولان ذهنی و جسمی دختران بالای 14 سال حضرت معصومه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد، وقتی وارد مرکز شدیم فضای سنگین و حاکم بر آن از همان لحظه که مسوولانش درهای همیشه منتظرش را باز می کنند غم و اندوه بر روی جسم و روح انسان احساس می شود.

در یک لحظه همه نگاهها به سمت ما دوید و بغضی به نهایت آسمان گلویم را فشرد، نگاههایی پر از هزاران سوال بی جواب جلوی چشمانم غوطه ور می شدند، انسان های فراموش شده ای که با دیدن تازه واردین به سمت آنها هجوم می آورند تا ببینند چه کسی پس از مدت ها فراموشی یادی از آنها کرده است.

تلخ ترین صحنه ها را در این مراکز می توان به چشم دید صحنه هایی که قلب هر انسان را به لرزه در می آورد و اینجاست که انسان سالم می فهمد خداوند بزرگترین نعمت خود را (سلامتی) به آن عطا کرده است و باید همواره قدردان و شاکر باشد.

گودرز سعادت پیشه رییس دفتر نماینده کهگیلویه در حاشیه این دیدار افزود: باید شرایط بهتری برای معلولان فراهم شود و آنها را در زندگی اجتماعی همراه خود داشته باشیم.

وی خواستار مکتوب و ارسال شدن مشکلات معلولان به دفتر نماینده شد و گفت: سعی خواهیم کرد از طریق نماینده مردم و خیرین بخشی از نیازهای معلولان را برطرف نماییم.
 
در ادامه علی ادیبی مسوول مرکز توانبخشی و شبانه روزی معلولان ذهنی و جسمی حضرت معصومه، نداشتن مکان ثابت را مهم ترین مشکل معلولان عنوان و تصریح کرد: متاسفانه خانواده معلولین اکثراً از قشر ضعیف جامعه هستند و هیچ گونه مشارکت از سوی خانواده و حتی خیرین نداریم.

وی با بیان تاکنون هیچ نهادی ما را حمایت نکرده است گفت: تنها درآمد این مرکز یارانه ای است که سازمان بهزیستی می دهد و این یارانه هم جوابگوی هزینه های سرسام آور معلولین نمی باشد.

ادیبی خواستار توجه و کمک خیرین و مسوولان نسبت به مراکز توانبخشی شد.

وی افزود: در حال حاضر مرکز بیماران اعصاب و روان شفا 60 نفر بیمار بزرگسال اعصاب و روان دارد و به صورت شبانه روزی خدمات به آنها انجام میشود.

ادیبی خاطرنشان کرد: حدود 45 معلول جسمی، حرکتی، ناشنوا و نابینا دختران بالای 14 سال در مرکز توانبخشی حضرت معصومه خدمات رسانی به صورت شبانه روزی به آنها انجام می شود.

به گزارش ایسنا، آنچه مسلم است اینکه بهره مندی معلولان از یک مرکز نگهداری مطلوب و مناسب با امکانات مورد نیاز با توجه به مظلومیت و مشکلات عدیده آنها در جامعه از الزامات و از حقوق شهروندی این افراد است و مسوولان در این راستا باید با همت بلند خود برای رفع مشکلات تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار