بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«فحاشی طرفداران ترامپ به یک زن مسلمان»،«10 کشور آماده حمله به ایران» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۳۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 03 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
امتیاز ویژه برای وزیر امور خارجه در تحریم های جدید آمریکا
سخنگوی کاخ سفید گفت انتظار می رود باراک اوباما طرح تمدید «قانون تحریم‌های ایران» برای ۱۰ سال را امضا کند، ولی این مصوبه به وزیر امور خارجه اختیار می دهد تازمانی که ایران به تعهدات خود درچارچوب توافق هسته‌ای (برجام) پایبند باشد، تحریم های هسته‌ای را از این مجموعه حذف کند.
به گزارش «انتخاب»؛ اریک شولتز در واکنش به تصویب طرح «تمدید تحریم‌های ایران» در سنای آمریکا، اظهار داشت: ما از مدت‌ها پیش داریم می گوییم که تمدید «قانون تحریم‌های ایران» ضرورتی ندارد، بلکه برعکس هدف ما و تمرکز ما این بوده است که از اجرای درست و کامل توافق با ایران اطمینان حاصل کنیم.
وی اضافه کرده است:«اما باور داریم که قانون تحریم‌های ایران تداخلی با توافق «برنام جامعه اقدام مشترک» (برجام) که بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک امضا شد، ندارد و انتظار می رود رییس جمهوری این مصوبه را امضا کند.»
این سخنگوی کاخ سفید تصریح کرده است: همانطور می دانید در این مصوبه شامل بخشی می شود که به وزیر امور خارجه این اختیار را می دهد تا تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای را از این مجموعه حذف کند که چنین (اختیاری) براساس مصوبات و تعهدات ما به «برنام جامعه اقدام مشترک» است.»
اریک شولتز تاکید کرده است: این رویکردی است که ما در چارچوب چنین اختیاراتی از روز اجرای (برجام) تاکنون انجام داده ایم و به اجرای این تعهد ادامه خواهیم تا زمانی که ایران به تعهدات خود درچارچوب برجام پایبند باشد.
نیمه واژگونی یک کشتی جنگی روسیه در سواحل استانبول
شرایط نامساعد آب و هوایی باعث نیمه واژگونی یک کشتی جنگی روسی نزدیک سواحل استانبول شد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، شرایط نامساعد آب و هوایی باعث نیمه واژگونی یک کشتی جنگی روسی نزدیک سواحل استانبول شد.
بر این اساس، پس از وقوع این حادثه، با حضور به موقع تیم امداد و نجات، خدمۀ کشتی به سلامت نجات یافته اند.این کشتی در برابر منطقۀ کارتال، در بخش آسیایی استانبول، و در فاصلۀ 15 تا 20 متری سواحل دریای مرمره نیمه واژگون شده است.
تنگۀ بوسفور که دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول را از هم جدا می کند، یکی از گذرگاه آبی مهم است.
فحاشی طرفداران ترامپ به یک زن مسلمان
سه طرفدار رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به یک زن مسلمان حمله کرده و او را «تروریست» خطاب کردند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سه مرد طرفدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به یک زن مسلمان 18 ساله حمله کرده و برای ربودن کیف دستی و برداشتن حجاب وی تلاش کردند.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داده «کارگروه جرائم نژادپرستانه» پلیس نیویورک در حال تحقیق بر روی این حادثه است. پلیس گفته مهاجمان، این زن مسلمان را تروریست خطاب کرده‌ و به او گفته‌اند که آمریکا را ترک کند، چون او متعلق به اینجا نیست.
پلیس هنوز هیچ کس را در ارتباط با این حادثه دستگیر نکرده اما در تلاش برای یافتن سه مظنون حادثه است که گمان می‌رود بین 20 تا 23 سال داشته باشند.
این حادثه در شرایطی اتفاق افتاده که پیش از این رسانه‌های بین‌المللی از افزایش جرائم نژادپرستانه در آمریکا بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داده‌اند. 
10 کشور آماده حمله به ایران
«ایران در حالی سیطره خود را بر تنگه هرمز اعلام کرده است که این گذرگاه راهبردی مهمترین نقطه ناوبری بین المللی در خلیج فارس است.»
جام نیوز: وبسایت خبری "مصرالیوم" گزارش داد: «سردار باقر زاده از فرماندهان نظامی ایران اعلام کرد که این کشور به صورت کامل بر تنگه هرمز و خلیج فارس سیطره پیدا کرده است.»
 مصر الیوم در ادامه گزارش داد: «ایران در حالی سیطره خود را بر تنگه هرمز اعلام کرده است که این گذرگاه راهبردی مهمترین نقطه ناوبری بین المللی در خلیج [فارس] است.»  
 این وبسایت خبری در ادامه مدعی شد: «سیطره ایران بر تنگه هرمز و ایجاد محدودیت در این گذرگاه راهبردی و بین المللی باعث خواهد شد تا این کشور در صورت اختلال ایجاد کردن در حرکت ناوبری در تنگه هرمز خود را در مواجه با 10 کشور ببیند که آماده حمله نظامی به ایران هستند.»
 مصرالیوم در ادامه افزود: «محدودیت ایجاد کردن و بستن تنگه هرمز که منبع ثروت و شکوفایی بسیاری از کشورهاست، نتایج مصیبت باری برای همه در پی خواهد داشت. شش کشور عربی شورای همکاری در کنار ایتالیا، یونان، اسپانیا و چین 10 کشور هستند که در این ارتباط متضرر خواهند شد. لذا این کشورها آماده هستند تا علیه ایران وارد عمل شوند تا مبادا منافع حیاتی آنها با خطر مواجه شود.» 
سقوط کم سابقه ارزش لیر ترکیه
لیرترک در برابر دلار آمریکا روزجمعه به روند رو به کاهش خود ادامه داد و به بیش از 3.6 لیر ترک رسید تا میزان افت آن درقبال دلار درسال جاری میلادی به 20.35 درصد برسد.
 لیرترک در آخرین ساعات کاری روزجمعه در قبال لیرترک به بیش از 3.6 لیرترک رسید. همزمان ارزش یورو نیز در بازار ارز ترکیه به بیش از 3.8 لیرترک رسید.
بدین ترتیب لیرترک بعد از پول ملی مکزیک، در ردیف دومین پول ملی در جهان قرار گرفت که بیشترین افت را در قبال دلار آمریکا دارد.
روز جمعه فقط نوسان و التهاب در بازار ارز نبود. بورس اوراق بهادار استانبول نیز سقوط کرد و ارزش سهام شرکت ها بیش از دو درصد کاهش یافت. نرخ بهره اوراق قرضه دولتی نیز به 11 درصد رسید.
نوسانات در بازار ارز ترکیه در حالی بالا گرفته که از صبح امروز اعلام شده بود، شورای هماهنگی اقتصادی ترکیه به ریاست بینالی یلدریم امشب برای بررسی التهاب در بازارهای این کشور تشکیل جلسه داد تا تمهیدات لازم درخصوص باز گرداندن آرامش به بازار را بررسی کند. این جلسه درساعت ارسال گزارش نیز ادامه داشت.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز امروز فراخوانی برای تبدیل دلارهای در دست مردم به لیرترک داشت.
بورس استانبول نیز امروز اعلام کرد که کلیه دارایی های نقدی را به لیرترک تبدیل کرده است.
در دوره اخیر دولت آنکارا سعی دارد برای جلوگیری از سقوط بیشتر لیرترک در قبال دلار، مردم و نهادهای اقتصادی و تجاری را به اعتماد به لیرترک و استفاده بیشتر از پول ملی درمعاملات خود تشویق کند.
بینالی یلدریم روز گذشته در جمع کادر مدیریتی و اعضای انجمن کارآفرینان و صاحبان صنایع بزرگ ترکیه موسوم به موسیعاد که از نهادهای مردمی تاثیرگذار در حیات اقتصادی ترکیه می باشد، از آنها خواست به اقتصاد ترکیه اعتماد کنند. او با تاکید بر اینکه برغم تحولات اخیر کاهش در اندوخته های ارزی ترکیه صورت نگرفته است، گفت: اقتصاد ترکیه در بیش از یک دهه گذشته با بیش از شش شوک اقتصادی داخلی و خارجی روبرو بوده ولی مقاوم بودن خود را نشان داده است و مطمئن باشید که این شوک را نیز که برخاسته از ترکیه نیست، پشت سر خواهد گذاشت.
در رسانه های اجتماعی نیز تشکل های مردم نهاد نزدیک به دولت آنکارا نیز کمپین های حمایت از لیرترک به راه انداخته اند.برخی از تشکل های صنفی نیز تشویق هایی برای کسانی که دلارهای خود را به لیرترک تبدیل کنند، درنظر گرفته اند.
اما دست اندرکاران بازار درترکیه می گویند، گرچه بخشی از نوسانات در بازارهای ترکیه ناشی از نوسانات در بازارهای بین المللی است، تاکید دارند التهابات در سیاست داخلی ترکیه و ریسک های ژئوپلیتیک در جغرافیای سیاسی ترکیه و دست نخورده باقی ماندن مشکلات ساختاری در اقتصاد به خاطر مشغله های سیاسی و امنیتی جدی دولت آنکارا، چشم انداز نامعلومی را ترسیم می کند.
گرچه دولت آنکارا با ساماندهی جدی در هزینه ها و در آمدهای بودجه، کاهش نیاز دولت به استقراض، تا حدی کنترل معادلات مالی در بخش دولتی را در دست دارد ولی حجم سنگین بدهی های بخش خصوصی که به بیش از 200 میلیارد دلار می رسد، دغدغه جدی برای دست اندرکاران اقتصاد ترکیه می باشد./ایرنا
هشدار ترامپ به شرکت های آمریکایی
رئیس جمهور منتخب آمریکا به شرکت های آمریکایی که قصد انتقال مراکز تولید خود به دیگر کشورها را دارند هشدار داد.
هشدار ترامپ به شرکت های آمریکایی
به گزارش گروه بین الملل خبرگزای میزان به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ اعلام کرد که شرکت هایی که قصد منتقل کردن مراکز تولید و ارائه خود به دیگر کشورها را دارند در دولت وی با مالیات های سنگینی رو به رو خواهند شد.
ترامپ در سفر خود به ایالت ایندیانا درباره شرکت هایی که قصد خروج از آمریکا را دارند گفت: ما در مرزها برای این گروه مالیات های سنگینی در نظر می گیریم.
ترامپ که در طول مبارزات انتخاباتی خود نیز چنین امری را وعده داده بود در ایندیانا گفت: شرکت ها می توانند در ایالت ها جابجا شوند اما خروج از آمریکا برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.
رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین گفته است که برای تشویق شرکت‌ها به بازگرداندن فرصت‌های شغلی به آمریکا، نرخ مالیات آن‌ها را کاهش خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار