همزمان با سی ام صفر سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، مردم بخش های زرین آباد و سراب میمه از توابع شهرستان دهلران در همایش بزرگ سوگواری و عزاداری عزای امام مهربانی حضرت رضا(ع) در آستان مقدس امامزاده سید فخرالدین شرکت کردند.
کد خبر: ۳۳۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸ 30 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مردم عاشق اهل بیت(ع) در بخش های زرین آباد و سراب میمه در سالروز شهادت امام هشتم شیعیان با پای پیاده مسیر هفت کیلومتری زرین آباد تا امامزاده سید فخرالدین را سینه زنی کرده و در عزای امام رئوف اشک ماتم ریختند.
 
همچنین اهالی بخش سراب میمه نیز مسیر 17 کیلومتری شهر تا امامزاده سید فخرالدین را به نیت شرکت در مراسم عزاداری حضرت رضا(ع) با پای پیاده پیموده و خود را به خیل عزاداران آن امام همام در این امامزاده رساندند.
 
بسیاری از مردم شهر دهلران، آبدانان و دیگر مناطق استان ایلام نیز امروز خود را به امامزاده سید فخرالدین در بخش زرین آباد رساندند تا در سوگ امام هشتم شرکت کنند.
 
امروز عشق به حضرت رضا (ع) باعث شد تا عاشقان آن حضرت از گوشه و کنار خود را به امامزاده سید فخرالدین برسانند و مسیر های زرین آباد و میمه به این امامزاده جولانگاه عاشقانی بود که با پای پیاده بر سر و سینه زنان در سوگ فرزند موسی کاظم (ع) اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند.
 
امروز مردم و مسئولان و خانواده های معظم شهدا همه در امامزاده سید فخر الدین جمع شدند تا شور و عشق خود را به امام مهربانی ها نشان دهند.
 
امام جمعه دهلران در اجتماع بزرگ عزاداران سوگوار امام هشتم (ع) در امامزاده سید فخر الدین اظهار کرد: حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم نشان از ایمان، ارادت و اعتقاد درونی به آن امام بزرگ است که چنین اجتماعی را بوجود آورده است.
 
حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام رضا(ع) را عالم آل محمد(ص) دانست و گفت: عشق به اهل بیت(ع) امروز مردم مرزدار و ولایت مدار دهلران و بخش های زرین آباد و سراب میمه را با پای پیاده به این مکان مقدس کشاند تا در سوگ هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت به سوگ بنشینند.
 
وی از بانیان این مراسم سوگواری تقدیر کرد و افزود: باید قدردان این اجتماع بزرگ مردمی در سالروز شهادت امام رضا(ع) بود که در این روز همراه خانواده های خود در عزای امام هشتم شیعیان (ع) در این مجلس و محفل حضور یافته اند.
 
مردم شهرستان دهلران بویژه بخش های زرین آباد و سراب میمه هر سال این مراسم را به نشانه گرامیداشت شهادت امام رضا(ع) در جوار امامزاده سید فخر الدین برادر امام رضا (ع) برگزار می کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار