«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا یکشنبه شب در اظهاراتی که می‌تواند صحت نتایج انتخابات این کشور را زیر سوال ببرد، گفت «میلیون‌ها» نفر در آمریکا به صورت غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 28 November 2016
رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اظهاراتی تعجب‌برانگیز گفت میلیون‌ها نفر به صورت غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده‌اند.
خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا یکشنبه شب در اظهاراتی که می‌تواند صحت نتایج انتخابات این کشور را زیر سوال ببرد، گفت «میلیون‌ها» نفر در آمریکا به صورت غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی این صحبت را در واکنش به پیشتازی دو میلیونی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در آرای مردمی مطرح کرد.

در حالی که ترامپ بر اساس آرای ایالتی پیروز انتخابات شده و به زودی راهی کاخ سفید می‌شود، اما سیستم انتخاباتی نیابتی آمریکا موجب شده تا نامزد شکست خورده انتخابات، آرای بیشتری از او داشته باشد.

ترامپ در این مورد در توئیتر نوشت: «اگر میلیون‌ها نفری را که به صورت غیرقانونی رأی داده‌اند، کسر کنید، می‌بینید که من علاوه بر پیروزی قاطع در آرای ایالتی، رأی مردمی را هم برده‌ام.»

اظهارات ترامپ در بحبوبحه تلاش «جیل استین» نامزد حزب سبز برای بازشماری آرا در دستکم سه ایالت کلیدی مطرح شده و نه تنها وضعیت وی را بهبود نبخشیده، بلکه موجب شده تا اصل صحت نتایج هم زیر سوال برود، چراکه نامزد پیروز مدعی شده میلیون‌ها نفر به صورت غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار